Ford Ranger occasions
De Ford Ranger is een grote, stoere pick-up die in Nederland vanaf 2011 geleverd wordt. Ford bouwde de Ranger al veel langer, maar aangezien Europa niet direct de grootste markt is voor pick-ups, speelde het succes van deze auto zich voornamelijk in de Verenigde Staten af. De Ranger is een ferme auto, die hoog op zijn wielen staat en verkrijgbaar is met een enkele of dubbele cabine. Het is meestal geen auto die erg efficiënt met zijn brandstof omspringt, maar dat zal voor veel eigenaren niet de hoogste prioriteit hebben. De Ranger is goed te vinden als occasion.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Prijs Ford Ranger
Hoewel de pick-up in Nederland niet dezelfde populariteit geniet als de SUV of de stationwagen, is er wel degelijk een aardige markt voor. De prijzen die je betaalt voor de Ford Ranger zijn dan ook meer dan eens behoorlijk respectabel. Natuurlijk ben je duidelijk meer kwijt voor een vrij jong exemplaar dan voor een Ranger van meer dan tien jaar oud, maar als de occasion in goede staat verkeert betaal je nog altijd een vrij stevige prijs. Dat heeft onder andere te maken met het feit dat deze auto zich meer dan thuisvoelt op onverhard terrein.
Uitvoeringen Ford Ranger
In de loop der jaren heeft de Ford Ranger verschillende uitvoeringen gezien, waaronder dus de eerder genoemde dubbele of enkele cabine. Onderhuids is er eveneens het nodige te kiezen, met diverse dieselmotoren, waarbij de meest recente EcoBlue-motoren verreweg de zuinigste zijn die de Ranger ooit zag. Verder zijn er bovengemiddeld krachtige versies op de markt gebracht, waaronder de altijd fijn klinkende Raptor-editie. Elke Ranger heeft vierwielaandrijving, wat deze auto prima geschikt maakt voor het ruigere werk. Geen verrassing als je naar het uiterlijk van de Ranger kijkt.
Performance Ford Ranger
Zo bruut als bijvoorbeeld de Ford F150 is de Ford Ranger niet, maar er zijn wel degelijk uitvoeringen die vrij gepikeerd reageren op een stoot gas. Onthoud wel dat dit een vrij zware pick-up is en dat zware pick-ups over het algemeen niet uitblinken in het trekken van stoere sprintjes. Lichtvoetigheid is deze Ford eveneens vreemd, mede dankzij zijn hoge bodemvrijheid en dus zijn zware koets. De prestaties van de Ranger komen beter tot hun recht op gravel- of boswegen. Waar veel auto’s dan op hun tenen moeten lopen, dendert de Ranger gewoon recht op zijn doel af.
Design Ford Ranger
Wie naar de Ford Ranger kijkt, weet direct waar hij goed in is. Het is een echte pick-up en hij heeft duidelijk Amerikaanse invloeden. Er is echter wel een verschil met de pick-ups die ook echt in de Verenigde Staten gemaakt worden. De Ranger oogt ietsje ranker, iets minder intimiderend. Iets Europeser, zou je haast zeggen. Het interieur is behoorlijk rechttoe-rechtaan, met een robuust voorkomen en knoppen op de juiste plekken. De jongste uitvoeringen van de Ranger hebben een groot infotainmentscherm dat, zoals bij alle Ford-modellen, prima in elkaar zit.
Ford Ranger kopen op AutoTrack
De pick-up heeft dus wel degelijk een respectabele afzetmarkt in Europa en dus is de Ford Ranger prima te vinden als gebruikte auto. De Ranger is alleen te vinden met dieselmotoren en de varianten met een automatische versnellingsbak zijn het best vertegenwoordigd. Hou bij deze auto’s altijd rekening met gebruikssporen; een dikke pick-up met offroad-ambities zal in veel gevallen een pittig leven geleid hebben en dat heeft zijn weerslag op de techniek. Denk bijvoorbeeld aan beschadigingen aan het onderstel, of gewoon gebruikssporen in en om de cabine. De Ranger kan zeker tegen een stootje, maar onderhoud blijft belangrijk.