Benzine Volkswagen occasions
Van weinig merken bestaat zo’n groot aanbod met benzine modellen als van Volkswagen. Decennialang is het een van de populairste merken van Nederland. Veel automobilisten hebben er rijles in gekregen of eentje in het bezit gehad. Geen wonder dus, dat oude modellen als de Volkswagen Transporter of Volkswagen Kever worden gekoesterd en met veel toewijding onderhouden. Dat maakt dat er tal van oudere benzine modellen op de tweedehands markt verkrijgbaar zijn. Daarnaast staan ook vandaag voldoende stekkerloze Volkswagens in de showroom om een veelzijdig en groot aanbod voor de toekomst te blijven garanderen.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Volkswagen benzine modellen; alles is mogelijk
Volkswagen produceert verschillende carrosserievormen en dat is merkbaar in het aanbod van benzine modellen. Je komt er alles tegen; van een ruime personenbus tot een compacte stadsauto en van stoere SUV’s tot praktische hatchbacks. Met name de oudere benzine modellen beschikken niet over een elektromotor. Nieuwere modellen hebben die steeds vaker, maar daar merk je in veel gevallen zo goed als niets van. Er bestaan mild hybrids die hun eigen elektriciteit opwekken. Het verbruik van deze auto’s is bijzonder gunstig. Daarnaast kom je ook tal van plug-inhybrids tegen in het aanbod.
Volkswagen benzine Golf
De eerste benzine modellen van de Volkswagen Golf dateren uit de jaren zeventig. Deze hatchbacks hebben een lengte van 382 centimeter. De nieuwste editie van deze carrosserievorm is bijna een halve meter langer en verbruikt aanzienlijk minder brandstof. De stationwagen - of Variant - is zelfs nog drie decimeter langer. Een nieuwe Golf met conventionele benzinemotor is herkenbaar aan de letters TSI. Als je de letters eTSI in de modelnaam ziet staan, weet je dat je te maken hebt met een mild hybrid. De aanduiding eHybrid is voorbehouden aan de plug-inhybrides. De snelle GTI’s verbruiken het meeste brandstof.
Volkswagen benzine Passat
De benzine modellen van de Volkswagen Passat rijden sinds de jaren tachtig in ons land. Een vroeg exemplaar uit die periode heeft als stationwagen een lengte van 444 centimeter. Dat scheelt bijna een halve meter ten opzichte van nieuwe exemplaren. De sedans en de hatchbacks komen niet meer nieuw op de markt. De aandrijving van de nieuwe exemplaren is per definitie een eTSI of een eHybrid. De plug-inhybrides kunnen een behoorlijke versnelling realiseren, maar deze is niet zo groot als die van sommige modellen met zware motoren die enkel op benzine functioneren.
Volkswagen benzine Polo
Net als de Golf bestaat ook de Volkswagen Polo sinds de jaren zeventig. Tegenwoordig is hij nieuw alleen verkrijgbaar als hatchback met vijf deuren. Vroeger was dat anders en kon hij drie deuren hebben. Ook bestaan er sedans en stationwagens uit voorbije jaren. Met een lengte van 407 centimeter is een nieuwe Polo dik vier decimeter langer dan de eerste editie. Wat niet is veranderd is de basistechniek van de aandrijving; iedere Polo heeft een benzinemotor. In principe verbruikt dit model relatief weinig brandstof, mede dankzij het beperkte gewicht. Als je kiest voor een snelle GTI ligt het verbruik hoger.
Volkswagen benzine Tiguan
De Volkswagen Tiguan is na de Volkswagen Touareg de langst bestaande SUV van Volkswagen. Vroege modellen uit 2007 zijn verkrijgbaar met benzine- en dieselmotoren. De reguliere modellen zijn sinds 2024 uitgerust met een eTSI motor. Dat geldt niet voor de extra lange Tiguan Allspace met maximaal zeven zitplaatsen, die dan nog uitgeleverd worden met conventionele benzine- en dieselmotoren. Ook de kleinere SUV’s als de Volkswagen T-Cross en de Volkswagen T-Roc zijn nog nieuw leverbaar met reguliere TSI-motoren.
Een Volkswagen benzine kopen
De benzine modellen van Volkswagen hebben overwegend een goede reputatie en dat verklaart waarom ze ook tweedehands niet voordelig zijn. Het zijn auto’s die waardevast zijn. Tegelijkertijd staan de vroege TSI-motoren en DSG-versnellingsbakken niet bekend als probleemloos. Dat is reden genoeg om in het geval van een interessante occasion de onderhoudshistorie te controleren op volledigheid en tijdens de proefrit even extra alert te zijn.