Suzuki Splash occasions
De Suzuki Splash is een kleine MPV, die technisch identiek is aan de Opel Agila. Deze Japanse auto werd gebouwd tussen 2008 en 2016 en kreeg in 2012 een kleine facelift. Het is een compacte gezinswagen, die het vooral goed doet in druk stadsverkeer. De Splash zit eenvoudig in elkaar, beschikt over vrij tamme benzine- en dieselmotoren en kost zodoende niet al te veel. De uitrusting van de gemiddelde Suzuki Splash is vrij beperkt en voorziet vooral in de basisbehoeften van de gemiddelde automobilist. Kopers treffen een keurig aanbod aan, waarbij de benzine-uitvoeringen verreweg het beste te vinden zijn.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Helaas. De auto die je wilt zien is waarschijnlijk al verkocht.
Bekijk hieronder de door ons gevonden alternatieven.

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Prijs Suzuki Splash
Het mag geen grote verrassing zijn dat de Suzuki Splash in de regel voor bijzonder zachte prijzen te koop staat. Zeker de oudere uitvoeringen gaan voor een grijpstuiver van de hand, mede omdat de Splash lekker eenvoudig in elkaar zit. Zoals zo vaak bij occasions, hebben de uitvoeringen uit de laatste jaren de beste uitrusting en de beste technische basis, wat altijd zorgt voor een iets hogere aanschafprijs. En aangezien de Splash nooit duur is, loont het zeker de moeite om iets meer neer te leggen voor een model dat beter in elkaar zit.
Uitvoeringen Suzuki Splash
In de loop der jaren zijn er allerlei uitvoeringen van de Suzuki Splash gebouwd, die echter niet zo gek veel van elkaar verschillen. Het grootste onderlinge verschil zit hem in de motor; die is te krijgen als benzine- of dieseluitvoering, al moet wel gezegd worden dat dieselen in de Splash een zeldzame aangelegenheid is. De uitvoeringen verschillen verder van elkaar op het gebied van de uitrusting, met de iets luxere modellen hoger in het segment. ‘Luxe’ is hierbij een rekbaar en relatief begrip, want de lage prijs van de Splash komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Performance Suzuki Splash
Het mag geen nieuws zijn dat de prestaties van de Suzuki Splash vrij bescheiden zijn. De motorblokjes in het vooronder zijn te klein voor bijzondere sprintjes of hoge topsnelheden. In plaats daarvan is de Splash een stadsauto bij uitstek, met een soepel en efficiënte motor voor het rijden van relatief korte afstanden. Het bochtenwerk vraagt eveneens een bestuurder die niet te enthousiast is. De koets wil nogal eens overhellen als de auto te snel door de bochten gaat. Hou de Splash in toom en hij rijdt verder prima, zonder gekke fratsen.
Design Suzuki Splash
Het ontwerp van de Suzuki Splash past helemaal bij zijn ambitie. Het is een auto die goed gebruik maakt van de beschikbare ruimte, maar die tegelijk natuurlijk wel tegen bepaalde beperkingen aanloopt. Er is ruimte voor vier volwassenen en hun bagage, maar verwacht geen wonderen. De carrosserie is onopvallend vormgegeven, maar heeft hier en daar zijn eigen details. Technisch is de auto dus gelijk aan de Opel Agila en Suzuki heeft qua vormgeving wel een eigen draai gegeven aan de Splash. De facelift in 2012 was niet al te veelomvattend, maar wel zichtbaar.
Suzuki Splash kopen op AutoTrack
Zo’n hit als de Suzuki Swift is de Suzuki Splash nooit geweest, maar deze praktische stadsauto heeft wel degelijk zijn weg gevonden naar een respectabele groep kopers. Zodoende is het aanbod op de occasionmarkt zeer ruim en heb je keuze uit tal van uitvoeringen. De oudere varianten zijn – natuurlijk – vriendelijk geprijsd dan de jongere uitvoeringen, zoals eigenlijk altijd bij dergelijke modellen. De dieseluitvoeringen zijn bijna niet te vinden; benzine is vrijwel altijd de brandstof naar keuze bij auto’s van dit formaat. Hou altijd rekening met gebruikssporen, zeker als de prijs opvallend laag is.