Dacia Spring

De Dacia Spring is een zeer betaalbare compacte elektrische auto die zich het meest thuis voelt in de stad. Ondanks de beperkte buitenmaten is de Spring van binnen opvallend ruim.

Bekijk 177 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntDe Spring is een compacte elektrische stadsauto
  • PluspuntMakkelijk manoeuvreren in de stad
  • PluspuntZeer betaalbaar
  • PluspuntVeel bagageruimte
  • MinpuntBeperkte actieradius
  • MinpuntKarige veiligheidsuitrusting
  • MinpuntSnelladen met een maximaal vermogen van 30 kW
  • MinpuntWind- en rijgeluiden goed hoorbaar in interieur

De Dacia Spring op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De 45 pk elektromotor in de Dacia Spring is voor binnen de stadsgrenzen toereikend. Om goed mee te kunnen op de snelweg is de topversie met 65 pk een betere optie. Het model van voor de 2024-facelift kan soms wat stuiteren op verkeersdrempels.
  • Verbruik: De elektrische Dacia Spring verbruikt gemiddeld gezien niet veel stroom. In de praktijk is een verbruik van 16,3 kWh per 100 kilometer realistisch.
  • Uitrusting en comfort: De Dacia Spring is een goedkope elektrische auto. Om de prijs scherp te houden is de basisversie alleen voorzien van de hoognodige zaken. Altijd aan boord zijn airconditioning, een Bluetooth radio en een USB-aansluiting. Wind- en rijgeluiden zijn goed te horen in het interieur.
  • Betrouwbaarheid: Dacia staat bekend als betrouwbaar merk en de Spring vormt daar geen uitzondering op. De drie jaar fabrieksgarantie op de auto en acht jaar garantie op het accupakket laten zien dat Dacia ook zelf gelooft in haar solide bouwkwaliteit.
  • Kosten: De Dacia Spring is een betaalbare elektrische auto en een van de goedkoopste EV’s op de markt.
De Dacia Spring is een zeer betaalbare elektrische stadsauto die van binnen verrassend ruim is. Voor verfijnde rij-eigenschappen en een luxe interieur hoef je de Spring niet te kiezen.
Jens
Automotive expert
Dacia Spring (2021 - heden)

Dacia Spring (2021 - heden)

De Dacia Spring is een compacte vierzits stadsauto. Hoewel de volledig elektrische Spring geschikt is voor het parkeren en manoeuvreren in krappe straatjes, is het model van binnen ruim. De actieradius van de Spring is ongeveer 220 kilometer als je ook veel snelwegritten maakt. Rijd je alleen in de stad, dan moet een rijbereik van 305 kilometer mogelijk zijn dankzij de energie die je al rijdend en remmend opwekt.

De elektrische aandrijflijn van de Spring beschikt over een elektromotor met 45 of 65 pk. De sterkste motor is beter geschikt voor wie ook regelmatig de stad verlaat. De nieuwprijzen van de Dacia Spring variëren van €17.710 tot €22.360.

Update in 2024

Update in 2024

Met de 2024-facelift krijgt de Dacia Spring een nieuwe neus en achterkant. Zo lijkt de Spring meer op de Duster. Voor een betere stroomlijn is ook de dakrails verwijderd. Het interieur is compleet nieuw en oogt veel moderner. Het stuurwiel is voor het eerst in hoogte verstelbaar. Op de optielijst staan meer rijhulpsystemen en met de facelift geeft Dacia de vering en demping een upgrade. Op verkeersdrempels is de Spring niet meer zo stuiterig.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Jens Holierhoek

Automotive expert

Sinds 2007 schrijft Jens over auto’s en alles wat daarbij komt kijken. Wat begint bij regionale autokranten groeit al snel uit tot het werken voor een internationale uitgeverij gespecialiseerd in automotive. Daar test hij als (hoofd)redacteur wekelijks uiteenlopende modellen, van compacte stadsauto's tot luxe sportwagens en zo bouwt hij een brede autokennis op. Later start hij als freelance redacteur en richt hij zich - onder meer voor AutoTrack - op aankoopadviezen, zoals lijstjes met de beste gezinsauto’s of de meest aantrekkelijke elektrische modellen. Daarnaast verdiept Jens zich in bredere mobiliteitsthema’s: van autodelen en duurzaamheid tot fleetmanagement en autorecycling.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • ad.nl
  • autoweek.nl
  • anwb.nl
  • dacia.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op