Nieuws

Porsche heeft het modellengamma van de 911 verder uitgebreid met de komst van de 911 T.

De ‘T’ staat voor Touring. Daarmee wijst Porsche naar de oorspronkelijke 911 T uit 1968. De nieuwe 911 T is gebaseerd op de 911 Carrera. Dit betekent een 3.0 zescilinder bi-turbo boxermotor met 370 pk en 450 Nm koppel. De 911 T is op een aantal punten anders in vergelijking met een reguliere Carrera.

Zo is de 911 T verlaagd (10 mm), komt de auto met ander Sport Chrono Pakket (geen stopwatch), heeft de handgeschakelde versie een kortere versnellingspook met rood schakelpatroon op de pookknop en hebben de sportstoelen een Sport-Tex bekleding. Een ander belangrijk punt is het feit dat de 911 T achterasbesturing heeft. De 911 Carrera heeft dit niet.

Om gewicht te besparen werd de achterruit en de zijruiten gemaakt van lichtgewicht glas. De deuren hebben vanbinnen geen hendel, maar een lus om geopend te worden. De geluidsisolatie werd verminderd en de zittingen achterin zijn weggelaten. Door een optie aan te vinken kunnen de zittingen wel weer worden geïnstalleerd.

Al met al weegt de 911 T 20 kg lichter in vergelijking met en 911 Carrera. Het leeggewicht komt uit op 1.425 kg. De 911 T herken je onder andere aan de grijze metallic buitenspiegels, een nieuwe voorspoiler, 20-inch grijze Carrera S wielen en diverse 911 Carrera T logo’s. De 911 T komt af-fabriek met een sportuitlaatsysteem.

porsche-911-carrera-t-yellow-2018.jpg

De nieuwe 911 T staat vanaf januari 2018 bij de dealer. Wil je de auto met een handgeschakelde versnellingsbak dan moet je 149.016 euro overmaken. De automaat (PDK) is met een bedrag van 143.100 euro enkele duizenden euro’s voordeliger.