Subaru Legacy occasions
De Subaru Legacy is net een beetje anders dan andere stationwagens en sedans. Dat niet alleen vanwege zijn robuuste voorkomen, maar ook doordat hij permanente vierwielaandrijving heeft. Het maakt hem geschikt voor winterse omstandigheden. Vandaar dat deze auto in Oostenrijk en Zwitserland stukken populairder is dan in ons land. Ook opvallend is de boxermotor, die door een andere positionering van de cilinders een lager zwaartepunt heeft dan reguliere motoren. Dat geeft de auto een uitstekende wegligging. Behalve eigenzinnig is hij ook ruim, praktisch en oerdegelijk. Dat maakt het al met al best vreemd dat je hem niet vaker ziet.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Bouwjaren Subaru Legacy occasions
De eerste Subaru Legacy komt uit 1989. Vanaf het begin af aan is hij verkrijgbaar als sedan en Touring Wagon. De zes volgende generaties komen achtereenvolgens uit 1994, 1998, 2003, 2009, 2014 en 2020. De laatste twee stonden nooit in de Nederlandse showrooms. Tenminste, niet onder de oorspronkelijke naam. De Subaru Outback is namelijk een afgeleid model van de Legacy, dat iets hoger op de wielen staat en wat meer kunststof bescherming rondom heeft. Zelfs nieuw is die nog voorhanden. Van 1997 tot 2003 stond hij bekend onder de naam Subaru Legacy Outback.
Interieur Subaru Legacy
Het eerste dat opvalt in de Subaru Legacy is de ruimte. Met name de bagageruimte is van bijna ongeëvenaarde omvang. Daarbij is er onder de vijfde deur van de stationwagen geen sprake van een tildrempel en is de vloer met een neergeklapte achterbank volkomen vlak. Een klein kastje of wasdroger is daardoor probleemloos naar binnen te schuiven. Passagiers achterin hebben meer dan voldoende bewegingsvrijheid rond voeten, hoofd en knieën, ook als ze van bovengemiddelde lengte zijn. De gebruikte materialen in het interieur kunnen tegenvallen als je gesteld bent exclusiviteit. Hard plastic voert de boventoon. Het dashboard is bijzonder overzichtelijk.
Uitvoeringen Subaru Legacy
Aanvankelijk reed de Subaru alleen op benzine. Sinds 2003 zijn er ook diesels op de markt. De eerste versies daarvan zijn niet zo door en door betrouwbaar als de benzinemotoren en dat is zeker een aandachtspunt als je in de markt bent voor zo’n vroege diesel. Subaru heeft met de Subaru Impreza een enorme reputatie opgebouwd in de rallysport. Verwacht op dat vlak echter geen wonderen van de grote comfortabele Legacy. De beschikbare motoren voldoen om lekker mee te komen in het dagelijks verkeer, maar leveren niet meer dan dat. Oudere modellen kunnen een karige uitrusting hebben.
Aanbod Subaru Legacy occasions op AutoTrack
De Subaru Legacy is ondanks een kleine schare enthousiaste fans nooit een bijzonder populaire auto geweest. Dat zie je terug in het beperkte aanbod op Autotrack en het kan zijn dat je daardoor een model van wat verder weg moet halen. Eventueel kun je uitwijken naar de Outback. Een ander alternatief dat je in overweging kunt nemen is de Subaru Forester, een auto die het midden houdt tussen een SUV en een stationwagen en net iets korter is dan de Legacy. De beschikbare Legacy occasions zijn overwegend stationwagens met een automatische versnellingsbak en een benzinemotor.
Kleuren Subaru Legacy occasions
Een tweedehands Subaru Legacy is meestal grijs. Hetzelfde geldt voor het interieur dat er dankzij elementen met een metallook er niet saai uitziet.
Prijs tweedehands Subaru Legacy
De Subaru Legacy is geen goedkope auto. De nieuwprijs ligt vrij hoog en hij houdt zijn waarde relatief goed vast, hetgeen samenhangt met zijn uitstekende reputatie. Dat betekent ook dat je lang plezier kunt hebben van een Legacy en dat je er ook een kunt aanschaffen als hij al meerdere tonnen op de kilometerteller heeft staan. Controleer wel altijd de volledigheid van de onderhoudshistorie. De kosten voor reparatie en onderhoud zijn doorgaans beperkt. Voor de wegenbelasting betaal je iets meer dan gemiddeld. Houd wel rekening met een hoog brandstofgebruik als gevolg van de vierwielaandrijving.