Opel Ampera-e occasions

De Opel Ampera-e is een compacte, volledig elektrische MPV die gebaseerd is op de Chevrolet Bolt. Het model is gebouwd tussen 2017 en 2020 en was destijds de eerste volledig elektrische auto van Opel. In een periode waar de actieradius van de gemiddelde EV nog zeer beperkt was, was de ruim 500 kilometer die de Ampera-e op een volle accu kon rijden, baanbrekend. De Ampera-e is een praktische auto die prima stuurt en plaats biedt aan maximaal vijf personen. De ruimte binnenin is opvallend toereikend voor de wensen van een gemiddeld gezin.

Jouw zoekopdracht

Opel
Ampera-e
35 resultaten

Sorteer:

Resultaten per pagina

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.

Prijs Opel Ampera-e

De Opel Ampera-e is een uitstekende keuze voor wie elektrisch wil rijden tegen een schappelijke prijs. Waar veel EV’s een behoorlijk prijskaartje hebben en dus voor veel kopers niet altijd even realistisch zijn, is de Ampera-e een opvallend bereikbare auto. Natuurlijk is hij wel een tikje duurder dan bijvoorbeeld een Opel Corsa met vergelijkbare specificaties, maar wanneer je zoekt naar een capabele elektrische auto die je niet het vel over de oren trekt, is de Ampera-e een buitengewoon interessante keuze. Dat was hij al toen hij nog gebouwd werd en dat is anno nu helemaal het geval.

Uitvoeringen Opel Ampera-e

De Opel Ampera-e kwam in vier uitvoeringen, met de Business als instapmodel. Deze variant had de meest beperkte uitrusting, al was het nog altijd meer dan afdoende voor de gemiddelde automobilist. Wil je een variant die wat beter en luxer is aangekleed, dan moet je zoeken naar varianten met ‘Executive’ in de naam. Zoals bij wel meer fabrikanten is dat het toverwoord voor een uitvoering waarin je beschikt over meer luxe en meer comfort. Het accupakket van de Ampera-e is in alle uitvoeringen gelijk. Er zijn geen extra krachtige of extra zuinige variaties gemaakt.

Performance Opel Ampera-e

De Opel Ampera-e is geen auto waarin het draait om vermogen. Het is juist een EV die het elektrisch rijden net zo normaal moet maken als het rijden op benzine of diesel. En dus leverde Opel een auto die eigenlijk hetzelfde deed als een gemiddeld benzine- of dieselmodel. Dat betekent: redelijk vlot, maar gewoon handzaam en zonder toeters en bellen. Het bochtenwerk is opvallend strak voor een MPV, al wordt het natuurlijk nooit een sportwagen. Je helt wel een beetje over in de bochten en als je op snelheid een bocht ingaat, wil de Ampera-e liever vooruit.

Design Opel Ampera-e

De Opel Ampera-e is allereerst een praktische auto. En dat betekent met name dat het interieur opvallend ruim is. Hoofd- en beenruimte is meer dan voldoende voorhanden en volwassenen kunnen zodoende comfortabel plaatsnemen op de achterbank. De kofferbak is keurig, al is de verhoogde vloer, zoals bij veel EV’s, een beperkende factor. Van de buitenkant is de Opel Ampera-e een doodeenvoudige, compacte MPV. Niets wijst erop dat dit een elektrische auto is en aan alles is te zien dat er vooral is gekozen voor een veilig ontwerp. Geen opsmuk, geen spannende pijnen, enkel verstandige keuzes.

Opel Ampera-e kopen op AutoTrack

Wie zoekt naar een tweedehands Opel Ampera-e, zal op AutoTrack een prima aanbod vinden. Deze kleine Opel raakte de juiste snaar bij een groep kopers, waardoor je het model nu in keurige aantallen aantreft op de occasionmarkt. De prijzen liggen niet al te veel uit elkaar en omdat elke Ampera-e technisch identiek is aan elkaar, valt er op dat front niets te kiezen. In plaats daarvan is het een kwestie van een budget stellen en uitzoeken welke varianten het beste binnen die parameters past. Ze zijn relatief jong, dus verwacht (nog) geen extreme kilometerstanden.