Brandstof
Benzine
Transmissietype
Handgeschakeld
Verbruik
16,7 km per liter
Vermogen
272 pk (200 kW)
Motorinhoud
1.598 cc
Kleur
Rood
Trekhaak
-
Trekgewicht max.
-
Wegenbelasting
€166 - €182 / kwartaal
APK geldig tot
APK bij aflevering
Kenteken
KJ-623-N
Inruil
Inruilvoorstel ontvangen?
Aanbieder
Wat vertelt de aanbieder over deze auto?
De "sportieve opzet" begint met de actieve houding achter het stuur, in Peugeot-termen bekend als "i-Cockpit". De bestuurder zit nadrukkelijk rechtop, voor optimale controle over de auto. Een klein stuurwiel priemt diep het interieur in, wederom voor optimale controle. De klokken zijn boven het stuurwiel geplaatst. Dankzij de actieve zithouding zijn deze niet alleen perfect af te lezen, maar vooral prettiger af te lezen dan traditionele klokken achter het stuurwiel. Vergelijk het met "head-up display" in andere auto's, waarbij belangrijke informatie in het blikveld wordt geprojecteerd. Omdat dit de GTI is, is het interieur voorzien van de verplichte rode stiknaden, GTI-logo's en andere smaakmakers. De "kuipstoelen" zijn bekleed met fraaie materialen (leder & alcantara). Het dashboard is zo goed als vrij van knoppen; vrijwel alle functies worden bediend middels het centrale beeldscherm. De GTI is niet alleen de meest sportieve uitvoering van de 308, maar ook het topmodel. Alle luxe en veiligheidsvoorzieningen die leverbaar zijn op de 308, zijn daarom standaard aanwezig op de GTI. Bij een GTI draait het natuurlijk om de prestaties en dus heeft Peugeot goed gekeken naar de concurrentie alvorens de 308 GTI te voorzien van een krachtbron. Deze GTI heeft een 263PK sterke motor met een inhoud van 1.6 liter en levert een koppel van 330NM. Daarmee biedt de 308 GTI net even meer vermogen dan andere "hot hatches" in dezelfde prijsklasse. Er zijn nóg sterkere auto's in dit segment, maar die kosten meteen 10.000 euro meer en zijn noodgedwongen voorzien van vierwielaandrijving om het vermogen überhaupt nog op het wegdek over te kunnen brengen. De 308 GTI is voorzien van voorwielaandrijving. Vanaf de eerste meter is goed merkbaar dat dit de snelste in zijn klasse is!! De auto reageert zeer direct op het gaspedaal en heeft altijd een overvloedige hoeveelheid vermogen paraat. Een voorzichtig tikje op het gaspedaal is al voldoende voor instant acceleratie. Toch is de GTI niet agressief of opdringerig, de paardenkrachten zijn eenvoudig te beteugelen. Omdat alles met zo veel gemak gaat, geeft het extra motorvermogen de 308 een zekere grootsheid die ook het dagelijkse woon-werk verkeer extra aangenaam maakt. Maar... druk op de sport-knop en de 308 GTI laat zich van een heel andere kant zien! De "directe reactie" op het gaspedaal maakt plaats voor een agressieve reactie en het beschaafde motorgeluid verandert in een kwade grom. Nu is het zaak het stuurwiel met twee handen vast te houden en ver vooruit te kijken, want ieder commando wordt binnen een oogwenk omgezet in prestaties. Het is alsof de goedmoedige atleet van zojuist uitbarst in stomende woede en die alleen kan stillen door op de horizon af te stormen! De motor en handgeschakelde versnellingsbak zijn perfect op elkaar afgestemd, waardoor de bestuurder gemakkelijk gebruik kan maken van het volledige motorvermogen. De voorwielen kunnen de aandrijfkrachten vervolgens goed verwerken. Het enige probleem is dat het zo snel gaat, dat de weg vaak ophoudt wanneer de 308 GTI écht goed op snelheid komt! Uiteraard is het onderstel aangepast aan het motorvermogen en het sportieve karakter. Hiervoor heeft Peugeot zelfs hulp ingeroepen van de motorsport divisie. Het effect van het onderstel "by Peugeot Sport" is onmiskenbaar: de 308 GTI is ronduit stug geveerd. Iedere oneffenheid in het