!! Nu EUR 2000,- subsidie !!
Zeer nette Nissan LEAF Tekna 2e generatie in meest complete uitvoering met alle opties
24kWh Super Accu !
1e Eigenaar IZGS
Nieuwe APK
!! EUR 2000,- subsidie !! Vanaf nu kunt u 2000,- subsidie op deze auto krijgen (u koopt de auto via een RDW erkende garage). Dus auto komt dan op slechts 8500,-
Nissan LEAF Tekna met aantoonbaar (uitzonderlijk) goede Accu (!), zeer nette staat en alle mogelijke opties. Heerlijk soepele en stille rijervaring. Geen wegenbelasting !
Om er zeker van te zijn dat de auto in orde is bij verkoop, heeft de auto nog een nieuwe APK en onderhoudsbeurtje gehad.
O.a. voorzien van Warmtepomp, Climate control, Cruise control, automatische ruitenwisser en verlichting, 360 graden parkeer camera's, Touchscreen, Verwarmde stoelen/stuur/buitenspiegels, Bose geluid, 17' Aluminium velgen, leren bekleding, alle verlichting LED, Snellader 50kW, Zonnepaneel, 6,6kW lader, Metalic lak.
Compleet met thuislader voor 230V stopcontact en laadkabel voor laadpaal.
De auto komt uit december 2013 en is in feite het **2014 model **(nieuwe uitvoering (2e generatie) met 24kWh accu, wel de verbeterde energie efficiëntie, maar nog de kwalitatief hoogwaardige accu technologie).
Let op: Dus niet het oude inefficiente model ervoor met het lichte interrieur en niet het model erna met de slechte 30kWh accu met hoge degradatie.
De auto heb ik zelf nieuw gekocht (factuur aanwezig 38.000,-) en ik ken dus de volledige (onderhouds)historie en aantoonbaar zeer beperkte accu degradatie. Zo kan ik ook zeggen dat er ontzettend goed voor is gezorgd (ben een nerd als het gaat om het verzorgen en gebruik van m'n auto).
Bij een elektrische auto is de slijtage van het belangrijkste onderdeel (accu) bijna niet gekoppeld aan de km-stand. De auto heeft voornamelijk "makkelijke" snelweg-km's gemaakt en de accu is zeer zorgvuldig behandeld waardoor de accu/auto zeer weinig slijtage/degradatie heeft gehad. Onderaan de advertentie licht ik dit graag verder toe.
Verder is de auto altijd met de hand gewassen en niet door wasstraten (krasstraten) gejaagd. Elk jaar voor de winter netjes in de was gezet. Een afwijking; ik weet het en noem het hobby. Echt een hele nette auto.
Met ontzettend veel plezier heb ik er altijd in gereden en nooit problemen mee gehad. Reden van verkoop is een leaseauto die binnenkort komt, het idee was eigenlijk nog vele jaren in de auto te blijven rijden.
Actieradius in de praktijk op dit moment 100 tot 120 km (zie ook foto van dashboard), maar uiteraard erg afhankelijk van vele omstandigheden.
De auto werd verkocht met een theoretische range (volgens NEDC) van 199 km. Met de huidige uitgelezen capaciteit van de accu zou dat volgens dezelfde NEDC methode nu vergelijkbaar zijn met 160km. Met een snellader is eventueel een bijna lege accu binnen een half uur weer op te laden tot 80%.
Lees onderstaande uitleg over het verschil tussen de km-stand voor een elektrische auto en een auto met verbrandingsmotor. De kwaliteit van een accu wordt bepaald door andere factoren dan de km-stand. Omdat de gezondheid van de accu van een Nissan LEAF door de auto wordt bijgehouden en kan worden weergegeven in een percentage is de kwaliteit van de accu feitelijk vast te stellen en te vergelijken.
