Citroën 2CV occasions

De Citroën 2CV is een geniale auto. Hij is ontworpen om Franse onverharde wegen te doorstaan en goedkope mobiliteit te verschaffen aan een grote groep mensen die anders nergens zou komen. Daar bleek hij uitermate succesvol in. Zelfs na de asfaltering van de Franse wegen bleef hij populair. Terecht! Het is namelijk een auto die je zelf kunt repareren en uitermate betrouwbaar is. En natuurlijk; de versnellingspook leidt een eigen leven en de klapraampjes drukken iedere luxe-beleving de kop in. Maar wat maakt dat uit? Het hoort allemaal bij de unieke beleving die deze auto biedt.

Jouw zoekopdracht

Citroën
2CV
14 resultaten

Sorteer:

Resultaten per pagina

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.

Bouwjaren Citroën 2CV occasions

De eerste Citroën 2CV uit 1948 heeft daadwerkelijk twee paardenkrachten. Je kunt je voorstellen dat die niet meer toereikend zijn voor het hedendaagse verkeer. Eigenlijk voldeden ze al tegen het eind van de vorige eeuw niet meer. Vandaar dat de laatste lichting van de 2CV uit 1970 tot 1987 een grotere motor had. Met de 29 paardenkrachten die daaruit komen voel je je nog steeds ongemakkelijk als je wilt invoegen op de hedendaagse snelweg, maar het kan wel. Wil je liever een moderne variant? Kijk dan eens goed naar de Citroën C3. Als je goed kijkt, zie je enkele overeenkomsten.

Interieur Citroën 2CV

Met een lengte van pakweg 383 centimeter is de Citroën 2CV een compacte auto. Je kunt er weliswaar met vier volwassenen in zitten, maar ruim is het niet. Ook de bagageruimte is beperkt van grootte. Eventueel kun je een kofferhouder aan de achterkant plaatsen voor als je op vakantie gaat. Verwacht geen luxe of comfort, behalve als het om de vering gaat. Het minimale dashboard verstrekt enkel de hoogstnoodzakelijke informatie en de stoelen geven amper steun. De gebruikte materialen zijn flinterdun. Het voldoet echter allemaal op een basale en nostalgische manier die iedere rit tot een feestje maakt.

Uitvoeringen Citroën 2CV

Bij een Citroën 2CV denk je als eerste aan de klassieke eend die lijkt op een hatchback, maar in feite een sedan is. De achterruit gaat namelijk niet mee omhoog als je de kofferbak opent. Er bestaan echter ook alternatieve carrosserievormen. Zo is er een bestelwagen. Er is niet veel fantasie voor nodig om je voor te stellen hoe een Franse boer in de jaren zestig zijn houten kratten met groente inlaadt voor een tocht naar de plaatselijke markt. Andere varianten zijn de vierwielaangedreven Citroën Sahara en de iets luxer uitgevoerde Citroën Dyane.

Aanbod Citroën 2CV occasions op AutoTrack

De Citroën 2CV rolt al meerdere decennia niet meer uit fabriek. Desondanks staat er nog aanbod op AutoTrack. Dat heeft niet alleen te maken met de grote aantallen waarin de 2CV is geproduceerd, maar ook met de tijd en zorg die veel eigenaren in reparatie en onderhoud stoppen. Het gevolg is dat je met zekerheid een exemplaar vindt als je er een zoekt. Bijna alle Citroën 2CV occasions zijn sedans met een benzinemotor en een handgeschakelde versnellingsbak. Voor interessante alternatieven kun je naast de Dyana ook kijken bij de Citroën Ami (een stationwagen) en de Citroën Mehari (een cabriolet). 

Kleuren Citroën 2CV occasions

Een tweedehands Citroën 2CV is vaak rood. Bijzonder fraai zijn de tweekleurige Charleston modellen, die meestal bordeaux en zwart zijn. De kleur van de carrosserie zie je terug in het interieur, vaak - maar zeker niet altijd - in combinatie met grijze bekleding op de zitplaatsen.

Prijs tweedehands Citroën 2CV

De 2CV is slechts een van de vele fraaie klassieke modellen van

Citroën. Tegenwoordig betaal je meer voor een exemplaar dan de toenmalige nieuwprijs. Dat ligt deels aan inflatie en deels aan de populariteit van het model. Andere klassiekers als de Citroën DS en de Citroën Traction Avant kosten doorgaans meer, maar de grote Citroën CX krijg je vaak voor minder geld. Wie had dat ooit durven denken in de jaren tachtig?