Honda e

De Honda e is een kleine, elektrische en retro-vormgegeven hatchback, die tussen 2020 en 2024 is geleverd. Het model heeft een kek uiterlijk en een beperkte actieradius, wat het tot een ideaal stadswagentje maakt. Technisch is de auto bij de tijd, met een digitaal instrumentarium.

Bekijk 10 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntDe Honda e heeft een zeer eigen vormgeving, met duidelijke retro-elementen. Dit onderscheidt deze kleine EV van menig concurrent.
  • PluspuntHet is een zeer wendbare auto, die zich uitstekend thuisvoelt in druk stadsverkeer. Met een draaicirkel van slechts 4,3 meter kom je overal uit.
  • PluspuntDe standaarduitrusting is al voorzien van zaken als stoelverwarming, een parkeerassistent en LED-verlichting.
  • MinpuntDe Honda e heeft een zeer beperkte actieradius van rond de 200 kilometer. Prima dus voor korte ritten, niet geschikt voor vakantietrips naar het buitenland.
  • MinpuntHet is geen goedkope auto, zeker niet als je ziet hoe weinig ruimte je voor je hoge aanschafprijs terugkrijgt.
  • MinpuntEr is weinig ruimte in de Honda e, met een zeer beperkte achterbank en kofferbak.

De Honda e op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De Honda e is een uitermate wendbare auto, die het beste tot zijn recht komt in druk stadsverkeer. Hij draait en keert als de beste en zijn compacte afmetingen maken inparkeren tot een eitje. Bovendien komt hij met 136 of 154 pk prime mee in het verkeer.
  • Verbruik: De volledig elektrische Honda e verbruikt dus geen brandstof, maar komt niet overdreven ver op een volle accu. Na 200 kilometer is het echt uit met de pret.
  • Uitrusting en comfort: De basisuitvoering van de Honda e is uitstekend uitgerust, met een brede selectie veiligheidssystemen en een goed oog voor luxe. Dat draagt natuurlijk bij aan een stevige aanschafprijs, maar het betekent wel dat het je aan weinig ontbreekt.
  • Betrouwbaarheid: De Honda e kent geen grote problemen, maar er zijn wel meldingen van storingen in de diverse systemen. Een software-update verhelpt het probleem meestal snel.
  • Kosten: De aanschafprijs van de Honda e is dus aan de hoge kant, maar eenmaal onderweg is het geen dure auto om op de weg te houden.
Zijn kekke vormgeving onderscheidt de Honda e van de rest, maar de toepasbaarheid van deze auto is vrij specifiek. Hou je het bij korte ritten binnen de bebouwde kom, dan is het een prima keuze.
Ivo
Automotive expert
Honda e (2020-2024)

Honda e (2020-2024)

De Honda e maakte in 2020 zijn opwachting als een op zichzelf staand model, zonder duidelijke voorganger. Deze kleine EV heeft vijf deuren en een vrij klein accupakket, maar valt toch allereerst op vanwege zijn retro-vormgeving geïnspireerd op de eerste Honda Civic. Er is geen auto op de markt die eruitziet als de Honda e, een feit dat bij menig klant een belangrijke rol heeft gespeeld. Met een uiterst degelijke basisuitrusting en een keurige bouwkwaliteit is er ook binnenin weinig aan te merken op de Honda e. Dat wil zeggen: als je kan leven met diens beperkte afmetingen.

Wie plaatsneemt achter het stuur van deze Honda, weet direct dat hij in een moderne auto zit. Het digitale instrumentarium grijnst je tegemoet en de vormgeving is verder vrij minimalistisch. De auto is uitgerust met digitale buitenspiegels en een elektronische binnenspiegel, die ook in het donker bijzonder goed zichtbaar zijn. Ondanks zijn afmetingen is de Honda e aan de zware kant, maar Honda heeft goed zijn best gedaan om die eigenschap geen grote rol te laten spelen tijdens het rijden. De kleine e stuurt behendig en kan op een dubbeltje om zijn as keren. Nieuwprijzen voor de Honda e liepen uiteen van €35.330 tot €39.785.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Ivo Pakvis

Automotive expert

Als jochie van vier jaar oud zat Ivo al bij zijn opa op de fiets, terwijl hij alle automerken en -modellen wist op te noemen. Inmiddels is die liefde onderdeel van zijn dagelijkse werkzaamheden en heeft Ivo een behoorlijke portfolio opgebouwd als het gaat om automotive artikelen. Of het nou om reviews gaat, of heldere teksten die meer vertellen over de geschiedenis van een bepaalde auto, je kunt Ivo er midden in de nacht voor wakker maken. Het is zijn doel om lezers te helpen met het vinden van bomen in het enorme autobos.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • www.autoweek.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op