Benzine BMW occasions
BMW is een merk dat ontelbaar veel automobilisten rijplezier biedt. Vooral liefhebbers van het sportieve rijden kunnen enorm in hun nopjes zijn met een BMW. Tot voor kort betekende dit dat de duurste modellen per definitie waren uitgerust met zware diesel- of benzinemotoren. Technisch zijn die bijzonder verfijnd en ze kunnen de auto’s een indrukwekkende versnelling geven. Dat hield het Beierse merk echter niet tegen om als een van de eersten hun technische kennis in te zetten voor schonere techniek. Een BMW met een stekker is daardoor al lang geen bijzonderheid meer. Benzine is desondanks nog steeds een optie.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
BMW benzine modellen; met en zonder stekker
Benzine modellen van BMW kunnen een extra elektromotor hebben, maar dat hoeft niet. En als ze een elektromotor hebben, hoef je daar als automobilist niet veel van te merken. In dat geval betreft het mild hybrids die hun eigen elektriciteit opwekken. Als automobilist hoef je dus niet per se met een stekker in de weer als je een hybride BMW aanschaft. Dat laatste geldt wel als het een auto met een puur elektrische aandrijving betreft of een plug-inhybride. Wil je niet stekkeren? Kijk dan vooral bij occasions, kleinere modellen en de mild hybrids. De keuze is daar reuze.
BMW benzine 1-Serie
De BMW 1-Serie is met een lengte van pakweg 430 centimeter het meest compacte model van het merk. Met stekker is deze hatchback niet verkrijgbaar; de verschillende uitvoeringen die sinds 2004 in Nederland beschikbaar zijn, rijden allemaal op benzine of diesel. Die eerste modellen verbruiken overigens aanzienlijk meer brandstof dan de nieuwste, mits je kiest voor een vierwielaangedreven uitvoering met een extra zware motor. In dat geval heb je het over een BMW M135i xDrive, een auto die gaat als de brandweer.
BMW benzine 3-Serie
De BMW 3-Serie is een slag groter dan de 1-Serie. Het kan wel 4 decimeter schelen. Tegenwoordig is hij leverbaar als sedan en stationwagen, maar er bestaan ook coupés, cabrio’s en hatchbacks uit eerdere bouwjaren. Dat bouwjaar kan overigens zomaar in de jaren zeventig liggen, want zo oud is dit model. Het aandeel modellen met een conventionele aandrijving is als gevolg enorm, maar dat aandeel wordt kleiner; er bestaan al hybride uitvoeringen met stekker en zelfs de supersnelle BMW M3 Competition heeft een kleine elektromotor. Deze sportieve auto is een mild hybrid en heeft als gevolg geen stekker.
BMW benzine X3
De BMW X3 is een middelgrote SUV die sinds 2004 in Nederland rijdt. Net als de BMW X1 is hij ook verkrijgbaar met een elektrische aandrijving. En als plug-in hybride. Maar zelfs nieuw kun je nog kiezen voor een stekkerloos model met een benzinemotor. Er bestaat zelfs een BMW X3 M die uit louter benzine een indrukwekkende hoeveelheid paardenkrachten weet te halen.
BMW benzine 5-Serie
Net als de 3-Serie is de BMW 5-Serie een langlopend succes van het merk. Ook in dit geval stamt het eerste model uit de jaren zeventig. Hij is verkrijgbaar als stationwagen en als sedan. De nieuwste modellen hebben per definitie een elektromotor, al dan niet met stekker. Bij de mild hybrids merk je echter niets van deze elektrische hulp voor de benzine- of dieselmotor. Daarnaast bestaat er een enorm aanbod van occasions dat hun aandrijvingen per definitie volledig uit fossiele brandstof halen.
Een BMW benzine kopen
Een BMW is per definitie een auto die met de ambitie is gebouwd om het de inzittenden - en vooral de bestuurder - zo veel mogelijk naar de zin te maken. Dat is merkbaar in de kwaliteit van de gebruikte materialen, de rijeigenschappen, de vormgeving, de prestaties, het comfort en de prijs. Ook occasions zijn gewild en dus zelden goedkoop. Als dat laatste wel het geval is, let dan extra goed op de volledigheid van de onderhoudshistorie en de werking van de techniek.