De stationwagen is de beste wagen.
Niet lang nadat Peugeot er een teaser uitgooide, waarop de nieuwe 508 SW wazig te zien was, krijgen we de bolide vandaag eindelijk te zien. De stationversie van de reguliere Peugeot 508, die eerder dit jaar onthuld werd, is minstens zo fraai als de sedan en wordt begin volgend jaar op de markt gebracht.
Bij de stationwagen gaat het bijna volledig om de ruimte die je in de sedan mist. Dat gezegd hebbende is de SW maar 3 cm langer dan de sedan. Niet alleen dat, want hij is ook nog eens 5 cm kleiner dan het vorige model. Dit resulteert in minder bagageruimte (nu 530 liter), tenzij je de achterbank neerklapt. In dat geval beschik je over 1.780 liter, bijna 200 liter meer dan zijn voorganger. Het interieur van de 508 SW is praktisch identiek aan dat van de sedan.
Wie de 508 SW overweegt, heeft de keuze uit zes verschillende motorenconfiguraties. Deze worden onderverdeeld in twee benzine- en vier dieselmotoren. Wie op benzine wil rijden, heeft de keuze uit een 180 pk of 225 pk sterke 1.6 PureTech-motor. Opteer je voor de diesel, dan krijg je een reeks 1,5 of 2-liter motoren tot je beschikking die 130, 160 en 180 pk produceren. De 130 pk sterke BlueHDI is verkrijgbaar met handbak, of net als alle andere motoren met de achttraps automaat.