






















Suzuki Alto 1.1 GLS Jubilée|Automaat | Parkeersensoren |Nap
200498.206 km
De Suzuki Alto is een praktische en betaalbare stadsauto. Hij is in Nederland verkocht van 1981 tot en met 2015 en is in die tijd nooit ver van zijn identiteit geweken. De Suzuki Alto is altijd een van de kleinste auto’s geweest die je kunt kopen. Desondanks biedt hij verrassend veel binnenruimte voor een auto van dit formaat. Heel hard kun je er niet mee rijden, maar dankzij zuinige motoren, goede betrouwbaarheid en lage gebruikskosten is het een interessante occasion. Ontdek op AutoTrack meer over Suzuki Alto occasions.
Andere bezoekers die de Suzuki Alto hebben bekeken, zijn ook geïnteresseerd in onderstaande auto's. Check in hoeverre deze auto's matchen met jouw voorkeuren
Na enige tijd in andere markten te hebben doorgebracht, brengt Suzuki haar kleinste auto in de jaren tachtig naar Europa. De lieflijke, hoekige stadsauto groeit in de jaren die volgen uit tot één van de meer herkenbare auto’s van het straatbeeld. Dat is niet zonder reden: hij is betaalbaar, betrouwbaar en no-nonsense. De Alto verschijnt in Nederland over zes generaties:
Eerste generatie (1981-1984): drie- en vijfdeurs hatchback
Tweede generatie (1984-1988): drie- en vijfdeurs hatchback
Derde generatie (1988-1996): drie- en vijfdeurs hatchback
Vierde generatie (1994-2002): drie- en vijfdeurs hatchback
Vijfde generatie (2002-2006): vijfdeurs hatchback
Zesde generatie (2009-2015): vijfdeurs hatchback
De Suzuki Alto heeft een sterke identiteit. Het is altijd een compacte hatchback met drie dan wel vijf deuren. Wil je een Suzuki Alto occasion kopen, dan draait de keuze vooral om het bouwjaar. Een jong exemplaar heeft een zacht, moderner design, terwijl occasions van voor de eeuwwisseling het typerende hoekige ontwerp hebben en over wat oudere techniek beschikken. De Alto wordt altijd aangedreven door kleine, zuinige motoren die vooral op lage snelheid goed tot hun recht komen. Hij is minder geschikt voor lange snelwegritten. De uitrusting is minimalistisch, al kun je tegen een meerprijs een luxueuzer model krijgen.
Het is geen geheim dat de Suzuki Alto een kleine auto is. De lengte van de Alto begint bij 3,20 meter en groeit tot zijn vertrek in 2015 uit 3,40 meter. Als volwassene kun je er prima in rijden, zelfs de achterbank is bij latere modellen verrassend ruim. De binnenruimte is over het algemeen natuurlijk wat beperkt, maar dat is gebruikelijk voor een stadsauto. Qua bagageruimte is de Alto prima geschikt om boodschappen mee te doen.
De Suzuki Alto is een van de populairste tweedehands modellen van de Japanse autofabrikant. Op AutoTrack komt hij achter de welbekende Swift en de Vitara binnen op de derde plek. Je kunt hem krijgen met drie of vijf deuren. Wat betreft techniek is hij voorzien van kleine, zuinige benzinemotoren. Diesel is geen optie. Een automaat is een zeldzame luxe, de meeste hebben een handgeschakelde versnellingsbak. Over luxe gesproken: Bekijk goed welke exemplaren de opties hebben die belangrijk zijn voor jou. Airconditioning is bijvoorbeeld niet altijd standaard.
In tegenstelling tot veel auto’s tegenwoordig komt de Suzuki Alto in een regenboog aan kleuren. Er zijn bijna evenveel tweedehands exemplaren gelakt in rood, wit of blauw als zwart en grijs – en dan hebben we het nog niet eens over de modellen in roze, groen, geel, etc. Het matcht het karakter van de Suzuki Alto: het is een vrolijk, plezierig autootje. Een ware kompaan.
De Suzuki Alto is zonder twijfel één van de meer betaalbare auto’s die je kunt kopen, ook tweedehands. Als occasion kun je een Suzuki Alto kopen voor een schappelijke prijs. Dit maakt hem interessant als eerste auto, maar ook als auto voor erbij. Je kunt al degelijke exemplaren vinden voor zo’n duizend euro. De meest recente generatie van de Suzuki Alto is het duurst op de occasionmarkt. Afhankelijk van de tellerstand, het bouwjaar en de specificatie kan de prijs variëren. Hij is goedkoper dan veel concurrenten, maar is in prijs vergelijkbaar met de Daihatsu Cuore en de Nissan Pixo.