DS 4 occasions
De DS 4 is een vijfdeurs hatchback, die met een beetje goede wil net zo makkelijk aangezien kan worden voor een crossover SUV. De auto is van Franse komaf en wordt gebouwd sinds 2015. Tussen 2015 en 2018 kende het model een hogere variant in de vorm van de DS 4 Crossback, maar die werd gedropt toen de auto een update kreeg in 2018. De DS 4 komt met benzine- en dieselmotoren, maar vooral ook met diverse hybride aandrijflijnen. Laatstgenoemde uitvoeringen zijn verkrijgbaar sinds het bouwjaar 2021 en zijn aanzienlijk zuiniger dan hun door benzine aangedreven broeders.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Prijs DS 4
Het Franse merk DS heeft nauwe banden met Citroën, maar maakt al een tijdje zijn eigen auto’s. Het merk levert modellen met het zogenaamde premium-stempel, wat wil zeggen dat de auto’s een tikje beter zijn afgewerkt en over het algemeen iets luxer dan gemiddeld voelen. Dat stempel heeft eveneens gevolgen voor de prijs van een auto, die over het algemeen iets hoger ligt dan bij vergelijkbare hatchbacks van fabrikanten die iets minder hoog in de boom zitten. De DS 4 is niet overdreven duur, maar er zijn hatchbacks of SUV’s die minder kosten en dezelfde ruimte bieden.
Uitvoeringen DS 4
De DS 4 kent tal van uitvoeringen, waarbij het verschil met name in de techniek en in de uitrusting gezocht moet worden. De verschillen in aandrijving zijn het meest voor de hand liggend, met een keuze uit benzine, diesel en hybride. Binnen die drie variaties zijn eveneens verschillen te bespeuren op het gebied van vermogen en verbruik en natuurlijk kent de DS 4 tal van uitrustingsniveaus. De instapmodellen voorzien in de basisbehoeften en voelen al vrij luxe, terwijl de topmodellen over zo’n beetje alle speeltjes beschikken en uitblinken in het leveren van comfort en veiligheid.
Performance DS 4
De DS 4 is lekker vlot, zonder dat het echt opvalt. De auto laat zich vrij strak door de bochten sturen en beschikt in de meeste gevallen over een motor die redelijk wat vermogen levert. Alleen de krachtigste topmodellen zijn oprecht ‘rap’ te noemen, de meeste DS 4-uitvoeringen komen vlotjes mee en niet veel meer dan dat. In de bochten redt de DS 4 zich uitstekend. De auto geeft in de meest recente uitvoeringen vier rijmodi, variërend van comfortabel tot sportief. De DS 4 zal echter nooit een sportieveling worden en komt het beste tot zijn recht op de snelweg.
Design DS 4
Het design van de DS 4 oogt vlot, strak en bij de rijd. Zowel het in- als exterieur is keurig verzorgd en met name voorin zit je comfortabel. De voorste stoelen zijn ergonomisch goed verzorgd, terwijl het op de achterbank iets meer behelpen is. De kofferbak is niet overdreven groot, al kan je de meeste boodschappen er wel in kwijt. Al met al is het interieur prima verzorgd, maar lang niet altijd zo premium als DS je graag zou willen laten geloven. Er is niks mis mee, maar het had wel iets extra’s kunnen gebruiken.
DS 4 kopen op AutoTrack
De DS 4 is prima aangeslagen in Nederland, wat betekent dat de auto goed te vinden is op de occasionmarkt. De meeste uitvoeringen komen wel aan bod en de populairste aandrijving is nog altijd de benzinemotor. De hybride aandrijving wint wel snel terrein, terwijl de diesel serieus achterblijft. De automatische versnellingsbak is het breedst vertegenwoordigd en de handbak is goed voor ongeveer een derde van het aanbod. Wil je iets groters dan de DS 4, kijk dan eens naar de DS 7, of de DS 7 Crossback. Die is groter, luxer en dus een tikje duurder.