
Mitsubishi Outlander (2007-2013) review
Lees ons eerlijke oordeel over deze auto
Betrouwbare en tijdloze SUV
De tweede generatie van de Mitsubishi Outlander is een SUV die meer aan een hoge stationwagen doet denken dan aan een terreinwagen. Hij heeft een ingetogen tijdloze vormgeving. Naast stijlvol is deze auto ook bijzonder praktisch, want hij is ruim en heeft een toegankelijke achterklep waardoor je van alles naar binnen kan schuiven. De derde zitrij is optioneel verkrijgbaar en die is ideaal voor kinderfeestjes. En wat of wie je ook vervoert, je weet zeker dat je probleemloos op de plaats van bestemming komt. Een Mitsubishi staat namelijk bekend om zijn betrouwbaarheid en deze Outlander vormt daarop geen uitzondering.
Pluspunten
De Mitsubishi Outlander staat bekend om zijn uitstekende kwaliteit.
Deze auto is praktisch en ruim.
Dankzij de tijdloze vormgeving kom je altijd goed voor de dag.
Minpunten
Er bestaan SUV’s die minder brandstof verbruiken.
De omvang gaat ten koste van de wendbaarheid.
Bij het opstarten kan de diesel rumoerig zijn.

Modeleigenschappen Mitsubishi Outlander (2007-2013)
De tweede generatie van de Mitsubishi Outlander is 4,67 meter lang, 1,68 meter hoog en 1,80 meter breed. Dat maakt hem een dikke decimeter langer, 6 centimeter hoger en vijf centimeter breder dan zijn voorganger. Dat levert nog meer ruimte op. Een ander uiterlijk verschil met de eerste generatie is het vooraanzicht; de grille valt nu optisch nog maar uiteen in twee delen in plaats van vier en de koplampen lijken smaller en langer. Wie er niet van houdt kan eventueel uitwijken naar de Mitsubishi Outlander Sport. Dit model handhaaft namelijk nog de oude vormgeving tot 2009.
Prestaties Mitsubishi Outlander (2007-2013)
De tweede generatie van de Mitsubishi Outlander is net als de eerste generatie bijzonder geschikt voor het trekken van aanhangwagens en caravans, vooral als het een exemplaar met vierwielaandrijving betreft. Deze vierwielaangedreven modellen hebben bovendien veel tractie op onverharde wegen. Verwacht daarentegen geen indrukwekkende sportieve prestaties bij het optrekken of bij hoge snelheden, evenmin als een bijzonder laag verbruik. Wil je desondanks snel optrekken in je Mitsubishi Outlander? Overweeg dan de Mitsubishi Outlander Sport 2.0 4WD Turbo. Wil je een zuiniger Outlander? Kies dan voor een hybride van de derde generatie die op korte ritten elektrisch kan rijden.
Motoren Mitsubishi Outlander (2007-2013)
De tweede generatie van de Mitsubishi Outlander is verkrijgbaar met vier verschillende motoren. Twee ervan rijden op benzine en twee op diesel. De diesels kom je niet vaak meer tegen in Nederland. De benzinemotoren functioneren ook prima op LPG, mits de daarvoor benodigde installatie door een specialist is ingebouwd.

Rijgedrag Mitsubishi Outlander (2007-2013)
De tweede generatie van de Mitsubishi Outlander rijdt nog prettiger dan zijn voorganger. In de bochten blijft hij keurig horizontaal. Hobbels en kuilen neemt hij moeiteloos. Het sturen verloopt bij hogere snelheden aangenaam direct. Als je langzaam rijdt is dat minder. Het schakelen gaat wat hakerig. De motor presteert het best als je laat opschakelt. Als je dat doet, kan je hem goed horen. Met name een koude dieselmotor kan flink van zich laten horen.
Comfort Mitsubishi Outlander (2007-2013)
De Mitsubishi Outlander heeft een hoge instap en een hoge zit. Gevolg is dat het weinig moeite kost om plaats te nemen in de ruime stoelen en dat je van daaruit een aangenaam zicht op de weg hebt. De aankleding van het interieur is verbeterd ten opzichte van de vorige editie, met name als het gaat om het gebruikte materiaal. De vormgeving van het dashboard is even overzichtelijk en ergonomisch verantwoord als bij de voorgaande editie het geval is.
Uitrustingsniveaus Mitsubishi Outlander (2007-2013)
De basisuitrusting van de tweede generatie van de Mitsubishi Outlander is gul. Zo zijn onder andere cruisecontrol, getint glas, lichtmetalen velgen, park distance control, een regensensor, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels en elektrisch bedienbare zijruiten standaard. Opties als een schuifdak, lederen bekleding en xenonverlichting behoren tot de mogelijkheden.
Huidig aanbod Mitsubishi Outlander (2007-2013)


Skoda Octavia Combi 1.5 TSI 150 pk DSG Buss Edition Plus | Nav | PDC | Clima | Cruise | CarPlay | Stoelverw | 1e Eig | Org NLD |

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 126pk Comfort ACC/ECC/Lane Assist

MINI Clubman Mini 2.0 Cooper S Chili Serious|Pano|Auto|HUD|Harman/Kardon|Xenon|Navii

BMW 3-Serie Touring 320i High Executive/ Leer/ Clima/ Verw. stoelen/ Trekhaak

Ford Mondeo Wagon 1.5 ST Line 1E EIGENAAR ORG KM NAP AANTOONBAAR......

