20

voertuig afbeelding
voertuig afbeelding-1voertuig afbeelding-2

Morgan Plus

8 injection 3.5i V8 alloy body

Prijs

€ 68.945

Bouwjaar

1986

Kilometerstand

33.841 km

Vakgarage Rida B.V.

4538 AR Terneuzen

Brandstof

Benzine

Transmissietype

Handgeschakeld

Verbruik

7,8 km per liter

Vermogen

195 pk (143 kW)

Motorinhoud

3.946 cc

Kleur

Blauw

Trekhaak

-

Trekgewicht max.

838 kg

Wegenbelasting

-

APK geldig tot

15 april 2026

Kenteken

RB-47-TP

Inruil

Inruilvoorstel ontvangen?

Aanbieder

Vakgarage Rida B.V.

Officiële merkdealer

Mr. F. J. Haarmanweg 4

4538 AR Terneuzen

Wat vertelt de aanbieder over deze auto?

MORGAN PLUS 8
De Morgan Plus 8 is verreweg het bekendste sportwagen model gebouwd door de Britse autofabrikant Morgan in 1968. De aanhoudende populariteit van het model is al vele jaren de drijvende kracht van het bedrijf in de meer dan 50 jaar dat, met een kleine onderbreking, het wordt geproduceerd. Onder Morgan liefhebbers wordt het model zeer sterk geassocieerd met Peter Morgan, de eigenaar-voorzitter achter het ontwerp.

In 1966 naderde de Triumph TR-motor het einde van zijn levensduur en werd gezocht naar een geschikte vervanging. De Rover Motor Company bood de aluminium Rover V8-motor aan. Maurice Owen kwam bij het bedrijf om de leiding te nemen over de ontwikkeling van de nieuwe auto, de Morgan Plus Eight, en dit model werd aan het publiek aangekondigd op de Earls Court Motor Show van 1968. De Plus 8 behield Morgan’s reputatie op het circuit. Dit bleek een van de meest succesvolle auto’s te zijn die het bedrijf ooit heeft gebouwd. Eind jaren zestig verwierf de Morgan Motor Company extra fabrieksgebouwen ten zuiden van de bestaande fabriek. Dit maakte een bescheiden uitbreiding van de activiteiten van Pickersleigh Road mogelijk.

Alle Morgans, dus ook de Plus 8, zijn cabriolets. Het is een Brits model bomvol nostalgie: Morgans worden al sinds de jaren vóór de Tweede Wereldoorlog op dezelfde manier gebouwd. Op een stalen chassis wordt een essenhouten frame geplaatst, terwijl de carrosserie van metaal is. Vrijwel alles wordt met de hand vervaardigd en gemonteerd. Morgan wordt geleid door Charles Morgan, de kleinzoon van de oprichter.

DESIGN VAN DE MORGAN PLUS 8
Het prototype van de Plus 8 was gebaseerd op een aangepaste versie van het chassis van de Plus 4 , waar een 3,5 liter V8 motorblok van Rover in werd gelegd. Het chassis werd een aantal keren aangepast vanwege aanpassingen aan de versnellingsbak in 1973 en 1976. Als gevolg van deze chassis aanpassingen werd ook de body aangepast en verbreed in 1976 en werden de wielkasten vergroot om de grotere en bredere banden kwijt te kunnen die nodig waren om het gegroeide vermogen van de motor goed naar de weg te krijgen. De originele 1968 Plus 8 was 57 inch breed en de laatste was 64 inch breed. Voor een aantal jaren in de jaren zestig was de Plus 8 de snelste productie auto in Groot-Brittanië.

