























Suzuki Splash 1.2 Exclusive - AIRCO
2011144.143 km
De Suzuki Splash begeeft zich van 2008 tot en met 2015 in de rol van kleinste auto van het Japanse merk. Hij staat daarmee direct onder de Swift. Het design is ingetogen en onschuldig, het interieur degelijk en gericht op gebruiksgemak. Je profiteert met de Suzuki Splash niet alleen van piekfijne betrouwbaarheid, maar ook een opmerkelijke hoeveelheid binnenruimte. De stadsauto is van binnen een waar ruimtewonder dat plaats biedt aan vijf personen. Ontdek op AutoTrack meer over Suzuki Splash occasions.
Andere bezoekers die de Suzuki Splash hebben bekeken, zijn ook geïnteresseerd in onderstaande auto's. Check in hoeverre deze auto's matchen met jouw voorkeuren
Suzuki introduceert in 2008 een compleet nieuwe stadsauto in de vorm van de Splash. Als die er bekend uitziet, is dat niet zonder reden. Hij is namelijk in samenwerking met de Opel Agila gemaakt. De vorm van de auto’s is grotendeels hetzelfde, het verschil zit hem vooral in het design van de voor- en achterkant. In de line-up van het Japanse automerk komt de Splash onder de welbekende Suzuki Swift te staan. De compacte stadsauto is maar een kort leven beschoren. Na een facelift in 2012 verdwijnt de Splash in 2015 van de markt. De Suzuki Ignis is zijn vervanger.
De Suzuki Splash is altijd een compacte stadsauto die trekken heeft van een MPV. Dit betekent dat hij gericht is op praktisch gebruik – vandaar ook de hoge, bolle daklijn voor meer binnenruimte. Hij heeft vijf deuren en biedt plaats aan vijf personen. De Splash is geleverd met een handvol kleine, zuinige diesel- en benzinemotoren. Hij heeft standaard een handgeschakelde versnellingsbak, maar je vindt hem ook met automaat. Dat laatste is handig als je geen behoefte hebt om zelf te schakelen.
De Suzuki Splash valt in de categorie van kleinste personenauto’s. Zijn lengte (3,72 meter) onderstreept dit. Hij is met 1,68 meter ook vrij smal. De daklijn van maximaal 1,59 meter is dan weer aan de hoge kant. Hoewel deze Suzuki behoorlijk compact oogt, is de binnenruimte verrassend groot. Je kunt voorin en achterin gemakkelijk plaatsnemen, ook als je aan de lange kant bent. Dit komt wel ten koste van de bagageruimte, die met 178 liter redelijk beperkt is. Klap je de achterbank neer, dan verdrievoudigt de kofferbak.
Suzuki Splash occasions zijn verscholen parels als je een goedkope eerste auto of gezinsauto voor erbij zoekt. Hij is ondertussen al een tijd geleden uit de prijslijsten gehaald en heeft nooit de bekendheid van zijn broer, de Opel Agila, genoten. Desondanks is er een riant aanbod aan Suzuki Splash occasions. Deze tweedehands exemplaren zijn over het algemeen goed verzorgd. Wil je op brandstofkosten besparen, dan schikt het instapmodel, maar er is een pittigere motor die iets beter op de snelweg uit de voeten kan. Je komt Suzuki Splash occasions nauwelijks tegen met automaat. De uitrusting is meer dan prima.
De Suzuki Splash heeft een ingetogen karakter en dat is onder meer terug te zien aan de kleuren die je op occasions vindt. De meest populaire laktinten zijn grijs/zilver en zwart. Meer uitgesproken exemplaren kom je tegen in het blauw, rood, wit of groen.
De Suzuki Splash is een auto die je tweedehands al voor een laag bedrag kunt kopen. Het is vrijwel onmogelijk om een prijs te bereiken die meer dan vijf cijfers heeft, en zelfs als je daarbij in de buurt komt, heb je het over de meest recente, minst gereden exemplaren. Qua prijs is de Suzuki Splash vergelijkbaar met rivaliserende modellen als natuurlijk de Opel Agila, maar ook de Hyundai i10 en Mazda 2. Afhankelijk van het bouwjaar, de tellerstand en de uitvoering kan de prijs variëren.