Nieuws

De Franse bolide valt enorm goed in de smaak.

Het gaat Citroën goed af met de nieuwe C3. Het model is nog geen twee jaar geleden onthuld, maar sinds zijn marktintroductie is de auto nu al 400.000 keer over de toonbank gereden. Bijna de helft daarvan is dit jaar geproduceerd. Om precies te zijn spreken we over 160.000 exemplaren. Daarmee behoort de auto tot de vijf beste modellen in zijn segment.

Dit is mede te danken aan het feit dat de afzet dit jaar aanzienlijk is gegroeid. In de eerste helft van het jaar is het aantal bestellingen met 12 procent gegroeid. In die zin heeft de derde generatie van de Citroën C3, die blijkbaar goed in de smaak valt, zijn steentje bijgedragen. De totale groei in verkopen die Citroën in de eerste helft van 2018 heeft ervaren, bedraagt namelijk 9 procent.

Kijken we naar het aantal verkochte auto’s, dan zien we dat liefst 40 procent van de kopers de duurste uitvoering heeft aangeschaft. 65 procent van de kopers opteerde daarnaast voor de two-tone kleurenoptie, terwijl 55 procent de Airbump op de auto heeft laten monteren. 25 procent heeft een speciale interieurkleur.