wegdek is voelbaar in de auto, maar de scherpe randjes worden voldoende opgevangen om ook het broodnodige comfort te behouden. De 308 GTI is daarom geen "hardcore" racemonster dat niet meer bruikbaar is als dagelijks vervoer. Dit is geen jolige of lichtvoetige auto die altijd in is voor een feestje. In plaats daarvan weet de 308 GTI zich op snelheid ontzettend kwaad te maken. Op hoge snelheid wordt de auto steeds scherper en zet het mechaniek zich steeds meer schrap om alle krachten op te vangen. Wanneer het uiteindelijk té hard gaat, staan zowel overstuur als onderstuur op het programma. In een te scherpe bocht kan de achterkant een stapje opzij zetten. In een te snelle bocht kunnen de voorwielen uiteindelijk de grip verliezen. Voordat het zover is, staan echter zeer hoge snelheden op de klok. Bovendien laat de 308 zich eenvoudig aanvoelen en weet de chauffeur daarom vanzelf waar de grens ligt, om daar vervolgens optimaal gebruik van te maken......Met de GTI worden die sportieve aspiraties nu omgezet in daden. De 308 GTI onderscheidt zich nadrukkelijk van andere snelle hatchbacks. Ook deze bloedsnelle 308 oogt elegant Frans, en niet agressief zoals de meeste tegenstrevers. Wanneer kalm wordt gereden, zorgt het extra motorvermogen voor een aangename grootsheid. Hiermee overtuigt de 308 GTI ook als topmodel. Wanneer sportief wordt gereden is de 308 GTI kwaad en messcherp. Dat maakt deze Peugeot bloedsnel. Heerlijk om eens flink stoom af te blazen! De getoonde vraagprijs is inclusief ons Basis Service pakket. Wilt u meer zekerheid en garantie dan adviseren wij het aanvullende Broekhuis afleverpakket van € 995,-. Deze omvat naast 12 maanden garantie, minimaal 1 jaar APK keuring, 24/7 Pechhulp, halve tank brandstof, onderhoudsbeurt volgens onderhoudsschema, poetsen / reinigen in- en exterieur en uiteraard strenge algemene controle volgens Broekhuis voorschriften!! Broekhuis Lelystad heet u van harte welkom!! Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden!!
.
Disclaimer: LET OP: Getoonde afbeeldingen kunnen afwijken van de daadwerkelijke voorraadauto. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Vraag onze verkoopadviseurs naar specificaties van deze auto.
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Speciale kleur
- Audio-navigatie full map
- Connected services
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Lendesteunen (verstelbaar)
- Voorstoelen in hoogte verstelbaar
- Extra getint glas
- Voorstoelen verwarmd
Modelreeks: nov. 2015 - mei 2017
Laadvermogen: 610 kg
Wielbasis: 262 cm
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 6
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Onderhouden volgens voorschriften: ja
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2
BOVAG 40-Puntencheck: Ja
BOVAG Afleverbeurt: Ja
- Broekhuis Basis (zonder meerprijs): Wettelijke garantie, minimaal 3 maanden APK keuring, noodzakelijk onderhoud, poetsen / reinigen in- en exterieur en controle volgens Broekhuis normen.
- Broekhuis Plus (€ 995): 12 maanden BOVAG garantie, minimaal 6 maanden APK keuring, 24/7 pechhulp, halve tank brandstof, Broekhuis jaarbeurt, poetsen / reinigen in- en exterieur en controle volgens BOVAG 40 punten check (PW)
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck - Broekhuis Premium (€ 1.195): 12 maanden BOVAG garantie, minimaal 12 maanden APK keuring, 24/7 pechhulp, volle tank brandstof, onderhoudsbeurt volgens onderhoudsschema fabrikant, poetsen / reinigen in- en exterieur + behandeling leerdelen / geurbehandeling en controle volgens BOVAG 40 punten check (PW)
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; Nieuwe APK - JustLease (€ 795): Volgens de leveringscondities van JustLease.
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden) - ViaBovag (€ 995): Deze vraagprijs is een heldere all-in prijs volgens de leveringscondities van ViaBOVAG. Zo wordt deze auto geleverd met 12 maanden BOVAG garantie en twee weken omruilgarantie. Kies voor de kwaliteit van een Broekhuis auto en de zekerheden van viaBOVAG.
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt
Rijklaargewicht: 1280 kg
Interieur: Zwart
Datum inschrijving voertuig in Nederland: 29-09-2016
Contact Aanbieder
Opties & Accessoires
Parkeer systeem
Airbags
Alarmsysteem
Alarmsysteem Klasse 1
Anti Slip Control
Antiblokkeersysteem (ABS)
Bandenspanningscontrolesysteem
Centrale deurvergrendeling
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Electronic Brake force Distribution (EBD)
Electronic Stability Program (ESP)
Getint glas
Regensensor
Slipdifferentieel gelimiteerd
Sportonderstel
Startblokkering
Tractie Controle Systeem (TCS)
Dagrijverlichting LED
Dimlichten automatisch
Koplampen LED
Mistlampen voor
AC
Voorstoel(en)
Bekleding
Stuurwiel
Armsteun voor
Cruise control
Elektrische ramen voor en achter
Hill hold-functie
Navigatiesysteem
Dak
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
Buitenspiegels inklapbaar
Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar
Buitenspiegels verwarmd
Lichtmetalen velgen
Lichtmetalen velgen 19"
Metallic lak
Audio installatie
Radio -DAB
airbag(s) passagier achter
lederen interieur
lichtmetalen velgen 19"
Garanties & Zekerheden
BOVAG Garantie

Beschermd tegen verborgen gebreken
Bovag hulp bij klachten of geschillen
Nationale Autopas (NAP)

Kilometerstand is logisch verklaarbaar
Gecontroleerd door de RDW
Autorapporten
Verzekeren
Financieren
Specificaties
Prijs incl. btw
€ 18.900
BTW verrekenbaar
Nee, marge auto
Kenteken
KJ-623-N
Merk
Peugeot
Model
308
Kilometerstand
83.417 km
Brandstof
Benzine
Transmissietype
Handgeschakeld (6 versnellingen)
Kleur
Rood Rood
Carrosserievorm
Hatchback
Aantal Deuren
4
Soort voertuig
Personenauto
Maximum aantal zitplaatsen
5
Versnellingen
6
Nieuwprijs vanaf
€ 19.320
Import auto
Nee
Bouwjaar
2016
Datum eerste toelating
29 september 2016
Datum eerste tenaamstelling in Nederland
29 september 2016
APK geldig tot
22 april 2026
Fabrieksgarantie algemeen
-
Fabrieksgarantie aandrijving
-
Fabrieksgarantie carrosserie
-
Fabrieksgarantie lak
-
Fabrieksgarantie max. kilometers
-
Emissieklasse
Euro 6
Energielabel
C
CO2 uitstoot
-
Verbruik
16,7 km per liter
Verbruik in de stad
-
Verbruik buiten de stad
-
Aantal cilinders
4
Motorinhoud
1.598 cc
Turbo
Ja
Vermogen
272 pk (200 kW)
Topsnelheid
250 km/h
Acceleratie 0 naar 100
6 s
Aandrijving
voorwiel
Dimensies (L x B x H)
4.250 x 1.800 x 1.470 mm
Ledig gewicht
1.180 kg
Draaicirkel
10,4 m
Inhoud brandstoftank
53 liter
Actieradius
883 km
Rijklaar gewicht
1.280 kg
Wegenbelasting (3 maanden)
€ 166 - € 182
Maximaal toelaatbaar gewicht
1.790 kg
Trekgewicht geremd
-
Trekgewicht ongeremd
-
Inhoud kofferbak
-

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.