Brandstof
Benzine
Transmissietype
Automaat
Verbruik
-
Vermogen
155 pk (114 kW)
Motorinhoud
5.210 cc
Kleur
Wit
Trekhaak
-
Trekgewicht max.
-
Wegenbelasting
-
APK geldig tot
26 september 2026
Kenteken
Z-744-DS
Inruil
Inruilvoorstel ontvangen?
Aanbieder
Wat vertelt de aanbieder over deze auto?
Super zeldzaam en uniek! Gerestaureerde 1978 Plymouth Road Runner!
1978 Plymouth Road Runner
Kenteken: Z-744-DS
Merk: Plymouth
Model: Road Runner
APK tot: 26-09-2026
Tellerstand: 45626 KM
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1978
Transmissie: Automaat
Kleur: wit
Bekleding: Leder
Kleur interieur: rood
Motorinhoud: 5210 cc
Aantal cilinders: 8
Vermogen: 114 kW / 155pk
Ledig gewicht: 1620 kg
Aantal zitplaatsen: 5
BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
For more details and many more pictures, please visit our website: www.pttmcars.com
DE AUTO
Uit de persoonlijke collectie van de eigenaar van Pedal to the Metal: een zeldzame, gelimiteerde productie, nummers overeenkomende 1978 Plymouth Road Runner, een van de slechts 1.357 exemplaren die dat jaar zijn gebouwd. Deze Road Runner is ook een van de slechts 617 uitgerust met de optionele Super Pak, die een zesdelige wielkast verbredingsset, voor- en achterspoilers en kwart-vensterjaloezieën bevat. Hoewel een 318 V-8 standaard was, heeft dit model de optionele 360-cubic-inch motor. Met minder dan 45.000 originele mijlen is de auto prachtig gerestaureerd met nieuwe lak, graphics en een interieurvernieuwing, waardoor het een opvallend voorbeeld is van Amerikaanse muscle cars uit de late jaren zeventig.
AANDRIJFLIJN
Deze Plymouth Road Runner wordt aangedreven door zijn originele 360-cubic-inch tweevat V-8 motor, die onveranderd is gebleven. De carburateur is vervangen door een gereviseerde Holley tweevat, terwijl upgrades een nieuwe waterpomp, brandstofpomp, mini-starter en een nieuwe stuurbekrachtigingspomp omvatten. Het fabrieks Lean Burn-systeem is vervangen door een betrouwbaardere vacuümverdelingsontsteking, zorgvuldig bekabeld met een eerdere fabriekskabelboom. De motor is ook voorzien van een volledige afstelling, nieuwe kleppendekselpakkingen en Mopar blauwe verf voor een vernieuwd uiterlijk. De aandrijflijn omvat een soepel schakelende A999 drietraps automatische transmissie en een 8-1/4-inch achteras met Sure Grip-differentieel en 3.21 overbrengingsverhoudingen.
EXTERIEUR
Tijdens de restauratie kreeg deze auto nieuw plaatwerk op plekken die gevoelig zijn voor roest, zoals de onderste kwartdelen en delen nabij de achterwielen. In november 2020 werd hij opnieuw gespoten met enkelvoudige acryllak, gevolgd door een professioneel schuur- en polijstproces dat de afwerking een bijna perfecte 9 op 10 geeft. Een nieuwe voorruit werd geïnstalleerd, en nieuwe deur- en dakrails-afdichtingen werden toegevoegd. Origineel glas is nog steeds aanwezig, hoewel de bestuurdersdeur kleine verticale krassen vertoont. Ook werden NOS-achterlichtlenzen, zijmarkeringslichten en sierlijsten gemonteerd.
INTERIEUR
Het rode vinylinterieur is in uitstekende staat, met nieuwe tapijten en opnieuw beklede stoelen, gestikt volgens het originele patroon met NOS-materialen. De achterbank is origineel en ongerept gebleven, terwijl de hemelbekleding is hersteld met correct NOS rood stof. Het dashboard en de bekleding zijn gestript en opnieuw gespoten, met alle plastic onderdelen geverfd om overeen te komen met de originele rode kleur. Een gerestaureerde fabrieks AM/FM/8-track radio is geïnstalleerd, samen met verbeterde luidsprekers, en een zeldzame NOS chronometer prijkt nu op het dashboard. Alle meters, lichten en verwarmingssystemen functioneren normaal.
ONDERSTEL
Het chassis en de ophanging zijn volledig vernieuwd met nieuwe KYG Exel-G gasdempers, stabilisatorstangbussen en eindlinks. De voorste schijfremmen en achtertrommels zijn onderhouden, met geresurfaced rotoren, nieuwe blokken, schoenen, wielcilinders en een gereviseerde hoofdcilinder. De originele Rallye-wielen zijn gerestaureerd en gemonteerd met banden die in 2014 zijn gekocht, zorgvuldig opgeslagen en onlangs geïnstalleerd. De auto rijdt soepel, recht en zonder trillingen, klaar voor de weg.
BELANGRIJKE KENMERKEN:
Zeldzame 1978 Plymouth Road Runner met optionele Super Pak, nummers overeenkomend
Originele 360-cubic-inch motor
A999 drietraps automatische transmissie met Sure Grip-differentieel
Nieuwe lak, graphics en verfrist interieur
Gerestaureerde Rallye-wielen met nieuwe banden
Goed bewaard gebleven onderstel en ophanging
Deze 1978 Plymouth Road Runner is een prachtig voorbeeld van Amerikaanse muscle cars uit de late jaren zeventig, met een combinatie van zeldzaamheid, stijl en prestaties. Hij is niet te koop en behoort tot de privécollectie van de eigenaar van Pedal to the Metal. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via sales@pttmcars.com of bel ons op +31651510293.
Pedal To The Metal
Schrijnwerkersstraat 10-12
8601 VD Sneek
+31651510293
sales@pttmcars.com
www.pttmcars.com/
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Contact Aanbieder
Opties & Accessoires
Bekleding Leder
lederen interieur
Garanties & Zekerheden
Geen garanties & zekerheden
Voor deze auto zijn geen garanties & zekerheden beschikbaarAutorapporten
Geen autorapport
Verzekeren
Financieren
Specificaties
Prijs incl. btw
€ 35.000
BTW verrekenbaar
Nee, marge auto
Nieuwprijs vanaf
-
Import auto
Ja
Bouwjaar
1978
Datum eerste toelating
15 september 1978
Datum eerste tenaamstelling in Nederland
14 maart 2024
APK geldig tot
26 september 2026
Fabrieksgarantie algemeen
-
Fabrieksgarantie aandrijving
-
Fabrieksgarantie carrosserie
-
Fabrieksgarantie lak
-
Fabrieksgarantie max. kilometers
-
Emissieklasse
Euro 0
Energielabel
-
CO2 uitstoot
-
Verbruik
-
Verbruik in de stad
-
Verbruik buiten de stad
-
Aantal cilinders
8
Motorinhoud
5.210 cc
Turbo
-
Vermogen
155 pk (114 kW)
Topsnelheid
-
Acceleratie 0 naar 100
-
Aandrijving
achterwiel
Dimensies (L x B x H)
-
Ledig gewicht
1.620 kg
Draaicirkel
-
Inhoud brandstoftank
-
Actieradius
-
Rijklaar gewicht
1.720 kg
Wegenbelasting (3 maanden)
-
Maximaal toelaatbaar gewicht
2.229 kg
Trekgewicht geremd
-
Trekgewicht ongeremd
-
Inhoud kofferbak
-

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.