

















































Honda CR-V 2.0i Executive AWD AUTOMAAT | Panoramadak | 19'' | Trekhaak | Leer | Cruise contr | Xenon
2009159.986 km
De Honda CR-V is een stoere SUV die veel ruimte biedt voor het hele gezin. Er zijn zelfs versies met zeven zitplaatsen verkrijgbaar. Hij heeft uitstekende rijeigenschappen. Op de onverharde weg komt hij beter vooruit dan veel van zijn concurrenten. Daarbij biedt hij de technische betrouwbaarheid die zo kenmerkend is voor het merk Honda. Een prima auto dus, waar je heel veel kanten mee op kunt.
Andere bezoekers die de Honda CR-V hebben bekeken, zijn ook geïnteresseerd in onderstaande auto's. Check in hoeverre deze auto's matchen met jouw voorkeuren
Meer dan veel andere SUV’s heeft de Honda CR-V van oorsprong trekjes van een terreinwagen; de eerste generatie uit 1997 heeft standaard aandrijving op vier wielen en de achterklep – die zijwaarts opent – draagt een groot reservewiel. Dat reservewiel kom je ook nog tegen bij de tweede generatie uit 2001, maar ontbreekt bij de drie generaties erna uit 2006, 2011 en 2016. De vierwielaandrijving is inmiddels optioneel en de achterklep opent gewoon naar boven. In de loop der tijd ontwikkelt de CR-V zich op die manier van een hoekige bijna-terreinwagen tot een gestroomlijnde SUV met een bijzonder representatief voorkomen.
Tijdens zijn ontwikkeling groeit het aantal uitvoeringen waarin de Honda CR-V verkrijgbaar is. De oudste Honda CR-V krijg je alleen met benzinemotor, vierwielaandrijving en uitrustingsniveau LS of ES. Later volgen de diesels, de hybrides zonder stekker en uitrustingsniveaus als Elegance, Lifestyle en Executive. De carrosserie blijft onveranderd die van een SUV met vijf deuren.
Een Honda CR-V van de vijfde generatie heeft een lengte van 4,60 meter. Dat is een decimeter langer dan de eerste generatie als je het brede reservewiel meerekent. De auto is in twee decennia dus redelijk gegroeid. Vandaar dat Honda een alternatief biedt dat bijna drie decimeter korter is: De Honda HR-V. De groei van de CR-V zie je overigens ook terug in de andere richtingen die toenemen: van 1,75 breed en 1,67 hoog naar 1,85 breed en 1,68 hoog.
Een mooie tweedehands Honda CR-V vind je makkelijk op AutoTrack, want het aanbod is ruim en gevarieerd. De meesten rijden op benzine, al dan niet geassisteerd door een elektromotor die zichzelf oplaadt tijdens het remmen en het uitrollen. Automaten komen vaker voor dan handgeschakelde versnellingsbakken. Alle generaties zijn verkrijgbaar, maar het aanbod van de eerste twee generaties met reservewiel achterop neemt in de loop der jaren wel steeds verder af.
De kleur bruin zie je verrassend vaak in het aanbod van Honda CR-V occasions, maar niet zo vaak als grijs en zwart. Daarnaast zijn rood, wit en blauw nog redelijk goed verkrijgbaar.
De Honda CR-V is geen dure SUV, zeker als je de complete uitrusting en de opties meerekent in de aankoopprijs. Dat geldt voor nieuw en tweedehands. Dat neemt niet weg dat de prijs voor een (bijna) nieuw exemplaar veel geld betreft. Voor dat geld krijg je dan wel een kwalitatief uitstekend in elkaar gezette ruime auto, die lang mee kan gaan en doorgaans weinig kosten met zich meebrengt voor reparatie en onderhoud. Betaal je liever weinig? Kijk dan vooral naar de oude vierwielaangedreven exemplaren met een hoge tellerstand en een reservewiel achterop.