Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybride



Volgend jaar mei start de productie van de Outlander Plug-in-Hybride EV (PHEV) maar Mitsubishi start nu al met het aannemen van orders. "Voor ons is het inderdaad ongebruikelijk vroeg om echt bestellingen aan te nemen", aldus Marco de Lange, Managing Director van MMSN. "Het gaat om een variant van de New Outlander, onderhuids is de auto natuurlijk wezenlijk anders.

Sinds de onthulling, op de Parijse Autosalon in september, krijgen we zoveel aanvragen van consumenten, ook via leasemaatschappijen, dat we besloten hebben om nu alvast klantenorders aan te nemen." De vraag wordt beïnvloed doordat de CO2-uitstoot minder dan 49 g/km bedraagt. Hierdoor valt de Outlander PHEV in de zakelijk interessante 0%-bijtelling categorie. Ook is de Outlander PHEV vrijgesteld van wegenbelasting en komt het model in aanmerking voor diverse subsidieregelingen. Daarnaast biedt de auto wel gewoon plaats aan vijf personen, heeft deze een gecombineerde actieradius van bijna negenhonderd kilometer, vierwielaandrijving en mag maar liefst 1.500 kg trekken. Ondanks de aanwezigheid van een 2.0 liter verbrandingsmotor beschouwt en presenteert Mitsubishi de auto als een EV.

Met een volgeladen accupakket bedraagt de elektrische actieradius meer dan zestig kilometer, voor de meeste mensen is dat voldoende om woon-werkverkeer dus volledig elektrisch af te leggen. Ook is elke Outlander PHEV standaard uitgerust met de mogelijkheid tot snelladen, eveneens uniek voor een PHEV. De verwachting is dat het aantal snelladers in Nederland zal worden uitgebreid waardoor ook werkelijk zoveel mogelijk kilometers elektrisch kunnen worden afgelegd. Ook betekent dit dat het verbruik in de praktijk gunstiger kan uitpakken dan de, volgens de Japanse meetcyclus, opgegeven 1 op 67 (l/km). De Outlander PHEV is standaard voorzien van vierwielaandrijving (S-AWC) door middel van twee 60kW elektromotoren (één op de vooras, één op de achteras). Dit elektrische S-AWC systeem met Active Yaw Control zorgen voor een superieure wegligging. Daarnaast is er de keuze om met de 4WD lock modus de aandrijving 50:50 te verdelen over de voor- en achteras. De instapprijs bedraagt 43.490 euro.

Partners: