Audi E-Tron GT occasions
In het speelveld van de elektrische auto’s was Audi al vroeg aanwezig met de e-tron, een SUV. In 2021 bracht Audi daarnaast de e-tron GT uit. Dit was geen coupé-variant van de eerder genoemde SUV, maar een grote, lage, gestroomlijnde hatchback. Met agressieve styling en krachtige elektromotoren haalde het merk klanten in het hogere segment over om sportief elektrisch te gaan rijden. In 2024 kreeg de Audi e-Tron GT een update, waarbij alle motoren aanzienlijk krachtiger werden. Ontdek de occasions op AutoTrack en lees meer over deze elektrische auto.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Audi e-tron GT occasions: voor- en nadelen
Is een tweedehands Audi e-tron GT de auto voor jou? Deze EV heeft de volgende voordelen:
- Bij de aanschaf profiteer je van de hoge afschrijving.
- Elke uitvoering is krachtig en snel.
- Het is een comfortabele reisauto.
Er zijn echter ook wat nadelen waar je mee moet kunnen leven:
- Door de hoge afschrijving wordt je Audi e-tron GT snel minder waard.
- Met 2.251-2.322 kilogram is het zeker geen lichtgewicht.
- Net als andere EV’s van Audi kent de auto enkele storingen en problemen.
Tweedehands Audi e-tron GT: motoriseringen
De Audi e-tron GT is in diverse uitvoeringen geleverd, waarbij vooral de motorisering een belangrijk punt is. Alle uitvoeringen zijn rijk uitgerust en kunnen nog rijker worden aangekleed. Dat laatste gaat gepaard met een veelal forse extra investering, dus kijk goed wat de eerste koper wel en niet heeft aangevinkt in de optielijst. We onderscheiden de volgende motoriseringen:
- e-tron GT (tot juli 2024): Dit was de basisuitvoering die vanaf 2021 geleverd werd. Je treft hem met diverse toevoegingen, maar onderhuids heb je altijd een elektromotor die 476 pk levert met een accupakket dat de auto op papier 488 kilometer ver brengt.
- RS e-tron GT (tot juli 2024): Niet iedereen neemt genoegen met het toch al krachtige blok uit de basisversie. Voor veeleisende automobilisten is er de RS e-tron GT, die dankzij 600 pk ervandoor schiet. De actieradius lijdt eronder, want de RS haalt maximaal 472 kilometer op een volle accu.
- S e-tron GT (vanaf juli 2024): Na de facelift begint het vermogen bij 680 pk – dus 80 pk meer dan de oude RS had. Deze S komt bovendien een stuk verder (op papier): 609 kilometer volgens WLTP.
- RS e-tron GT (vanaf juli 2024): De nieuwe RS e-tron GT doet logischerwijs een schep bovenop het vermogen van de S en levert tot 857 pk. Dit doet hij over een kortere afstand, want na 598 kilometer (WLTP) is de koek op.
- RS e-tron GT performance (vanaf juli 2024): Met een krankzinnige 925 pk spant de Audi RS e-tron GT Performance de kroon. Overigens is dit vermogen niet altijd beschikbaar, maar alleen als je bepaalde functies aanzet. Opvallend: aan de actieradius merk je weinig van dit extra vermogen. Die bedraagt nog steeds een nette 592 kilometer (WLTP).