Nieuws

Singer kennen we van de vele Porsche 911-modellen die ze restaureren. Het Formule 1-team van Williams is uiteraard ook geen onbekende. Samen maakten ze deze 964.

Het proces om te komen tot deze auto begint bij het strippen van een een bestaande 911, type 964. Vervolgens mag Williams de motor onder handen nemen, een luchtgekoelde zescilinder met F1-techniek! Het vermogen is maar liefst 500 pk sterk. Dat is veel voor een blok dat geen gebruik maakt van superchargers of turbo’s. Deze luchtgekoelde zescilinder boxermotor kunnen we dan ook beschouwen als het liefdeskind van Singer Vehicle Design en het Formule 1 team van Williams.

Door Williams Advanced Engineering en Porsche-legende Norbert Singer werd de wegligging geoptimaliseerd, bijvoorbeeld via de Dynamics and Lightweighting Study (DLS). Zoals de naam al doet vermoeden heeft dit pakket als doel om de wagen een stuk lichter te maken en de wegligging te verbeteren. Door gebruik te maken van lichtgewicht materialen als magnesium, koolstofvezel en titanium weegt deze 911 nu op zijn minst 990 kg.

singer-williams-porsche-911-964-rear.jpg

Er komen slechts 75 exemplaren van dit racemonster op de markt, de prijs is vooralsnog onbekend.