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV AWD Pure+ Trekhaak Camera Carplay 18'LMV LED

Volvo V60 2.0 T4 Business Sport R-Design TREKHAAK 191 PK

Kia e-Niro DynamicLine 64 kWh [ Navi Adapt.cruise Camera ]

Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 PK ST-Line ✅ LED ✅ Pano ✅ ACC ✅ B&O

Skoda Octavia Combi 1.5 TSI Sportline Leder Navi Virtual Cockpit 18"

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI R-Line CAMERA/PDC/NAVI/LED/CRUISE/LMV

BMW 3-Serie Touring 318i M Sport Edition | Head-up |

Kia e-Niro DynamicLine 64 kWh [ Navi Adapt.cruise Camera ]

Skoda Octavia Combi 1.5 TSI 150pk Automaat Business Edition

Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Highline Business R Automaat | Parkeersensoren | Apple CarPlay | Stoelverwarming

Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI Comfortline | 115 PK | | Navigatie | Climate Control | App Connect | Adaptive Cruise Control | LED

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life Business//Navi//Ecc!!

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid First Edition dealer onderhouden !

Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium Business. Cruise control, Airco, All-in prijs incl afleverbeurt

Kia ProCeed 1.4 141 PK Aut. GT-Line Camera Memory Adapt.Cruise Stuur+Stoelverw.

Peugeot 2008 PureTech 130 GT-Line | Camera | Adaptieve Cruise Control | Allseason Banden | Navigatie

Suzuki Vitara 1.0 Boosterjet AUTOMAAT, CAMERA,NL AUTO, NAVI,AIRCO,DEALER OND, STOELVERWARMING, CRUISE, 1E EIGENAAR

Audi A3 Sportback 35 TFSI Business edition NL AUTO | PDC | CARPLAY |

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Pure+ | Keyless | trekhaak | Clima | Cruise | Stoelverwarming |

Jeep Compass 1.4 MultiAir Limited Beats Carplay Camera

Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 165 GT-M Line 2WD | Leer | Memory | Trekhaak | Trekgewicht 1800kg | Stoelverwarming | Navigatie | Camera |

Audi Q2 35 TFSI CoD Sport S line Edition -150 PK!-VIRTUAL COCKPIT-LED-HALF LEDER-CLIMA-CRUISECONTROL-NAVI-KEYLESS-BLUETOOTH-ETC.

Volvo V40 Cross Country 1.5 T3 Polar+ Luxury AUTOMAAT | LEDER | NAVIGATIE | STOERE UITVOERING

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150 pk DSG Sport | Panoramadak | Trekhaak | Achteruitrijcamera | Adaptive Cruise | LED Plus koplampen

Betrouwbaarheid Mitsubishi Outlander (2007-2013)
Een Mitsubishi Outlander staat zelden ongewild langs de kant van de weg. Pechhulpdiensten hebben zo goed als geen werk aan deze buitengewoon betrouwbare auto. Let desondanks wel even op als je gaat kijken naar Mitsubishi Outlander occasions van de tweede generatie, want een volledige onderhoudshistorie is essentieel om zeker te zijn van een probleemloze aankoop. Controleer in de documentatie vooral of de distributieketting in de juiste staat is. Als die recentelijk is vervangen zit je goed. Oude kettingen kunnen namelijk iets opgerekt raken en daardoor problemen veroorzaken. Een dure ingreep is in dat geval dan het onvermijdelijke gevolg.
Kosten Mitsubishi Outlander (2007-2013)
Een Mitsubishi Outlander van de tweede generatie heeft een substantiële nieuwprijs. Gezien de degelijke bouw en de complete uitrusting is dat verklaarbaar. Het aardige is dat hij als occasion niet veel hoeft te kosten. Dat komt doordat hij bijvoorbeeld bij lange na niet zo populair is als de plug-in hybrides van de derde generatie. Als je niet al te veel kilometers maakt, kun je daardoor veel geld uitsparen door te kiezen voor deze oudere versie. Je krijgt dan veel auto voor relatief weinig geld.

AutoTrack oordeel Mitsubishi Outlander (2007-2013)
Met een Mitsubishi Outlander van de tweede generatie doe je in veel opzichten een uitstekende aanschaf. De auto is betrouwbaar, ruim en praktisch. Bovendien hoeft hij initieel niet bijzonder veel te kosten. Zolang je geen sportieve topprestaties neer wilt zetten, kun je jarenlang veel plezier halen uit deze elegant vormgegeven auto.