Dacia Jogger

De Dacia Jogger is een ruime en betaalbare MPV die er vijf- én als zevenzitter is. De Jogger is niet alleen een kostenbewuste keuze bij aanschaf, ook in gebruik. Het model is er onder meer als bi-fuel motor en stekkerloze full hybrid.

Bekijk 311 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntBetaalbare zevenzits MPV
  • PluspuntZuinige motoren
  • PluspuntVeel zitcomfort op tweede rij
  • PluspuntPrima rijcomfort
  • PluspuntDerde zitrij makkelijk verwijderbaar
  • MinpuntGeen uitblinker in veiligheid
  • MinpuntLaag trekgewicht hybride (750 kg)
  • MinpuntStuurt niet zo precies
  • Minpunt1,0-liter driecilinder benzinemotor klinkt soms rauw

De Dacia Jogger op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De Jogger heeft een comfortabele vering, stuurt licht, maar niet zo precies. De 140 pk sterke Hybrid is behoorlijk krachtig, maar is helaas geen caravantrekker.
  • Verbruik: De Jogger met bi-fuel-motor is met een gemiddeld verbruik van 1 op 13 geen zuinigheidswonder te noemen. De 110 pk TCe komt met een gemiddeld verbruik van 1 op 18 meer in de richting. De hybride komt dankzij de hulp van een elektromotor uit op een nette 1 op 21.
  • Uitrusting en comfort: Vooral de tweede zitrij in de Dacia Jogger blinkt uit zitcomfort. De kussens zijn dik en de hoge zit is prettig. De flinke ruimte voor hoofd en benen valt op en er zijn handige klaptafeltjes aan boord. De basisuitvoering is niet overdadig uitgevoerd, voor meer luxe moet je bij de 'Extreme' zijn.
  • Betrouwbaarheid: Aan boord van de Dacia Jogger is de nodige Renault-techniek. Dat maakt de Jogger in de praktijk betrouwbaar. Dacia staat als merk bovendien al jaren bekend om zijn solide techniek.
  • Kosten: Een goedkopere zevenzits MPV dan de Dacia Jogger is haast niet denkbaar. De motoren zijn over het algemeen zuinig en de kosten voor onderhoud en reparatie zijn in veel gevallen te overzien.
De Dacia Jogger is dé betaalbare zevenzits MPV. Kenmerkend voor het merk is de grote praktische inzetbaarheid van de Jogger. De derde zitrij kan eruit, de tweede zitrij klap je simpel om. Wat overblijft is een ruimtewonder.
Jens
Automotive expert
Dacia Jogger (2022 - heden)

Dacia Jogger (2022 - heden)

De Dacia Jogger is wat men noemt een ruimtewonder. In de MPV pas je zelfs met zeven personen. Die extra achterbank kan er in zijn geheel uit en dan heb je heel veel bagageruimte. Hoofd- en beenruimte zijn er zeker op de tweede zitrij te over. Het meubilair zit heel prettig en is hoger dan gemiddeld. Door de grote ruiten rondom is het zicht subliem.

De Jogger rijdt comfortabel en stuurt licht. Heel scherp of sportief is het sturen niet. De full hybrid met 140 pk maakt de Jogger vlot zat. Jammer genoeg mag er geen caravan aan de trekhaak aan deze topversie, de versie met 110 pk komt op zijn beurt met 1.200 kg aan maximaal trekgewicht. Voor kampeerders is er het ‘Sleep Pack’, waarmee je in de Jogger een slaapplek voor twee personen creëert.

De basisversie van de Jogger is de 100 pk sterke bi-fuel die zowel benzine als lpg door de aderen kan laten lopen. De Jogger TCe 110 is 10 pk sterker. Het krachtigst en zuinigst is de

full hybrid met 140 pk. Nieuwprijzen voor de Dacia Jogger lopen uiteen van €18.835 tot €31.000.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Jens Holierhoek

Automotive expert

Sinds 2007 schrijft Jens over auto’s en alles wat daarbij komt kijken. Wat begint bij regionale autokranten groeit al snel uit tot het werken voor een internationale uitgeverij gespecialiseerd in automotive. Daar test hij als (hoofd)redacteur wekelijks uiteenlopende modellen, van compacte stadsauto's tot luxe sportwagens en zo bouwt hij een brede autokennis op. Later start hij als freelance redacteur en richt hij zich - onder meer voor AutoTrack - op aankoopadviezen, zoals lijstjes met de beste gezinsauto’s of de meest aantrekkelijke elektrische modellen. Daarnaast verdiept Jens zich in bredere mobiliteitsthema’s: van autodelen en duurzaamheid tot fleetmanagement en autorecycling.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoweek.nl
  • anwb.nl
  • ad.nl
  • dacia.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op