MOTOREN IN DE PLUS 8
Morgan was de eerste van een reeks van sportieve autofabrikanten die de V8-motoren van Rover gebruikte, later volgden TVR en Marcos dit voorbeeld. Vanaf het begin heeft de auto een achtcilinder motor onder de kap gehad. De 3,5-liter V8 waarmee de Plus 8 debuteerde, werd geleend uit de Rover P6 3500. Op zijn beurt was de Rover-motor weer gebaseerd op een blok van General Motors. De prestaties van de Plus 8 waren fenomenaal: de auto had maar 6,7 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h en dat in 1968! Er was geen Britse productie-auto die sneller was. De indrukwekkende prestaties waren een combinatie van het Amerikaans-Britse blok en het lage gewicht van de auto. De Plus 8 woog maar iets meer dan 800 kilo. De door ons aangeboden Plus 8 3.5 V8 injection is een kort geproduceerde uitvoering met de unieke aluminium carrosserie, aluminium velgen en bumpers, en de 193 pk sterke 3.5 V8 in combinatie met een 5 versnellingsbak. Af fabriek besteld in de BMW kleur Lapis Blau. Deze Morgan is nieuw geleverd in Nederland door de toenmalige importeur Nimag. Het lakwerk is compleet nieuw, in een van onze eigen spuiterijen uitgevoerd, het interieur, de softtop en alle bekleding werden door een lokale vakman eveneens volledig vernieuwd. Tevens lieten wij een nieuwe tonneaucover maken welke wordt bijgeleverd. Het notenhouten dashboard is terug in originele staat gebracht middels het vakkundig verwijderen van de oude laklaag en het aanbrengen van een nieuwe vernislaag. Kortom een unieke Morgan voor de perfectionistisch ingestelde liefhebber.

Let op: Bezichtiging alleen op afspraak!

Aanvullende opties en accessoires
  • Reservewiel
Meer informatie

Interieurkleur: Licht grijs
Emissieklasse: Euro 0
Garantie: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
Inbegrepen afleverpakket: Classics
Dit afleverpakket bevat: Bezichtiging alleen op afspraak. Bel 0115-622600
Referentienummer: 141

Contact Aanbieder

AutoTrack gebruikt je persoonsgegevens om je aanvraag te kunnen verwerken. Meer informatie vind je in ons privacy statement.

Opties & Accessoires

Bekleding Leder

Dak

Lichtmetalen velgen

lederen interieur

Garanties & Zekerheden

Geen garanties & zekerheden

Voor deze auto zijn geen garanties & zekerheden beschikbaar

Autorapporten

Geen autorapport

Voor deze auto hebben we geen autorapport. Mogelijk is het kenteken onbekend of het rapport op een later tijdstip beschikbaar

Verzekeren

Wat kost een verzekering voor deze auto?

Financieren

Geld lenen voor je auto?

Ontdek jouw mogelijkheden.

  • Financiering op maat

  • Gunstige tarieven en flexibele voorwaarden

  • Vast bedrag per maand

Zakelijk financieren?

Ontdek de voordelen van financial lease.

  • Bepaal zelf je maandbedrag

  • Leasen zonder bijtelling

  • Snel geregeld

Specificaties

Prijs incl. btw

€ 68.945

BTW verrekenbaar

Nee, marge auto

Kenteken

RB-47-TP

Merk

Morgan

Model

Plus

Kilometerstand

33.841 km

Brandstof

Benzine

Transmissietype

Handgeschakeld (5 versnellingen)

Kleur

Blauw Lapis Blau

Uitvoering

8 injection 3.5i V8 alloy body

Carrosserievorm

Cabriolet

Aantal Deuren

2

Soort voertuig

Personenauto

Maximum aantal zitplaatsen

2

Versnellingen

5

Nieuwprijs vanaf

-

Import auto

Nee

Bouwjaar

1986

Datum eerste toelating

1 oktober 1986

Datum eerste tenaamstelling in Nederland

1 oktober 1986

APK geldig tot

15 april 2026

Fabrieksgarantie algemeen

-

Fabrieksgarantie aandrijving

-

Fabrieksgarantie carrosserie

-

Fabrieksgarantie lak

-

Fabrieksgarantie max. kilometers

-

Emissieklasse

Euro 0

Energielabel

G

CO2 uitstoot

182 gram per km

Verbruik

7,8 km per liter

Verbruik in de stad

5,2 km per liter

Verbruik buiten de stad

10,8 km per liter

Aantal cilinders

8

Motorinhoud

3.946 cc

Turbo

Nee

Vermogen

195 pk (143 kW)

Topsnelheid

200 km/h

Acceleratie 0 naar 100

6 s

Aandrijving

achterwiel

Dimensies (L x B x H)

-

Ledig gewicht

920 kg

Draaicirkel

-

Inhoud brandstoftank

-

Actieradius

-

Rijklaar gewicht

1.020 kg

Wegenbelasting (3 maanden)

-

Maximaal toelaatbaar gewicht

1.180 kg

Trekgewicht geremd

838 kg

Trekgewicht ongeremd

460 kg

Inhoud kofferbak

-

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.