SEAT Tarraco occasions
De Seat Tarraco is een vijfdeurs SUV, die sinds 2019 wordt gebouwd. Het is Seats duit in het SUV-zakje en met de Volkswagen-techniek zit de Tarraco prima in elkaar. Het model komt met benzine- en dieselmotoren en is sinds 2021 verkrijgbaar met een plug-inhybride aandrijving. De Tarraco is een uitstekend afgewerkte SUV, die hard moet werken om een plekje te veroveren in een overvolle markt. Dat lukt overigens wel, mede dankzij een relatief scherpe prijs en een uiterst nette bouwkwaliteit, zoals je van een Volkswagen-dochter als Seat mag verwachten. De Tarraco is prima te vinden als occasion.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Prijs Seat Tarraco
De prijs van een Seat Tarraco is prima, maar niet onderscheidend. Zoals gezegd is de markt voor SUV’s bijzonder vol en dat betekent dat deze Spaanse toevoeging mag rekenen op een enorme hoeveelheid concurrentie. Hij houdt zich prima staande, mede doordat hij dus niet overdreven hoog of laag geprijsd is. Het mag geen verrassing zijn dat de eerste modellen, de oudste uitvoeringen uit 2019, in de regel de laagste aanschafprijs hebben. Dat komt mede door het feit dat deze varianten vaker wel dan niet de meeste kilometers hebben gereden.
Uitvoeringen Seat Tarraco
Er zijn redelijk wat uitvoeringen van de Seat Tarraco te vinden, al zijn de onderlinge verschillen niet overdreven groot. Het voornaamste onderscheid kan gemaakt worden tussen de verschillende aandrijflijnen, waarbij de plug-inhybride de variant is die meestal als zuinigste uit de bus komt, afhankelijk van de lengte van de ritten die je normaliter maakt. Er is een relatief sportieve versie, in de vorm van de Seat Tarraco FR. Deze oogt wat stoerder dan de gewone Tarraco, maar heeft wel dezelfde motor in het vooronder als alle andere. Met andere woorden: hetzelfde vermogen, een dikker voorkomen.
Performance Seat Tarraco
Hoewel de Seat Tarraco prima motoren in het vooronder heeft, is het geen auto die zich onderscheidt door zijn prestaties. De Tarraco is vlot, goed doordacht en heeft in sommige gevallen vierwielaandrijving, maar is zeker geen sportieveling. Dat hoeft ook niet, want deze auto is vooral bedoeld als gezinswagen en niet als wolf in schaapskleren. De dikste uitvoeringen, met de krachtigste motoren, komen wel overtuigend van hun plek en behalen een stevige topsnelheid. In de bochten is de Tarraco strak, voor zover een SUV dat echt kan zijn. Het blijft een auto met een hoog zwaartepunt.
Design Seat Tarraco
Het ontwerp van de Seat Tarraco is vergelijkbaar met het ontwerp van een SUV van Volkswagen of Skoda; het is en blijft een model uit hetzelfde moederbedrijf. Maar gelukkig voor de koper van een Tarraco, is deze Seat bijzonder netjes vormgegeven en keurig afgewerkt. De auto oogt robuust en biedt plaats aan de meeste wensen van een gemiddeld gezin. De kofferbak is keurig, de hoofd- en beenruimte achterin is prima en het dashboard oogt opgeruimd en is makkelijk te bedienen. De FR-uitvoeringen hebben een iets agressiever voorkomen, wat de vormgeving ten goede komt.
Seat Tarraco kopen op AutoTrack
De Seat Tarraco doet het goed op de occasionmarkt. Het aanbod is ruim en bestrijkt zo ongeveer alle uitvoeringen, met uitzondering van de dieselmodellen. De benzine-varianten zijn het beste te vinden, met de hybride uitvoeringen op een prima tweede plaats. Het verschil in aanbod tussen die aandrijflijnen is niet heel groot en het valt te verwachten dat de plug-inhybride steeds breder te vinden wordt. De variant met een automaat is aanzienlijk populairder dan de versie met een handgeschakelde versnellingsbak. Wil je een kleinere SUV van Seat, kijk dan naar de Seat Ateca.





























