
Dacia Lodgy
De Dacia Lodgy is een ruime MPV met plek voor vijf tot zeven personen. Met de achterbank neergeklapt past er 2.400 liter achterin de gezinsauto. De betrouwbare Lodgy heeft een hoge zit.
Bekijk 47 occasions
Belangrijkste plus- en minpunten
- Ook als zevenzitter
- Veel bagageruimte
- Hoge zit achter het stuur
- Te rijden als bi-fuel op benzine en lpg
- Geen schuifdeuren
- Harde vering als de Lodgy licht beladen is
- Weinig gevoel in besturing
- Vrij harde en vlakke voorstoelen
De Dacia Lodgy op een rij
- Prestaties en rijgedrag: De vering van de Dacia Lodgy is ingesteld op een auto vol passagiers en bagage. Dan biedt de auto veel comfort. Rijd je de auto alleen en zonder lading, dan kan de vering wat hard aanvoelen.
- Verbruik: De basis benzineversie van de Lodgy is de 110 pk sterke TCe. Volgens de fabrikant moet daarmee een verbruik van 1 op 18 haalbaar zijn, maar in de praktijk lijkt 1 op 15 realistischer. De instap-dieselversie belooft een verbruik van 1 op 23, maar de 90 pk sterke DCI zal met een volbeladen auto onder de 1 op 20 zakken.
- Uitrusting en comfort: De standaarduitrusting van de Dacia Lodgy blinkt niet uit in overdaad. Zo zijn de luxezaken in de Essential met een handbediende airco, elektrische zijruiten voor en een centrale deurvergrendeling met afstandsbediening op één hand te tellen. De voorstoelen zijn wat hard en vlak.
- Betrouwbaarheid: De Wegenwacht noemt de Dacia Lodgy ‘uiterst betrouwbaar’. Alleen een vergeten software-update kan voor problemen zorgen.
- Kosten: De Dacia Lodgy is voor een zevenzitter scherp geprijsd. De ruime gezinsauto heeft redelijk zuinige motoren en voor onderhoud en reparatie betaal je bij Dacia niet de hoofdprijs.
De Dacia Lodgy is een no-nonsense MPV met tot zeven zitplaatsen. Ruim, betrouwbaar en betaalbaar. De basisuitrusting is eenvoudig, wil je meer comfort dan is een luxer pakket aan te raden.
Automotive expert

Dacia Lodgy (2012 - 2021)
In vormgeving en uitrusting is de Dacia Lodgy rechttoe-rechtaan. Voor een scherpe prijs veel ruimte bieden, dat is dé reden om een Lodgy te kopen. Standaard zijn er vijf zitplaatsen aan boord en heel veel bagageruimte, maar de Lodgy is er ook als zevenzitter. Je zit wat hoger in de MPV, waardoor de instap makkelijk is en het overzicht over de weg goed. Vol beladen rijdt de Lodgy behoorlijk comfortabel. Zijn er wat minder personen aan boord en mist de bagage, dan is de vering best stevig. De Lodgy stuurt prima, maar niet messcherp. De auto schakelt netjes. De Lodgy is er ook als luxere Stepway, compleet met offroad-looks.
De Dacia Lodgy kon besteld worden met benzinemotoren met 115 of 130 pk en diesels met 90 en 110 pk. Er is ook nog een 115 pk ‘Bi-Fuel’-motor die rijdt op zowel benzine als lpg. Nieuwprijzen van de Lodgy liepen uiteen van €15.990 tot €24.090.
Andere modellen van Dacia
Ontdek jouw favoriete kleur
Kies de kleur die bij je past
In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.Veel gestelde vragen
Vergelijkbare modellen
Dit artikel is geschreven door

Jens Holierhoek
Automotive expert
Sinds 2007 schrijft Jens over auto’s en alles wat daarbij komt kijken. Wat begint bij regionale autokranten groeit al snel uit tot het werken voor een internationale uitgeverij gespecialiseerd in automotive. Daar test hij als (hoofd)redacteur wekelijks uiteenlopende modellen, van compacte stadsauto's tot luxe sportwagens en zo bouwt hij een brede autokennis op. Later start hij als freelance redacteur en richt hij zich - onder meer voor AutoTrack - op aankoopadviezen, zoals lijstjes met de beste gezinsauto’s of de meest aantrekkelijke elektrische modellen. Daarnaast verdiept Jens zich in bredere mobiliteitsthema’s: van autodelen en duurzaamheid tot fleetmanagement en autorecycling.
Bronvermeldingen
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
- autoweek.nl
- anwb.nl
- dacia.nl
Dit artikel is gepubliceerd op
Dit artikel is voor het laatst aangepast op