Brandstof
Benzine
Transmissietype
Handgeschakeld
Verbruik
-
Vermogen
68 pk (50 kW)
Motorinhoud
-
Kleur
Divers
Trekhaak
Ja
Trekgewicht max.
-
Wegenbelasting
-
APK geldig tot
24 mei 2026
Kenteken
BH-69-XS
Inruil
Inruilvoorstel ontvangen?
Aanbieder
Autobedrijf Heersmink B.V.
Gelreweg 2
3843 AN Harderwijk
Wat vertelt de aanbieder over deze auto?
Een echt werkpaard: dat is deze über-Land Rover. Hoewel het model veel weg heeft van de Defender, hebben we hier te maken met een voorvader van het model. Pas sinds de vroege jaren negentig voert Land Rover de naam Defender. Daarvoor werden de Series I tot en met III gebouwd.
Ingenieur-directeur van Rover, Maurice Wilks, is verantwoordelijk voor de eerste lijnen van deze iconische auto. Dat deed hij in het zand van Red Wharf Bay in Wales. Groot voorbeeld was de Willys Jeep (MB) die daarvoor tijdens de Tweede Wereldoorlog had dienstgedaan. Wilks wilde hierop voortborduren, maar dan meer gericht op het gebruik in de landbouw. Zijn broer Spencer, destijds managing director van Rover, pakte het idee op en niet lang daarna zien we op 30 april in 1948 tijdens de AutoRAI in Amsterdam de Series I.
De eerste drie levensjaren leverde Land Rover de Series I in één uitvoering: iets meer dan 2 meter lang met een 50 pk sterk blok onder de kap. Tien jaar later volgde de Series II de eerste generatie op. Deze verscheen in verschillende vormen en maten. Denk bijvoorbeeld aan de pick-up, zoals deze gele, (met en zonder canvas-dak), de langere stationwagen of de ambulance die speciaal voor de VN werd gemaakt. Land Rover voerde de naam 'Series II''slechts drie jaar, want in 1961 verscheen de 'IIA'. Qua uiterlijk was er weinig verschil, onder de kap lag het nieuws in de vorm van de nieuwe 2,25-liter dieselmotor. In 1969 werden de koplampen van de IIA verplaatst: van net naast de grille in het midden gingen ze meer naar buiten naar de plek waar we ze ook bij de gele Land Rover vinden. In 1971 maakt de Series III zijn opwachting, hoewel deze weinig afwijkt van de door de tijd heen doorontwikkelde IIA. De III bleef het langst in productie, want pas na veertien jaar mocht hij in 1985 met pensioen.
De 88 type-aanduiding van de gele Land Rover doelt op het aantal inches die de wielbasis van de 4X4 meet (2.200 mm). In 1973 zag deze Series III het levenslicht. Precies zoals het hoort bij een werkpaard.
Leuk feitje: in 1992 beweerde Land Rover dat nog 70 procent van het aantal auto's dat sinds 1948 is gebouwd nog rondreed.
- 4-wiel aandrijving
- auto is zojuist binnen!
- Tijdelijke foto's
Laadvermogen: 735 kg
Wielbasis: 224 cm
Emissieklasse: Euro 0
De getoonde prijs is inclusief poetskosten, tenaamstellingskosten, vloeistofcontrole en een geldige APK van minimaal 12 maanden.
Hierbij is de wettelijke garantie van toepassing.
Tevens bieden wij een afleverpakket aan tegen een meerprijs van € 895,-.
Hierbij krijgt de auto een onderhoudsbeurt volgens schema en 12 maanden Bovag garantie.
Autobedrijf Heersmink B.V.
64 reviews
Robin
10 november 2025, harderwijk
Goede service.
Goede service, contact liep heel makkelijk. Duidelijkheid. Beter kan niet
Chris
3 november 2025, hulshorst
Altijd direkt en vriendelijk geholpen
Deskundig en vriendelijk personeel
Paul
29 oktober 2025, harderwijk
Zeer tevreden, professioneel en betrokken
Alles wordt heel netjes afgehandeld, denken altijd goed mee, zijn flexibel, vriendelijk en betrouwbaar. Zit al jaren bij deze garage en het is de beste garage die ik ooit gehad heb.
Contact Aanbieder
Opties & Accessoires
4X4
Dak
Trekhaak
Hardtop
Garanties & Zekerheden
Nationale Autopas (NAP)

Kilometerstand is logisch verklaarbaar
Gecontroleerd door de RDW
Autorapporten
Geen autorapport
Verzekeren
Financieren
Specificaties
Prijs incl. btw
€ 29.945
BTW verrekenbaar
Nee, marge auto
Kenteken
BH-69-XS
Merk
Land Rover
Model
88
Kilometerstand
34.861 km
Brandstof
Benzine
Transmissietype
Handgeschakeld
(4 versnellingen)
Kleur
Divers
Niet van toepas
Uitvoering
Carrosserievorm
Pick up
Aantal Deuren
-
Soort voertuig
Personenauto
Maximum aantal zitplaatsen
-
Versnellingen
4
Nieuwprijs vanaf
-
Import auto
Nee
Bouwjaar
1984
Datum eerste toelating
27 januari 1984
Datum eerste tenaamstelling in Nederland
27 januari 1984
APK geldig tot
24 mei 2026
Fabrieksgarantie algemeen
-
Fabrieksgarantie aandrijving
-
Fabrieksgarantie carrosserie
-
Fabrieksgarantie lak
-
Fabrieksgarantie max. kilometers
-
Emissieklasse
Euro 0
Energielabel
-
CO2 uitstoot
-
Verbruik
-
Verbruik in de stad
-
Verbruik buiten de stad
-
Aantal cilinders
4
Motorinhoud
-
Turbo
-
Vermogen
68 pk (50 kW)
Topsnelheid
-
Acceleratie 0 naar 100
-
Aandrijving
voor en achterwiel
Dimensies (L x B x H)
-
Ledig gewicht
1.385 kg
Draaicirkel
-
Inhoud brandstoftank
-
Actieradius
-
Rijklaar gewicht
1.485 kg
Wegenbelasting (3 maanden)
-
Maximaal toelaatbaar gewicht
2.120 kg
Trekgewicht geremd
-
Trekgewicht ongeremd
-
Inhoud kofferbak
-

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.



