Hyundai Ioniq occasions

De Hyundai Ioniq is een Zuid-Koreaanse, vijfdeurs hatchback die komt met hybride aandrijving en als volledig elektrisch model. De Ioniq werd gebouwd tussen 2016 en 2022 en is in die periode meer dan eens vernieuwd. Het model kenmerkt zich dankzij een zeer gestroomlijnde vormgeving, die bedoeld is om zo min mogelijk wind te vangen. En dat laatste draagt bij aan de zuinigheid van de Ioniq, die ook als EV een indrukwekkende actieradius heeft. De Ioniq biedt plaats aan vier tot vijf personen en de aerodynamische lijnen zorgen natuurlijk voor beperkingen op het gebied van hoofd- en bagageruimte.

Jouw zoekopdracht

Hyundai
Ioniq
131 resultaten

Sorteer:

Auto informatie

Helaas. De auto die je wilt zien is waarschijnlijk al verkocht.

Bekijk hieronder de door ons gevonden alternatieven.

Resultaten per pagina

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.

Prijs Hyundai Ioniq

Een gebruikte Hyundai Ioniq is een uitstekende keuze voor wie niet de hoofdprijs wil betalen voor elektrische of hybride auto’s. Veel modellen met een vergelijkbare aandrijving zijn nog aan de prijzige kant, maar de Hyundai staat in de regel voor redelijk schappelijke prijzen in de showroom. Het gaat te ver om de Ioniq goedkoop te noemen, maar wie enigszins op een budget zit, doet er goed aan om deze auto eens van dichterbij te bekijken. De Hyundai Ioniq Electric is de duurdere van de twee, wat voor weinigen een verrassing zal zijn.

Uitvoeringen Hyundai Ioniq

Er zijn tal van uitvoeringen van de Hyundai Ioniq, waarbij allereerst gekeken moet worden naar wat er onderhuids allemaal gaande is. Zoals gezegd vind je de Ioniq met hybride en elektrische aandrijving en met name de hybride variant komt in verschillende uitvoeringen. Er is een Ioniq HEV, die beschikt over full hybrid-aandrijving (zonder stekker) en er is een Ioniq PHEV, mét stekker. Verder zijn er natuurlijk diverse gradaties in luxe en comfort, met instapmodellen en vlaggenschepen, die van elkaar verschillen in uitrusting. De Ioniq is nooit karig, maar prijsverschillen komen natuurlijk niet uit de lucht vallen.

Performance Hyundai Ioniq

De Hyundai Ioniq is vlot genoeg voor het moderne verkeer en kan prima meekomen. Het is echter geen auto met sportieve aspiraties, een goede actieradius is voor Hyundai veel belangrijker. En om zo ver mogelijk te komen met een accupakket, of om zo zuinig mogelijk onderweg te zijn met een HEV of PHEV, moet het vermogen niet al te indrukwekkend zijn. In plaats daarvan is het een uitstekende reisauto, die zich prima op zijn gemak voelt tijdens lange afstanden op de snelweg. Het bochtenwerk is van hetzelfde laken een pak; niets bijzonders, wel gewoon capabel.

Design Hyundai Ioniq

Het ontwerp van de Hyundai Ioniq is dus duidelijk gericht op zo efficiënt mogelijk rijden. De luchtweerstand van deze auto is minimaal gehouden, wat altijd een positief effect heeft op het verbruik. Zodoende heeft de Ioniq een schuin aflopende daklijn en heeft Hyundai geprobeerd om alle onnodige uitstulpsels weg te werken. Dit alles resulteert in een gestroomlijnd geheel, dat duidelijk te onderscheiden is van veel andere auto’s. Binnenin is het interieur keurig verzorgd en wars van dikdoenerij. Je treft een functioneel binnenste aan, waarin je prettig zit en waar de bediening van de diverse opties vrij intuïtief verloopt.

Hyundai Ioniq kopen op AutoTrack

De Hyundai Ioniq is een geduchte concurrent van de moeder aller hybrides; de Toyota Prius. Die concurrentiestrijd loopt heel aardig en dus kom je op de occasionmarkt een respectabel aanbod tegen. De meeste Ioniq-occasions zijn voorzien van hybride aandrijving, al is de elektrische Ioniq eveneens prima te vinden en is het verschil met de Electric niet heel groot. Het aanbod is groot en divers genoeg om alle uitvoeringen zo ongeveer aan bod te laten komen, dus het loont de moeite om optielijsten door te nemen. Wil je een SUV met meer ruimte, kijk dan eens naar de Hyundai Ioniq 5.