Nieuws

Als warme broodjes.

De kracht van goede marketing kan soms zo gigantisch zijn, dat woorden en termen gemakkelijk hun betekenis kunnen verliezen. In de autoinsdustrie herkennen we dit vooral terug bij merken die hun bolides verkopen met labels als ‘premium’ en ‘exclusief’. Voor wat betreft laatstgenoemde term hebben we nu concreet bewijs dat het woord niets meer waard is. Volkswagen heeft inmiddels namelijk 200.000 R-modellen verkocht.

volksagen-r32.jpg

We stellen voorop dat het wel degelijk een indrukwekkende mijlpaal is, maar wanneer we beseffen dat Volkswagen het label pas sinds 2002 hanteert, kunnen we stellen dat er weinig speciaals meer aan is. Nu is het gelukkig wel zo dat dit niet per se het streven van Volkswagen was. De Duitsers wilde hun klanten simpelweg een sportief alternatief bieden voor de bestaande auto’s die het produceerde. In de afgelopen jaren maakte Volkswagen onder andere R-modellen van de Golf, Passat, Touareg en Scirocco.

200.000-volksagen-r.jpg

Het 200.000ste R-model dat Volkswagen verkocht, werd recentelijk geleverd aan een Britse klant. De beste man kocht een Volkswagen Golf R met Performance Pack en Akrapovič uitlaatsysteem. Naar eigen zeggen gaat hij de auto nooit verkopen.