Mazda CX-5 occasions
De Mazda CX-5 is een middelgrote SUV met uitstekende rijeigenschappen, een praktische indeling en een voorkomen dat veel mensen waarderen. Daarbij is het onwaarschijnlijk dat je ongewenst stil komt te staan, want net als de meeste Japanse auto’s is een Mazda als de CX-5 bijzonder betrouwbaar. Deze heerlijke gezinswagen leent zich uitstekend voor verre vakanties en lange ritten. Daarbij is hij met zijn lengte van 458 centimeter compact genoeg om een plekje te vinden in een krappe parkeergarage. Het inparkeren zelf is overigens een makkie dankzij de verschillende hulpsystemen die op deze auto verkrijgbaar zijn.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Bouwjaren Mazda CX-5 occasions
De Mazda CX-5 rijdt sinds 2012 in Nederland. De eerste generatie is verkrijgbaar met een benzine- of dieselmotor, al dan niet met vierwielaandrijving. Aanvankelijk verschijnt de tweede generatie van de CX-5 met dezelfde aandrijflijnen, maar daar komt in de loop der jaren verandering in. Zo verdwijnen de diesels definitief uit de Nederlandse showrooms in 2020 en verschijnen er verschillende stekkerloze hybrides in 2023. Wil je een plug-inhybride SUV van Mazda? Kijk dan bij de Mazda CX-60 of Mazda CX-80. Voor een volledig elektrische aandrijving kun je uitwijken naar de Mazda MX-30.
Interieur Mazda CX-5
Als je in een Mazda CX-5 zit, valt direct op hoe overzichtelijk het dashboard is. Op ooghoogte kunnen de materialen erg fraai zijn. Dat geldt met name voor de luxere versies die een lederen bekleding op het dashboard hebben, met daaronder inlays met een uitstraling van metaal en hout. De zitposities zijn comfortabel en de bewegingsvrijheid rond hoofd, knieën en voeten is voor alle inzittenden riant. De achterbank laat zich volledig omlaag klappen, waardoor een nagenoeg vlakke laadvloer ontstaat. Dat is makkelijk als je dozen naar voren wilt schuiven. Dankzij de minieme tildrempel laad je die overigens ook makkelijk in.
Uitvoeringen Mazda CX-5
Als je kiest voor de eenvoudigste en oudste Mazda CX-5 krijg je onder andere climate control, verwarmde buitenspiegels, elektrische bedienbare ruiten, cruise control, lichtmetalen velgen, getint glas en regensensoren. Meer uitgebreide uitvoeringen zijn Skylease+, TS+, GT-M Line, Luxury, Signature, Newground en Homura. Met deze uitrustingspakketten kun je een auto creëren met bijna dezelfde luxe uitstraling als veel kostbaardere concurrerende modellen uit Duitsland. De verschillende aandrijvingen geven de auto voldoende snelheid om goed mee te komen in het dagelijks verkeer. Daarbij staat de CX-5 bekend als een uitstekende caravantrekker. Echt snelle versies zijn echter niet beschikbaar.
Aanbod Mazda CX-5 occasions op AutoTrack
De talloze kwaliteiten van de Mazda CX-5 zijn niet onopgemerkt aan de Nederlandse automobilisten voorbij gegaan. Er rijden veel exemplaren in ons land en dat is te merken aan het substantiële occasionaanbod op Autotrack. In de meeste gevallen betreft het een model met een benzinemotor. Automaten komen vaker voor dan exemplaren met een handgeschakelde versnellingsbak. Zoek je een tweedehands CX-5 met een trekhaak of lederen bekleding? Ook daarvan bestaat een ruim aanbod.
Kleuren Mazda CX-5 occasions
Zwart en grijs zijn de meest voorkomende kleuren voor een tweedehands Mazda CX-5. Daarna volgen niet wit en blauw - zoals bij veel auto’s het geval is - maar rood. Bij Mazda noemen ze dat Soul Red Crystal Metallic. Mede dankzij zijn vloeiende contouren ziet de CX-5 er in die kleur inderdaad opvallend goed uit. De interieurs zijn overwegend grijs en zwart, af en toe opgesierd met subtiele kleuraccenten.
Prijs tweedehands Mazda CX-5
De Mazda CX-5 heeft een bovengemiddelde prijs. Dat geldt nieuw en tweedehands, want hij is relatief waardevast. Het voordeel daarvan is dat je na aanschaf weinig waarde hoeft af te schrijven en bij eventuele doorverkoop een hoger bedrag kunt vragen. De kosten voor reparatie en onderhoud zijn overzichtelijk. Het brandstofverbruik is keurig, maar niet spectaculair. De wegenbelasting is hoger dan die voor een kleiner model als de Mazda 3. Voor een middelgrote SUV kun je de totale kosten voor een CX-5 al met al gemiddeld noemen.