Dacia Bigster occasions

Wie voor zo min mogelijk geld zo veel mogelijk auto wil rijden, komt al snel uit bij Dacia. De Bigster die in 2025 uitkwam, is het topmodel van het Roemeense merk. En zelfs deze SUV komt, ondanks moderne hybridetechniek en een rijke uitrusting, met zijn basisprijs niet boven de € 40.000 uit. Een ongekende prestatie en een zeer interessante aanbieding voor wie met zijn verstand een auto kiest. Laat je verbazen over wat er allemaal op en aan deze Roemeense SUV zit en ontdek meer over deze auto. Bekijk ook de diverse scherp geprijsde Dacia Bigster occasions.

Jouw zoekopdracht

Dacia
Bigster
129 resultaten

Sorteer:

Resultaten per pagina

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.

Dacia Bigster occasions: voor- en nadelen

Wat kun je verwachten van een Dacia Bigster occasion? Dit zijn de voordelen van Dacia’s grootste SUV:

  • Heel veel ruimte voor je geld
  • Zuinige aandrijvingen
  • Duidelijk meer auto dan de kleinere Duster

Nadelen kent de Roemeen ook. Dit zijn ze:

  • Weggedrag verraadt zijn prijs
  • Geen derde zitrij mogelijk
  • Slechts 1 variant met automaat

Tweedehands Dacia Bigster: diverse aandrijvingen

Net als vrijwel alle andere auto’s, kun je Dacia Bigster occasions in verschillende uitvoeringen vinden. Zo zijn er diverse uitrustingen, waarbij de basisuitvoering al rijk uitgevoerd is: infotainment met Apple CarPlay / Android Auto, regensensor, elektrische airconditioning met 2 zones, diverse rijhulpsystemen en cruisecontrol zijn bijvoorbeeld altijd standaard. Daarnaast zijn er diverse motoriseringen, waarbij je goed moet opletten. Wie niet zelf wil schakelen, is altijd veroordeeld tot de full hybrid. Wie vierwielaandrijving wil, krijgt de ‘zwakste’ motorisering en een handgeschakelde versnellingsbak – tegen de hoogste nieuwprijs. Oplopend in nieuwprijs zijn dit de aandrijvingen die er beschikbaar zijn:

  • Mild hybrid-G 140: De goedkoopste uitvoering is een tweewielaangedreven mild-hybride die, naast elektriciteit, gas gebruikt voor de aandrijving. Dacia is, samen met zustermerk Renault dat dezelfde techniek gebruikt, het enige merk dat nog nieuwe auto’s met een lpg-installatie aanbiedt. Daarnaast kun je overigens ook benzine tanken. Deze combinatie levert 140 pk en maakt de Bigster daarmee geen racemonster. Wel heb je ruim voldoende vermogen voor je dagelijkse ritten. In de mild hybrid-G 140 moet je altijd zelf schakelen.
  • Mild hybrid 140: Wil je geen lpg-installatie, maar wel een mild-hybride met hetzelfde vermogen als bovenstaande auto? Dan wijk je uit naar de mild hybrid 140. Ook deze variant kan niet aan een automaat gekoppeld worden.
  • Hybrid 155: Voor liefhebbers van een automatische versnellingsbak is er maar 1 optie: de hybrid 155. Deze full hybrid wordt altijd (en als enige) met een automaat geleverd. Met – zoals de naam al aangeeft – 155 pk is het bovendien de krachtigste, al moet je hiermee ook geen circuitprestaties verwachten.
  • Mild hybrid 130 4x4: Gek genoeg is de minst krachtige versie van het stel de duurste. Dat heeft te maken met de vierwielaandrijving die een negatieve invloed heeft op het verbruik van de auto, wat de CO2-uitstoot verhoogt. Daardoor betaal je meer bpm en dus wordt de nieuwprijs hoger. Zoals bij de andere motoren staat ‘130’ voor het vermogen. Het kwam al voorbij: in deze uitvoering moet je altijd zelf schakelen.