Daihatsu Sirion occasions

De Daihatsu Sirion is een kleine, Japanse hatchback die tussen 1998 en 2012 is gebouwd. Het model behoort tot het compacte A-segment en kwam altijd in een vijfdeurs uitvoering. De Sirion is een typische Daihatsu; het merk staat bekend om zijn kleine stadsauto’s zoals de Daihatsu Cuore en de vierkante Daihatsu Move. De Sirion past uitstekend binnen die lijn en is altijd lekker ongecompliceerd van opzet geweest. Met plaats voor vier personen is het van binnen ruim genoeg voor een klein gezin, maar verwacht geen wonderen. De Sirion is voorzien van nette, eenvoudige techniek en kan soms aardig lang mee.

Jouw zoekopdracht

Daihatsu
Sirion
47 resultaten

Sorteer:

Resultaten per pagina

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.

Prijs Daihatsu Sirion

Je betaalt tegenwoordig niet veel meer voor een Daihatsu Sirion. Het model was al niet duur toen hij nog als hagelnieuwe auto in de showroom stond en die prijs is alleen maar gezakt. Niet heel gek, want anno nu voelt de gemiddelde Sirion behoorlijk gedateerd aan. De Sirion had enkele uitvoeringen die wat prijziger waren dan gemiddeld, maar inmiddels is dat prijsverschil niet heel veel meer waard. Veel belangrijker is de algehele staat van de Sirion en de kilometers die de auto heeft gereden. Duur wordt hij echter nooit, dit is een prima eerste auto voor koopjesjagers.

Uitvoeringen Daihatsu Sirion

In de loop der jaren zijn er meerdere uitvoeringen van de Daihatsu Sirion gebouwd, waarbij de vierwielaangedreven varianten de meest opvallende zijn. Deze uitvoeringen bieden in de regel meer tractie op nat of glad wegdek en doen niet al te moeilijk over een onverharde oprit. Verder zijn er verschillen in uitrusting te benoemen tussen het instapmodel en de iets duurdere varianten, maar verwacht geen aardverschuivingen. Denk aan het ontbreken van airconditioning bij de goedkoopste uitvoeringen en de aan- of afwezigheid van een CD-speler. Motorisch is het benzine wat de klok slaat, met soms een iets vinniger uitvoering.

Performance Daihatsu Sirion

Die vinnige benzinemotoren trekken lekker vlot door, ondanks hun compacte afmetingen. De Daihatsu Sirion is een lichte auto, waardoor er dus minder vermogen nodig is om enigszins respectabel in beweging te komen. Het blijft echter een kleine Daihatsu, dus de prestaties zijn met de beste wil van de wereld niet ‘sportief’ te noemen, maar wie wil kan heus wel even de toerenbegrenzer opzoeken. In de bochten merk je dat het een gewone hatchback is met een vrij hoge koets. De auto helt behoorlijk over als je je enthousiasme de overhand laat krijgen.

Design Daihatsu Sirion

Het ontwerp van de Daihatsu Sirion is gedurende zijn bouwperiode twee keer opgefrist. De stompe neus is altijd gebleven, maar de vormen zijn iets hoekiger geworden naarmate de Sirion ouder werd. Het is een kek autootje, dat niet al te opvallend is vormgegeven. Wie echter een beetje oog heeft voor details, ziet wel dat met name de oudere uitvoeringen anders dan anders waren. Binnenin kreeg het praktische element veel voorrang, met diverse opbergvakken en andere slimmigheden. Niks waar Daihatsu zich echt mee wist te onderscheiden, maar desondanks wel fijn voor wie in zijn of haar Sirion op pad is.

Daihatsu Sirion kopen op AutoTrack

Het aanbod van de Daihatsu Sirion is keurig, al is de vroegste generatie toch wel echt bijna uit het straatbeeld verdwenen. De jongere Sirion-uitvoeringen doen het echter nog altijd prima. De handgeschakelde varianten voeren zeker de boventoon, maar wie liever in een automaat rijdt zal niet helemaal met lege handen staan. Zoals gezegd zijn de prijzen bijzonder schappelijk en kan je voor een grijpstuiver al een heel aardige Sirion treffen. De Japanse techniek is simpel en doeltreffend en met een beetje liefde kan je zeker nog wel wat jaren vooruit.