We behandelen de Mercedes CLK55 van de C208/C209 generatie, die kwam in 1999 op de markt.

De CLK55 AMG is echt een heerlijke auto. Onder de kap ligt een handgebouwde 5.4 liter V8 met 347 pk, later kreeg deze 367 pk (vanaf 2002). De brute achtcilinder is goed voor sportieve prestaties, van 0 naar 100 km/u kan in minder dan 5,5 seconden en de auto heeft een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Dat is voor zowel de cabrio als de coupé-versies van de CLK55 AMG, voor die tijd zeer nette prestaties. Een automaat met vijf versnellingen was standaard.

De CLK55 AMG heeft een flink herzien onderstel ten opzichte van de reguliere CLK, maar verwacht geen vlijmscherpe machine zoals bijvoorbeeld een BMW M3. De CLK55 AMG weert zich prima in bochten, maar is meer een soort cruiser dan een echte sportcoupé. In oktober 2002 werd de CLK flink strakgetrokken (facelift), herkenbaar aan de koplampen die één geheel vormen. Deze versie is een stuk moderner en beter gebouwd dan de auto’s voor die tijd. Ze zijn echter ook duurder. In 2006 werd de CLK55 AMG vervangen door de CLK63 AMG.

De CLK55 AMG is zeldzaam in Nederland, op Autotrack.nl staat op dit moment slechts één exemplaar te koop, voor 17.950 euro. Prijzen variëren over het algemeen tussen de 15.000 en 40.000 euro, afhankelijk van staat en kilometrage.
 Waar je zoal op moet letten bij de aankoop van een tweedehands Mercedes CLK55 AMG, dat vertellen we je in onderstaande video:

https://www.youtube.com/watch?v=A6gczJl8ZBY