


















Honda Logo 1.3i SE*NEW-APK*NAP*Airco*Radio*Buitenspiegel-Elektrisch
2000213.335 km
De Honda Logo is een compacte hatchback die voor een korte periode werd gebouwd van 1996 tot en met 2001. Honda produceerde de kleine Logo als drie- en vijfdeurs model hatchback, maar de auto was alleen in de driedeurs configuratie beschikbaar in Europa en werd verkocht van 1999 tot en met 2002. De Honda Logo is een auto die qua design weinig mensen zal afschrikken, maar dankzij zijn degelijke bouwkwaliteit en relatief luxe uitrusting is het vooral als tweedehandsje een zeer aantrekkelijke optie.
De Honda Logo is een compacte hatchback die voor een korte periode werd gebouwd van 1996 tot en met 2001. Honda produceerde de kleine Logo als drie- en vijfdeurs model hatchback, maar de auto was alleen in de driedeurs configuratie beschikbaar in Europa en werd verkocht van 1999 tot en met 2002. De Honda Logo is een auto die qua design weinig mensen zal afschrikken, maar dankzij zijn degelijke bouwkwaliteit en relatief luxe uitrusting is het vooral als tweedehandsje een zeer aantrekkelijke optie.
Wie een blik werpt op de Honda Logo kan niet begrijpen dat de auto commercieel gezien flopte. Met zijn kleine formaat en onschuldige design past de Logo in ieder straatbeeld. Bovendien is de Logo bijzonder praktisch: in vergelijking met concurrenten als de Daihatsu Sirion, Peugeot 106 en Ford Fiesta van die tijd was de Honda aan de ruime kant. Voor een kleine auto als de Logo kon er nog veel in mee, zowel personen als spullen. Daarbij was de uitrusting ook aan de luxe kant. Veel uitvoeringen van de Logo waren er niet, dus standaard kreeg je al veel waar voor je geld. De 1.3 liter viercilinder benzinemotor was met 65 pk ook aan de sterke kant. De Logo werd standaard geleverd met een handgeschakelde vijfversnellingsbak, maar tegen een meerprijs was ook een automatische transmissie beschikbaar. Desondanks werden er minder dan 1.500 exemplaren verkocht in Nederland, omdat de nieuwprijzen destijds aan de hoge kant waren. Nadat de Logo werd opgedoekt in 2001, werd deze opgevolgd door de Honda Jazz.
Bij de Honda Logo is het een kwestie van krijgen wat je ziet. Het Japanse automerk bracht namelijk maar één motorversie van de kleine hatchback op de Europese markt. In Nederland was de Logo enkel verkrijgbaar met een 65 pk sterke 1.3 liter viercilinder benzinemotor. In vergelijking met de concurrerende modellen als de Ford Fiesta en de Peugeot 106 was dit vrij competitief, maar ook niet een grote stap vooruit. Een nadeel voor Honda was dat het alleen deze 1.3 liter motor met 65 pk leverde, terwijl andere kleine auto’s ook sterkere krachtbronnen konden krijgen. Desondanks deed de viercilinder in de Honda zijn werk subliem: hij was relatief zuinig, robuust, betrouwbaar en voldoende snel om de 900 kg zware Logo voort te stuwen. Standaard werd de Logo geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak met vijf verzetten, maar een automatische CVT-automaat was ook beschikbaar tegen een meerprijs.