Tips

Je gebruikt je smartphone als mediaspeler, navigatiesysteem, tankstationzoeker en wat al nog meer. Kort gezegd: je hebt ‘m nodig onderweg. Feit blijft dat je er niet mee in je handen mag zitten en dus moet je andere manieren vinden om hem te gebruiken.

Maar zo snel als de ontwikkeling gaat in de smartphone-industrie, zo traag past de automotive zich daarop aan. De kans dat jij al blij mag zijn met een 12 volt acculader in je auto is aanzienlijk, terwijl een USB-poort best handig zou zijn. Met deze tips maak je je auto meer smartphoneproof:

  • Hold ‘em Klinkt een beetje makkelijk, maar de ervaring leert dat de ene houder de andere nog niet is. Kies je voor een zuignap voor op je voorruit, een antislipmatje dat je op je dashboard legt of lijm je radicaal een houder op je dashboard? Kijk eens naar Breffo, een klein merkje dat houders maakt waarmee je je smartphone in een ventilatierooster klikt. Past in iedere auto en werkt op iedere telefoon.
  • Stream away! Iedere smartphone is uitgerust met bluetooth en dus kun je op iedere smartphone een bluetooth-oortje aansluiten. Je weet wel, zo’n draadloze microfoon slash luidspreker die je in je oor hangt en waardoor je ongestoord kunt bellen. Vind je het vervelend om de hele tijd met zo’n ding in je oor te zitten, shop dan eens bij Parrot. Zij maken voor een vriendelijke prijs kleine devices waarmee je handsfree kunt bellen én je telefoon kunt bedienen.
  • Radio gaga Laat de betere garage een nieuwe radio in je auto zetten en dan liefst eentje waarmee je via Bluetooth je telefoon kunt verbinden. Daardoor kun je via je speakers bellen, je muziek streamen én het geluid van je navigatie afspelen. Bewijst zich meteen het nut van een goede houder, want het is wel zo fijn wanneer je ook nog naar de route kunt kijken.
  • Ingesnoerd Hoe goed je het ook voor elkaar hebt, één snoertje is onvermijdelijk: een stroomkabel. Gebruik je je smartphone als navigatiesysteem, dan gaat het hard met de batterij. Zorg ervoor dat je een USB-adaptertje hebt voor in je 12 volt-aansluiting.