Volkswagen E-Golf occasions
De Volkswagen e-Golf is een elektrische uitvoering van de gewone Volkswagen Golf. Qua uiterlijk en interieur is de e-Golf vrijwel niet te onderscheiden van de Golf, maar wie onderweg is merkt al snel genoeg dat er iets anders is. De e-Golf is gebouwd tussen 2014 en 2020 en ging gewoon mee met de generatiewisselingen die de Golf zelf onderging. Daarna werd de elektrische Golf opgevolgd door de Volkswagen ID.3. Dit is een op zichzelf staand model, die eveneens een volledig elektrische aandrijving heeft. De Volkswagen e-Golf is zeer geschikt als eerste elektrische auto.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Prijs Volkswagen e-Golf
Een groot nadeel van veel elektrische auto's is de aanschafprijs. Veel elektrische modellen zijn duurder dan equivalenten op fossiele brandstof, waardoor elektrisch rijden voor veel mensen onbereikbaar is. De Volkswagen e-Golf is echter een uitstekende auto voor wie niet overdreven veel wil betalen voor een EV. Het is natuurlijk gewoon een uitstekend gebouwde Volkswagen, dus verwacht geen spotprijzen, maar voor een bruikbare en breed inzetbare EV is de prijs van een e-Golf meestal aangenaam schappelijk. Hou er wel rekening mee dat de prijzen van deze auto omhoog gaan naarmate het bouwjaar jonger wordt.
Uitvoeringen Volkswagen e-Golf
De Volkswagen e-Golf komt in totaal in drie uitvoeringen, waarbij de voornaamste verschillen zitten in de uitvoeringen van voor en na de update in 2017. De e-Golf werd toen over de hele linie vernieuwd en verbeterd, zodat onder andere het vermogen en de actieradius omhoog ging. Per generatie heeft elke e-Golf dezelfde aandrijving en moeten de verschillen gezocht worden in de uitrusting. Eerste eigenaren konden de e-Golf naar hun wensen afstemmen, dus je zult hier en daar verschillen zien op het gebied van luxe en comfort. Niets groots, maar wel merkbaar in de aanschafprijs.
Performance Volkswagen e-Golf
Waar sommige elektrische auto’s zichzelf op de markt zetten met een bijzondere vormgeving of interessante toeters en bellen op het gebied van acceleratie of bepaalde technische vondsten, is de Volkswagen e-Golf vooral heel gewoon gebleven. Hij oogt identiek aan de gewone Golf en is qua prestaties niets bijzonders. Volkswagen wilde met de e-Golf het elektrische rijden zo gewoon mogelijk maken en daar horen geen bijzondere snufjes bij. Gewoon een Golf zoals alle anderen, maar dan met een elektrische aandrijving. Zodoende levert de e-Golf degelijke, maar totaal onopvallende prestaties.
Design Volkswagen e-Golf
En wat we kunnen zeggen van de prestaties, kunnen we natuurlijk eveneens zeggen van het design van de Volkswagen e-Golf. Dat is keurig opgeruimd, goed verzorgd en tegelijk niet heel spannend. Het interieur volgt dezelfde lijn; er is helemaal niets mis mee en aan bijna alles is gedacht, maar tegenover veel moderne EV’s oogt het allemaal een beetje simpel. Maar onthoud: dat was het doel van deze auto. Elektrisch rijden moest juist niet hip en spectaculair zijn, maar juist iets wat schijnbaar naadloos wordt opgenomen in ons huidige verkeersbeeld. En daarin slaagt de e-Golf met vlag en wimpel.
Volkswagen e-Golf kopen op AutoTrack
De gewone Volkswagen Golf behoort al jaren tot de best verkopende, meest gezochte occasions op AutoTrack. Datzelfde kan natuurlijk niet gezegd worden van de Volkswagen e-Golf, maar voor een EV is het aanbod prima. Alle beschikbare bouwjaren komen aan bod en wie een beetje slim zoekt, komt zeker modellen tegen die elektrisch rijden opeens heel interessant maken. Hou bij de e-Golf rekening met het feit dat de actieradius niet heel groot is. Woon-werkverkeer lukt makkelijk, maar lange vakantieritten worden al snel een opgave. Voor die doeleinden is een nieuwere en vooral grotere EV wellicht een beter idee.





























