
















Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Premium | Carplay|Digitaal cockpit | Camera
202118.986 km
De Hyundai Bayon is de kleinste crossover (een mix tussen een hatchback en een SUV) die het merk uit Zuid-Korea produceert. Het is een recente auto in het gamma die stamt uit 2021. De compacte vijfzitter mag aan de lijn zijn, qua binnenruimte heb je weinig te klagen. De Bayon lift mee op Hyundai’s ontwikkeling op het gebied van luxe en comfort: de uitrusting is rijk en de bouwkwaliteit top. De geëlektrificeerde benzinemotor rijdt zuinig en is bovendien betrouwbaar, één van de aspecten waar het merk al tijden in uitblinkt. Ontdek op AutoTrack meer over Hyundai Bayon occasions.
Andere bezoekers die de Hyundai Bayon hebben bekeken, zijn ook geïnteresseerd in onderstaande auto's. Check in hoeverre deze auto's matchen met jouw voorkeuren
Hyundai breidt het modellengamma in 2021 verder uit met de Bayon. Het is de kleinste crossover die de Koreaanse autofabrikant te bieden heeft. Daarmee staat de Bayon direct onder de Kona, die op zijn beurt weer de kleine broer is van de Tucson. De Bayon heeft een vertrouwde fundering: hij is namelijk gebouwd op de basis van de i20, een compacte hatchback. De kleine SUV-achtige is alleen bestemd voor de Europese markt, waar dergelijke modellen in alle maten zeer populair zijn.
Hoewel Hyundai sinds 2021 hard aan de weg timmert op het gebied van elektrificatie, is de Bayon uitsluitend voorzien van een benzinemotor. Dat is niet zonder reden: zo blijft de auto lekker betaalbaar. Die benzinemotor is dankzij elektrische ondersteuning (mild-hybrid techniek) betrekkelijk zuinig en schoon, wat je terugziet in de gebruikskosten. De Hyundai Bayon heeft standaard een handgeschakelde versnellingsbak, maar je kunt hem ook met automaat krijgen. De vijfdeurs crossover biedt plaats aan maximaal vijf personen. Je kunt zoals gebruikelijk rekenen op de geroemde betrouwbaarheid van het merk.
De Hyundai Bayon mag dan de titel van kleinste crossover dragen voor de Koreaanse autofabrikant, hij is zeker niet krap van binnen. Hij is 4,18 meter lang en heeft een wielbasis van 2,56 meter. Dankzij een slimme indeling van het interieur heb je voldoende zitruimte, ook op de achterbank. Dat is toch verrassend gezien het formaat van de Bayon. Evenzo opmerkelijk is de bagageruimte van 411 liter: enorm is dit niet, maar hij overtreft daarmee wel de Kona.
De Hyundai Bayon heeft zich in korte tijd opgewerkt tot één van de populairdere modellen van het merk. Op AutoTrack is hij ondertussen al bekende namen als de Kona en Nexo gepasseerd. Het blijkt zonder meer een succesformule. Wie interesse heeft in een Hyundai Bayon occasion, heeft beperkte keuzemogelijkheden. Qua motoren zit je gebonden aan de zuinige mild-hybrid benzinemotor. Wegens het gebrek aan uitvoeringen hangt de beslissing daarom vooral af van het feit of je een automaat of handbak wilt, en eventuele opties die essentieel zijn voor jou. Let wel: de Bayon heeft standaard al een zeer complete uitrusting.
Het aanbod Hyundai Bayon occasions is verrassend kleurrijk. Waar veel auto’s tegenwoordig grijs en zwart zijn, is maar een klein aandeel van de tweedehands modellen in die tinten gehuld. Je ziet vooral blauwe, rode en witte lakkleuren op de Bayon. In combinatie met de bijzondere stijlelementen en futuristische velgen van deze Hyundai ziet dat er bijzonder fraai uit.
Hyundai is niet wat het is geweest, en dat is geen kritiekpunt. Integendeel, de auto’s van het Koreaanse merk zijn voorzien van meer technologie, luxe en comfort dan ooit tevoren. De Bayon profiteert daarvan, al merk je dat niet aan de prijzen. Hij staat scherp in de markt, ook als occasion. Vanwege zijn jonge leeftijd zit hij relatief dicht bij de nieuwprijs, maar naarmate het model veroudert, zullen de bedragen dalen. Afhankelijk van de tellerstand en specificatie kan de prijs van een Hyundai Bayon occasion variëren. Prijzen zijn vergelijkbaar met die van de Citroën C3 Aircross en Renault Captur.