Citroën C4 Cactus occasions
Met de C4 Cactus bewijst Citroën dat eigenzinnig design niet duur hoeft te zijn. Vooral de eerste generatie is opvallend. Dat komt mede door de afgeronde stompe neus, de grote dubbele koplampen en de stootkussens - of airbumps - op de portieren. Daarbij is deze SUV gemaakt om zo licht mogelijk te zijn, want dat bespaart op bouwkosten en brandstof. De rijeigenschappen zijn precies zoals je die van een Citroën mag verwachten, namelijk buitengewoon comfortabel en goedmoedig. De Citroën C4 Cactus is geen auto voor snelle acceleratie of rap bochtenwerk, maar des te meer voor relaxte gezinsuitjes en lange afstanden.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Bouwjaren Citroën C4 Cactus occasions
De Citroën C4 Cactus beleefde zijn debuut in 2014. Met zijn uitgesproken voorkomen en vriendelijke prijs kon hij rekenen op een enthousiast onthaal en een goede verkoop. Na enkele jaren sloeg dat echter om. Kennelijk kon de extreme vormgeving niet beklijven. De tweede generatie uit 2018 heeft daarom kleinere lampen en amper airbumps. Daarbij heeft hij een verbeterde vering, meer geluidsisolatie en comfortabeler stoelen. Dat maakte hem echter niet begeerlijk voor een grotere doelgroep. Het gevolg is dat hij sinds 2021 niet meer nieuw in de showrooms staat. De reguliere Citroën C4 bleef wel beschikbaar.
Interieur Citroën C4 Cactus
Van binnen maakt de Citroën C4 Cactus een ingetogen indruk. Het dashboard heeft amper knoppen. Daarvoor in de plaats bedient de bestuurder een interactief scherm dat niet snel, maar wel adequaat werkt. De achterbank is niet ruim. Lange mensen raken er met hun hoofd het plafond. Voor kinderen en volwassenen van gemiddelde lengte is er voldoende bewegingsvrijheid. Opvallend zijn de klapraampjes achterin. De meeste auto’s van dit type hebben hier zijruiten die in de portieren kunnen verzinken. Met een neergeklapte achterbank ontstaat geen vlakke laadvloer. Bij de vijfde deur is sprake van een aanzienlijke tildrempel.
Uitvoeringen Citroën C4 Cactus
De Citroën C4 Cactus is verkrijgbaar met verschillende uitrustingsniveaus. Het zijn onder andere Live, Feel, Shine, Business en Business Plus. Cruise control, elektrisch bedienbare buitenspiegels en een controlesysteem voor de bandenspanning zijn standaard. De topmodellen hebben een bijzonder fraai panoramadak. Een Citroën C4 Cactus rijdt per definitie op diesel of benzine. Hybrides bestaan niet, evenmin als elektrische aandrijvingen. Voor dat laatste kun je kijken bij de Citroën ë-C4. Daar staat tegenover dat de motoren voor een C4 Cactus vanwege het geringe gewicht niet groot hoeven te zijn en daardoor spaarzaam omgaan met brandstof.
Aanbod Citroën C4 Cactus occasions op AutoTrack
Het aanbod van Citroën C4 Cactus occasions op AutoTrack is substantieel. Je vindt er naar verhouding weinig diesels. Handgeschakelde versnellingsbakken komen vaker voor dan automaten. Let tijdens de proefrit goed op of je de auto snel genoeg vindt. Is dat niet het geval? Dan zit je waarschijnlijk in een model van de eerste generatie met de kleinste aandrijving. Aarzel niet om een volgende proefrit te maken in een model met een krachtiger motor, goed voor 110 paardenkrachten of meer. Dat is genoeg om goed met het dagelijkse verkeer mee te komen.
Kleuren Citroën C4 Cactus occasions
Af en toe zie je de Citroën C4 Cactus in eigenzinnige kleuren als geel of donkerpaars. De meeste modellen zijn echter wit, grijs of zwart. De airbumps van de eerste generatie kunnen een afwijkende kleur hebben, maar ook die zijn meestal wit, grijs of zwart.
Prijs tweedehands Citroën C4 Cactus
De oorspronkelijke nieuwprijs van een Citroën C4 Cactus was al niet hoog en tweedehands geldt hetzelfde. Voor de meest recente modellen met een lage kilometerstand en een complete up-to-date uitrusting betaal je meer dan voor oudere modellen die intensief zijn gebruikt. De kosten voor de wegenbelasting zijn relatief gunstig, tenzij het een diesel betreft. Deze gaan wel bijzonder economisch met brandstof om. Controleer altijd de onderhoudshistorie op volledigheid.