























Dacia Spring Comfort Plus - Orange Pack | *€ 2000,- Overheidssubsidie Mogelijk* | CCS Snelladen Mogelijk | Airco | Camera | LED Dagrijverlichting | Navigatie | Parkeersensoren | Smartphone Integratie
202121.000 km
Het merk Dacia heeft in rap tempo een solide naam gevestigd in Nederland. En dat is niet zo gek, want voor weinig geld krijg je een kwalitatief goede en betrouwbare auto. Dat de lage nieuwprijs zich ook vertaalt naar een aantrekkelijke prijs voor Dacia occasions, mag geen verrassing heten. Maar nog mooier is hoe Dacia elektrisch rijden voor het grote publiek toegankelijk maakt. Dacia biedt een elektrische auto voor een bedrag waarvoor de meeste merken niet eens een benzine-auto aanbieden! Bekijk de Dacia occasions en lees meer over dit merk.
Inmiddels heeft bijna elk merk een elektrische auto in de schappen, maar Dacia is één van de weinigen die elektrisch rijden echt bereikbaar maakt. De Dacia Spring is een elektrische auto die goedkoper is dan de meeste auto’s – ook die op fossiele brandstoffen rijden. Voor deze bijzonder lage prijs krijg je een auto die zeer geschikt is voor dagelijks gebruik. Zaken als airconditioning en Bluetooth-connectiviteit zitten er bovendien standaard op. Ga je voor de versie boven het instapmodel, dan krijg je op deze elektrische Dacia zelfs een achteruitrijcamera en navigatie! Zo wordt elektrisch rijden voor vrijwel iedereen mogelijk.
Kijken we naar het meest recente aanbod van Dacia occasions, dan zien we niet veel, maar wel zeer interessante modellen. Allemaal blinken ze uit in hoeveel ze bieden voor hun lage nieuwprijs. We onderscheiden de volgende recente Dacia occasions:
Met de Dacia Sandero heeft het Roemeense dochtermerk van Renault een zeer aantrekkelijke hatchback in het gamma. Deze zuinige auto met grote achterklep is praktisch en veelzijdig voor een bijzonder lage nieuwprijs – wat hem als occasion eveneens heel bereikbaar maakt. Dacia biedt deze Sandero ook als Stepway aan. Hij krijgt dan een meer SUV-achtig uiterlijk, wat hem een stoerder voorkomen geeft. Uiteraard komt die extra opsmuk met een – overigens zeer schappelijke – meerprijs.
De Dacia Jogger is een MPV met net zo’n ‘no nonsense’ instelling als zijn merkgenoten. Omdat het een MPV is, biedt hij ongekend veel ruimte (aan tot wel zeven personen!) voor een vanafprijs waarvoor de meeste fabrikanten niet eens een auto in de showroom hebben staan. Tip: kijk naar de Comfort-uitvoering. Die biedt heel veel extra (waaronder airconditioning, cruisecontrol en parkeersensoren) voor een bescheiden meerprijs.
Waar de Sandero Stepway ‘slechts’ een SUV-achtig ogende hatchback is, is de Dacia Duster een volwaardige SUV. Hij is er zelfs met vierwielaandrijving voor echt terreinwerk. De goedkoopste Duster heeft bovendien een prijskaartje dat je aan geen enkele andere nieuwe SUV ziet hangen.
Voor Dacia begon het avontuur in Nederland pas echt in 2005, toen de Logan op de markt kwam. Het merk was toen inmiddels al zo’n zes jaar in handen van het Franse Renault en dat zorgde voor een flinke groei bij de Roemenen. De verschillende Dacia-modellen begonnen aan te slaan bij het grote publiek door hun goede prijs-kwaliteitverhouding. Duik je dieper in de korte geschiedenis van het merk in Nederland, dan vind je onder andere de volgende Dacia occasions:
Zoals je hierboven zag, begon het met de Dacia Logan. Die was er ook als stationwagen (Dacia Logan MCV) en heel af en toe spot je zelfs de Dacia Logan Pick-up op onze wegen. Stuk voor stuk zijn dit bijzonder gunstig geprijsde occasions die veel in hun mars hebben.
Vóór de Jogger was er de Dacia Dokker als budget-MPV. Deze biedt ruimte aan maximaal vijf personen. Voor minder personen, maar flink meer ruimte is er ook een bestelversie, de Dokker Van.
Naast de Dokker was er voor MPV-adepten nog de Dacia Lodgy. In tegenstelling tot de Dokker, was de Lodgy er bovendien als zevenzitter.