Alfa Romeo MiTo occasions

De Alfa Romeo Mito is een driedeurs hatchback. Hij is compact, maar desondanks levert hij in veel opzichten precies wat je van een Alfa Romeo mag verwachten: een geraffineerd design, een sportief rijgedrag en een verzorgd interieur. Als zijn karakteristieke uitstraling je aanspreekt, is het moeilijk om weerstand te bieden en niet direct in te stappen en weg te rijden. In dat opzicht is het vooral een auto die veel beleving biedt. Heb jij regelmatig passagiers op de achterbank? Kies dan vooral voor een groter model als de Alfa Romeo 147 of de Alfa Romeo Giulietta.

Jouw zoekopdracht

Alfa Romeo
MiTo
116 resultaten

Sorteer:

Resultaten per pagina

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.

Bouwjaren Alfa Romeo Mito occasions

Iedere Alfa Romeo Mito is per definitie een occasion. Het jongste model komt uit 2018. Het bouwjaar van het oudste exemplaar ligt tien jaar daarvoor. In die periode heeft de auto twee keer een update gekregen. De eerste keer was in 2013. Het is met name de elektronica die toen meer bij de tijd werd gebracht. Met de tweede update in 2016 veranderde het uiterlijk van de Mito op enkele punten. 

Interieur Alfa Romeo Mito

Voorin zit je vorstelijk in een Alfa Romeo Mito. Het stuur en de stoel zijn in alle richtingen verstelbaar. Het dashboard oogt goed. Ronde lijsten om de meters geven het geheel een sportieve uitstraling. De opbergruimtes rondom zijn groot genoeg om een fles water en een lunchtrommel kwijt te kunnen. Met een naar beneden geklapte achterbank kun je redelijk wat spullen achterin kwijt, maar je hebt dan wel last van een tildrempel. Met de achterbank omhoog is de bagageruimte ten opzichte van andere compacte auto’s beperkt. 

Uitvoeringen Alfa Romeo Mito

Vooral van de eerste lichting zijn veel uitvoeringen beschikbaar. Deze beschikken over motoren van verschillende formaten, die op diesel of benzine kunnen werken. Voor alle uitvoeringen geldt dat ze krachtig genoeg zijn om lekker vlot mee te komen in het dagelijkse verkeer. Neem voor het puur Italiaanse sportwagengevoel de Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo Multiair S&S Quadrifoglio Verde. Dit model heeft de beschikking over de meeste paardenkrachten. Hij verbruikt echter redelijk wat brandstof. Wil je liever zuinig rijden? Kies dan voor een model uit de laatste lichting met de TwinAir Eco aandrijving. Deze zijn helaas wel minder snel. 

Aanbod Alfa Romeo Mito occasions op AutoTrack

Op Autotrack staat een substantieel aanbod Alfa Romeo Mito occasions. Het grootste deel daarvan rijdt op benzine en heeft een handgeschakelde versnellingsbak. Wat betreft de aankleding is er veel keuze. Sowieso beschikt ieder model over een radio, elektrisch bedienbare zijruiten voor, elektrisch bedienbare spiegels en stuurbekrachtiging. Daarbij kun je onder andere kiezen voor lederen bekleding, navigatie, airconditioning, cruise control, bluetooth en navigatie. De gevoelige techniek van een Alfa Romeo Mito heeft baat bij regelmatig onderhoud. Let dus goed op de volledigheid van de onderhoudshistorie; het aanbod is ruim genoeg om daar kritisch op te kunnen zijn.

Kleuren Alfa Romeo Mito occasions

Zwart en grijs zijn de populairste kleuren voor een Alfa Romeo Mito. Rood kom je minder vaak tegen, maar die kleur staat de auto wel bijzonder goed. Je kan kiezen tussen Alfa Red, Alfa Metallic Red en Giulietta Red. De interieurs hebben doorgaans een donkere kleur met een lichte dakbekleding.  

Prijs tweedehands Alfa Romeo Mito

De vraagprijs voor een tweedehands Alfa Romeo Mito kan uiteenlopen. Vooral de oude modellen met een hoge kilometerstand hoeven niet veel te kosten. Nieuwere modellen kosten meer, maar ook deze hebben doorgaans al veel kilometers afgelegd; daaraan kun je merken dat dit een auto is voor automobilisten die doorgaans lange afstanden afleggen. Het brandstofverbruik van een Alfa Romeo Mito is heel redelijk en voor de wegenbelasting betaal je een overzichtelijk bedrag. Storingen komen voor, maar meestal zijn deze eenvoudig te verhelpen. De kosten voor reparatie en onderhoud zijn daardoor in de meeste gevallen niet hoog.