Brandstof
Benzine
Transmissietype
Handgeschakeld
Verbruik
-
Vermogen
210 pk (154 kW)
Motorinhoud
2.693 cc
Kleur
Rood
Trekhaak
-
Trekgewicht max.
-
Wegenbelasting
-
APK geldig tot
APK bij aflevering
Kenteken
-
Inruil
Inruilvoorstel ontvangen?
Aanbieder
Wat vertelt de aanbieder over deze auto?
Mechanical Fuel Injection, afgekort MFI zijn de drie letters die de in 1974 geintroduceerde 911 Carrera zo bijzonder maakt. Deze mechanische injectie bezorgt dit voormalige topmodel de rij-sensatie die de opvolgende auto's met K-jetronic injectie missen. Het indrukwekkende motorgeluid en de directe gaspedaal respons maken de Carrera, in combinatie met het lage gewicht (1075kg) tot een Supercar met dito prestaties. In 5,5 sec. van nul naar honderd (gemeten door het Amerikaanse Motor magazine) was destijds sensationeel snel. De specificaties van de 911 Carrera 2.7 zijn dan ook gelijk aan die van de, aanzienlijk kostbaardere, '73 Carrera RS Touring. De motor (911/83), versnellingsbak, vering, demping en besturing zijn identiek. De impact bumpers van het G-model wegen echter meer, maar Porsche wist dit te compenseren door lichtere (en ook betere) stoelen te monteren, en de stalen achter-wieldraagarmen te vervangen door aluminium armen. Net zoals de RS beschikt deze zeer beperkt gebouwde Carrera over de brede achterschermen om de spoorbreedte achter te kunnen vergroten, uiteraard ter verbetering van het weggedrag. Interessant om te vermelden is dat Porsche na 1976 de mechanische injectie alleen nog toepaste in haar raceauto's. Emissie eisen uit de US verplichte Porsche over te gaan op de K-jetronic injectie, en de daarbij behorende veel tammere nokkenassen. Dit gegeven, en de zeer beperkte oplage, maakt de 2.7 Carrera tot een verzamelwaardige auto. Zo'n 911 moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen; originaliteit, historie, technische conditie en schade/roestvrij zijn sleutelwoorden bij aanschaf van een dergelijke auto. Het hier aangeboden exemplaar voldoet uiteraard aan de eisen van een kritische koper. In februari 1974 nieuw geleverd aan een Italiaanse schoenenfabrikant, terug te zien in de bijzondere kleurkeuze, en actueel afkomstig van de tweede eigenaar. Altijd schade- en roestvrij gebleven, zie de detailfoto's van de onderzijde. Slechts om cosmetische redenen vakkundig eenmaal gespoten in origineel Peru Rot, dat alleen voor modeljaar 1974 leverbaar was. Het is een zgn. matching numbers exemplaar met originele motor. Servicehistorie en facturen van recent onderhoud zijn voorhanden. Deze 911 Carrera rijdt en presteert dan ook indrukwekkend 'als nieuw', een tijdmachine in de Porsche historie. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://www.witmerodijk.nl/te-koop/porsche-911-carrera-2.7-mfi-coupe-1974/2058
Modelreeks: jul. 1973 - jul. 1974
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Interieurkleur: Rood
Contact Aanbieder
Opties & Accessoires
Bekleding Leder
lederen interieur
Garanties & Zekerheden
Onderhoudsboekje Aanwezig

Onderhoudsgeschiedenis
Dealergeschiedenis
Autorapporten
Geen autorapport
Verzekeren
Financieren
Specificaties
Prijs incl. btw
€ 169.911
BTW verrekenbaar
Nee, marge auto
Nieuwprijs vanaf
-
Import auto
-
Bouwjaar
1974
Datum eerste toelating
5 februari 1974
Fabrieksgarantie algemeen
-
Fabrieksgarantie aandrijving
-
Fabrieksgarantie carrosserie
-
Fabrieksgarantie lak
-
Fabrieksgarantie max. kilometers
-
Emissieklasse
-
Energielabel
-
CO2 uitstoot
-
Verbruik
-
Verbruik in de stad
-
Verbruik buiten de stad
-
Aantal cilinders
6
Motorinhoud
2.693 cc
Turbo
Nee
Vermogen
210 pk (154 kW)
Topsnelheid
-
Acceleratie 0 naar 100
-
Aandrijving
achterwiel
Dimensies (L x B x H)
-
Ledig gewicht
950 kg
Draaicirkel
-
Inhoud brandstoftank
-
Actieradius
-
Rijklaar gewicht
-
Wegenbelasting (3 maanden)
-
Maximaal toelaatbaar gewicht
-
Trekgewicht geremd
-
Trekgewicht ongeremd
-
Inhoud kofferbak
-

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.