Brandstof
Benzine
Transmissietype
Handgeschakeld
Verbruik
-
Vermogen
-
Motorinhoud
2.953 cc
Kleur
Rood
Trekhaak
-
Trekgewicht max.
-
Wegenbelasting
-
APK geldig tot
-
Kenteken
-
Inruil
Inruilvoorstel ontvangen?
Aanbieder
Munsterhuis Sportscars
Goudstraat 31-49
7554 NG Hengelo
Wat vertelt de aanbieder over deze auto?
Welkom bij Munsterhuis Sportscars, uw officiële Ferrari dealerschap sinds 1988. Munsterhuis is hét adres voor alles dat te maken heeft met het merk Ferrari. Van klassiekers tot de nieuwste modellen en van financiering tot geautoriseerd schadeherstel.
Pinin Farina introduceerde in 1956 op de Autosalon van Genève een prototype op basis van de 250 series, welke de naam 250 GT Boano kreeg.
Ferrari was zeer serieus over het produceren in grote aantallen van de 250 GT Coupé. Zozeer zelfs dat Pinin Farina de verwachte productie niet aankon, aangezien hun nieuwe fabriek in Grugliasco nog niet af was.
Ferrari wendde zich in plaats daarvan tot een van de ontwerpers van Pinin Farina, Mario-Felice Boano van Carrozzeria Boano voor de productie van de carrosserieën en interieurs op basis van het Pinin Farina-ontwerp.
Boano had zowel een designhuis in Turijn als een productiefaciliteit in Brescia, genaamd Carrozzeria Boano Lavorazioni Speciali. Ze konden grote bestellingen aan en accepteerden graag de bestelling van Ferrari, die erg belangrijk voor ze was. Omdat Boano als onderaannemer optrad, werd zijn naam nooit genoemd in de promotie van het model.
Boano ging verder met het bouwen van de auto's met kleine stylingwijzigingen ten opzichte van de vijf auto's die Pinin Farina al had gebouwd. De meest opvallende is een lagere spatbordlijn.
Toen Boano's naamgenoot in 1957 naar Fiat verhuisde, nam zijn schoonzoon, Ezio Ellena, de productie over onder de vlag van Carrozzeria Ellena.
Ook Ellena heeft kleine cosmetische veranderingen aangebracht, met name een verhoogde daklijn, wat leidde tot het gebruik van de termen "Low Roof" voor de door Boano gebouwde carrosserieën en "High Roof" voor die van Ellena.
Slechts 88 Boano’s zijn in totaal geproduceerd, chassisnummers varieerden van 0429GT tot 0675GT
Deze auto, chassisnummer 0577GT is Ferrari Classiche gecertificeerd en wordt geleverd met een uitgebreid historiedossier. De auto is geproduceerd op 01-12-1956 en in april 1957 direct geleverd aan de eerste eigenaar (Pasta Guido), die de auto onder kenteken 283753 Roma is gaan rijden.
De auto is samengesteld in de kleurencombinatie Rosso Rubino met een Pelle Beige interieur, wat er echt uitspringt.
De auto is van 2015 tot 2019 uitvoerig gerestaureerd. Alle facturen van de restauratie zijn bij de auto aanwezig. Deze klassieke Ferrari is klaar om deel te nemen aan een concours en komt zelfs in aanmerking voor deelname aan de Mille Miglia.
Neem voor vragen of interesse in deze klassieke Italiaanse schoonheid, vrijblijvend contact met ons op.
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Robin Schurink r.schurink@munsterhuis.nl
Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl
Jeroen Berendsen j.berendsen@munsterhuis.nl
Of bel +31(0)742555370
Wielbasis: 260 cm
Interieurkleur: Beige
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2
Kenteken: 05-77-GT
Contact Aanbieder
Opties & Accessoires
Bekleding Leder
Metallic lak
lederen interieur
Garanties & Zekerheden
Geen garanties & zekerheden
Voor deze auto zijn geen garanties & zekerheden beschikbaarAutorapporten
Geen autorapport
Verzekeren
Financieren
Specificaties
Prijs incl. btw
€ 1.295.000
BTW verrekenbaar
Nee, marge auto
Kenteken
Niet beschikbaar
Merk
Ferrari
Model
250
Kilometerstand
36.132 km
Brandstof
Benzine
Transmissietype
Handgeschakeld
(4 versnellingen)
Kleur
Rood
Rosso Rubino
Uitvoering
Carrosserievorm
Coupe
Aantal Deuren
2
Soort voertuig
Personenauto
Maximum aantal zitplaatsen
-
Versnellingen
4
Nieuwprijs vanaf
-
Import auto
Ja
Bouwjaar
1956
Datum eerste toelating
1 december 1956
Fabrieksgarantie algemeen
-
Fabrieksgarantie aandrijving
-
Fabrieksgarantie carrosserie
-
Fabrieksgarantie lak
-
Fabrieksgarantie max. kilometers
-
Emissieklasse
-
Energielabel
-
CO2 uitstoot
-
Verbruik
-
Verbruik in de stad
-
Verbruik buiten de stad
-
Aantal cilinders
12
Motorinhoud
2.953 cc
Turbo
-
Vermogen
-
Topsnelheid
-
Acceleratie 0 naar 100
-
Aandrijving
-
Dimensies (L x B x H)
4.460 x 1.680 x 1.350 mm
Ledig gewicht
-
Draaicirkel
-
Inhoud brandstoftank
-
Actieradius
-
Rijklaar gewicht
-
Wegenbelasting (3 maanden)
-
Maximaal toelaatbaar gewicht
-
Trekgewicht geremd
-
Trekgewicht ongeremd
-
Inhoud kofferbak
-

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.



