



















Dacia Sandero AUTOMAAT TREKHAAK PARKEERSENSOREN 0.9 TCe Stepway Laureate | lichtmetalen wielen | trekhaak |
201724.512 km
De Dacia Sandero is een compacte vijfdeurs auto die heel veel waar voor zijn geld biedt. Dat komt voor een deel dankzij hergebruik van techniek uit de Renault Clio. Met een Sandero koop je daardoor in feite een onderstel en een motor die hun waarde al hebben bewezen in een auto die meer kost. Verwacht echter niet precies dezelfde rijervaring, want het prijsverschil komt net als bij andere Dacia’s voor een deel ook voort uit de inzet van minder verfijnde techniek en materialen. Het resultaat is een auto met een zeer concurrerende nieuwprijs – en een voordelige occasion.
Andere bezoekers die de Dacia Sandero hebben bekeken, zijn ook geïnteresseerd in onderstaande auto's. Check in hoeverre deze auto's matchen met jouw voorkeuren
De binnenruimte van een Dacia Sandero occasion is groter dan die van de meeste concurrenten. Achterpassagiers zitten ruimer en ze kunnen meer bagage achter zich kwijt. Kies je voor de stationwagen die verkrijgbaar is onder de naam Dacia Logan MCV, dan krijg je helemaal veel binnenruimte. Het aantal opties van een Dacia Sandero is aanzienlijk, met als resultaat dat er een aantal rondrijdt dat zeer rijk is uitgerust. Verwacht echter geen gevoel luxe. Wat je krijgt, is veel hard kunststof dat aardig is vormgegeven, maar niet overal een even robuuste indruk maakt. Daar krijg je echter een aantrekkelijke prijs voor terug.
Er bestaan drie generaties van de Dacia Sandero, respectievelijk vanaf 2008, 2012 en 2021.
Dacia Sandero occasions van de latere generaties hebben iets minder zachte stoelen en hellen minder over in de bochten. Bovendien beschikken ze optioneel over meer veiligheidssystemen. Dat maakt ze prettiger voor het afleggen van langere afstanden. Daarnaast ziet een Dacia Sandero er met iedere nieuwe generaties en iedere tussentijdse update beter uit. Een bijna Nieuwe Dacia Sandero Stepway heeft bijvoorbeeld het ruige zelfbewuste voorkomen van een SUV. Het interieur ziet er overzichtelijk uit en bevat hier en daar in sommige uitvoeringen eigentijdse kleuraccenten.
De Dacia Sandero verkoopt vooral goed bij particulieren. De zakelijke markt is minder geïnteresseerd. Waarschijnlijk komt het daardoor dat het betrekkelijk eenvoudig is om een Dacia Sandero occasion aan te schaffen in een gewaagde kleur als bruin of oranje. Blauw is de meest voorkomende kleur.
Veruit de meeste Dacia Sandero occasions beschikken over een adekwate benzinemotor. Geheel in de lijn van de no-nonsense stijl van Dacia is de keuze voor de omvang van het motorblok beperkt. Een snelle GTI of zuinige hybride behoort niet tot de mogelijkheden. Opvallend is het aantal Dacia Sandero occasions dat kan rijden op LPG. Dat komt doordat de bijbehorende LPG-tank direct vanuit de garage leverbaar is onder de naam Bi-Fuel. Handgeschakelde versnellingsbakken zie je bij de Dacia Sandero occasions op AutoTrack veel vaker dan de automatische. Iedere Dacia Sandero is een vijfdeurs hatchback. Andere carrosserievormen zijn er niet.
De nieuwprijs van een Dacia Sandero ligt relatief laag en dat geldt ook voor de prijs van een bijna nieuwe Dacia Sandero occasion. Daar ligt voor een groot deel het bestaansrecht van deze auto, die op een knappe manier een heel prijsbewust aanbod doet. De concurrentie kost gewoon altijd meer. Het prijsvoordeel blijft als de auto ouder wordt. Ook met een Dacia Sandero van de eerste generatie die veel kilometers heeft afgelegd, krijg je meer auto voor minder geld.