Brandstof
Benzine
Transmissietype
Handgeschakeld
Verbruik
-
Vermogen
95 pk (70 kW)
Motorinhoud
1.598 cc
Kleur
Zilver
Trekhaak
-
Trekgewicht max.
-
Wegenbelasting
-
APK geldig tot
APK bij aflevering
Kenteken
-
Inruil
Inruilvoorstel ontvangen?
Aanbieder
Wat vertelt de aanbieder over deze auto?
De C-versie was de vierde en laatste variant van de iconische Porsche 356. De S was de meest sportieve uitvoering met een voor die tijd niet gering motorvermogen van 95pk, de SC had als noviteit ook schijfremmen voor en achter. De meest doorontwikkelde 356 is logischerwijs ook de best rijdende, dit mede dankzij toepassing van zwaardere stabilisatorstangen en een gemoderniseerde stuurinrichting. Voor wie dan ook echt uit rijden wil met zijn of haar 356 is de SC de beste keus. Kopers hadden dat in de laatste jaren van de 356 productie ook door. De SC werd zelfs naast de nieuwe 911 productielijn doorgebouwd als gevolg van de voortdurende vraag uit de markt welke leek voort te komen uit het stabiele en sportieve weggedrag. Of zou men de 356 destijds al mooier hebben gevonden dan de scherper gelijnde 911? In het op één na laatste bouwjaar van de 356 werd deze auto op 11 september 1964 afgeleverd aan de eerste eigenaar (naam bekend) in Culver City, California USA. Een uitstekende omgeving om de toch wel roestgevoelige carrosserie van de 356 in een gezonde conditie te houden. Bij de vondst van de auto aldaar bleek hiervan nog steeds sprake te zijn. Om cosmetische redenen werd de auto enkele jaren terug eens nieuw gespoten nadat ze eind jaren negentig verhuisde naar een vriendelijke landklimaat omgeving in Italië. Door een klant van ons werd de auto aldaar in 2015 aangekocht met het doel toerrally's te rijden. Hij vond het interieur niet goed genoeg meer en liet dit geheel nieuw bekleden door een Nederlandse specialist. Om uitval risico's bij zijn toerritten te voorkomen liet hij de techniek van de auto geheel inspecteren waarna al het noodzakelijke werd vernieuwd of gereviseerd. Zo beschikt deze 356 bijvoorbeeld over een motor die in nieuwstaat is na een complete revisie. Over een meerjarige periode werd de auto technisch geheel up-to-date gemaakt, bijna €50.000,- werd geinvesteerd in alleen al de techniek van de auto. Ze rijdt dan ook geweldig en voelt betrouwbaar en technisch degelijk aan. Met de carrosserie gaat u geen concours winnen, deze 356 is gerestaureerd met fijn en betrouwbaar rijden als prioriteit. De auto is dan ook rijklaar en geschikt voor nagenoeg iedere rally of toerrit. Van alle werkzaamheden zijn gespecificeerde facturen en foto's aanwezig. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/porsche-356sc-coupe-'64/2565
Interieurkleur: Rood
Fabrikant: Witmer & Odijk Wasbeeklaan 3A 2361HG WARMOND, NL 0715790534 http://www.witmerodijk.nl witmer@witmerodijk.nl
Contact Aanbieder
Opties & Accessoires
Bekleding Leder
Metallic lak
lederen interieur
Garanties & Zekerheden
Onderhoudsboekje Aanwezig

Onderhoudsgeschiedenis
Dealergeschiedenis
Autorapporten
Geen autorapport
Verzekeren
Financieren
Specificaties
Prijs incl. btw
€ 99.950
BTW verrekenbaar
Nee, marge auto
Nieuwprijs vanaf
-
Import auto
-
Bouwjaar
1964
Fabrieksgarantie algemeen
-
Fabrieksgarantie aandrijving
-
Fabrieksgarantie carrosserie
-
Fabrieksgarantie lak
-
Fabrieksgarantie max. kilometers
-
Emissieklasse
-
Energielabel
-
CO2 uitstoot
-
Verbruik
-
Verbruik in de stad
-
Verbruik buiten de stad
-
Aantal cilinders
4
Motorinhoud
1.598 cc
Turbo
-
Vermogen
95 pk (70 kW)
Topsnelheid
-
Acceleratie 0 naar 100
-
Aandrijving
-
Dimensies (L x B x H)
-
Ledig gewicht
-
Draaicirkel
-
Inhoud brandstoftank
-
Actieradius
-
Rijklaar gewicht
-
Wegenbelasting (3 maanden)
-
Maximaal toelaatbaar gewicht
-
Trekgewicht geremd
-
Trekgewicht ongeremd
-
Inhoud kofferbak
-

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.