Voor deze auto is de State of Health (SOH) ruim 79%. Voor de kenners van het LEAF display: einde van de zomer is net het tweede blokje in het display verdwenen. Dit is uitzonderlijk goed! Ik heb online statistieken gezien van jongere auto's die met 50.000km een slechtere accu hadden. (Auto's die zogenaamd nog alle blokjes hebben is sowieso mee gerotzooid)
De meeste km's zijn snelweg km's naar m'n werk en terug. Met een laadpaal thuis en op m'n werk kon ik er perfect voor zorgen dat de accu altijd de ideale lading kon behouden. Door hier heel bewust en voorzichtig mee om te gaan (nadat ik me er helemaal in had verdiept hoe dit technisch werkt), heb ik nu een auto te koop met een zeldzaam goed accu pakket.
Neem voor vragen of meer informatie gerust even contact op.
• 17’’ alu wielen
• Lederen interieur
• Verwarmd stuurwiel
• Verwarmde zetels voor & achter
• LED koplampen
• Verwarmde buitenspiegels
• Around view monitor - 360° panoramisch zicht
• 7 luidsprekers Bose Energy Efficient Series
• 6.6kw lader
• Zonnepaneel
• Automatische koplampen
• Koplampen met "Follow-me-home" functie
• Automatische ruitenwissers
• Elektrische automatisch inklapbare buitenspiegels
• Automatische airco
• Verstelbaar stuurwiel
• Verstelbare en verhoogbare zetel
• Elektrische ramen voor & achter
• Armsteun bestuurder
• Verlichting laadklep
• Ruitenwisser achteraan
• Airco met afstandsbediening
• Opbergvak achterzijde voorzetels
• Handschoenenvak met koeling
• Bediening aan het stuurwiel
• Hill Start Assist vertrekhulp
• Intelligent Key sleutelloze toegang & functie
• Getinte ruiten
• Chroom deurklink
• Cruise control met snelheidsbegrenzer
• Voor-, zijdelingse en gordijnairbags
• ESP
• Isofix
• Waarschuwingsgeluid voor voetgangers
• Elektromechanische vergrendeling laadkabel
• Bandenreparatiekit
• ABS / EBD
KM-stand: Slijtage van een vebrandingsmotor vs. degradatie van een accupakket
De technische staat van de duurste onderdelen (motor en versnellingsbak) van een benzine/diesel auto hangt nauw samen met de km-stand en uiteraard hoe de bestuurder ermee is omgesprongen. De km-stand zegt voor auto's met een verbrandingsmotor iets over hoeveel slijtage de draaiende onderdelen in een motor of versnellingsbak hebben opgelopen. Maar daarnaast blijft er grote onzekerheid over het rijgedrag van de vorige eigenaar.
Voor een elektrische auto is dat compleet anders. Er zijn ontzettend weinig draaiende onderdelen zoals in een motor en er is bijvoorbeeld geen versnellingsbak. Daarom is voor de technische staat van een elektrische auto de km-stand geen goede indicatie. Maar ten onrechte kijken de meeste verkopers en kopers nog alleen naar de km-stand.
Voor een elektrische auto is de accu het duurste en belangrijkste onderdeel. Omdat de kwaliteit van de accu afhankelijk is van andere factoren dan kilometers, is het belangrijk naar de staat van de accu te kijken en niet de km-stand.
Voor een Nissan LEAF is de gezondheid van de accu met de juiste apparatuur eenvoudig uit te lezen en wordt uitgedrukt in een percentage capaciteit tov een nieuwe accu. Wil je weten wat je koopt, zorg er dan voor dat je tenminste dit percentage weet en vergelijkt. Zo weet je in tegenstelling tot een auto met verbrandingsmotor echt en feitelijk wat de kwaliteit is van het duurste onderdeel van je gebruikte auto.
Zo weet je voor een accu van een elektrische auto dus wel hoe de vorige eigenaar ermee omgegaan is. Heeft deze de accu vaak tot bijna 0 leeggereden of lang met 100% opgeladen accu laten staan? (vergelijkbaar met het maken van hoge toeren tot in de begrenzer van een verbrandingsmotor). Agressief rijgedrag dat slecht is voor een verbrandingsmotor, maar je niet kunt zien, is wel zichtbaar in de kwaliteit van een accu van een elektrische auto.