














































Volkswagen ID.3 Pro Edition 58 kWh | Incl. BTW | Bereik tot 427KM | Stoelverwarming | Navigatie | Parkeerhulp | Apple Carplay | Stuurwielverwarming |
2022501 km
De Volkswagen ID.3 is de eerste volledig elektrische auto uit de ID-lijn van de Duitse autofabrikant. De vijfdeurs hatchback vormt een belangrijk keerpunt in de geschiedenis van het merk en richt zijn vizier op de toekomst. Dit uit zich onder meer in de vorm van het kenmerkende, futuristische design. De Volkswagen ID.3 mag dan redelijk laat gearriveerd zijn in EV-land, met zijn uitmuntende binnenruimte, degelijke actieradius en fijne rijgedrag maakt hij zich zeer geliefd. Ontdek op AutoTrack meer over Volkswagen ID.3 occasions.
Andere bezoekers die de Volkswagen ID.3 hebben bekeken, zijn ook geïnteresseerd in onderstaande auto's. Check in hoeverre deze auto's matchen met jouw voorkeuren
Volkswagen luidt in 2020 een nieuw tijdperk in met de introductie van de ID.3. Als gezicht van de volledig elektrische ID-lijn neemt de ID.3 een belangrijke rol in voor de Duitse autofabrikant. Je kunt hem zien als de spirituele opvolger van de Kever of de Golf, ook al wordt laatstgenoemde nog altijd gebouwd. Het is een compacte doch van binnen zeer ruime gezinsauto, volgeladen met technische snufjes voor veiligheid en comfort.
De Volkswagen ID.3 is altijd een vijfdeurs hatchback. Hij biedt plaats aan vijf personen. Je kunt hem alleen krijgen met een volledig elektrische aandrijflijn. Hierbij heb je de keuze uit verschillende accupakketten die tot 550 kilometer aan actieradius bieden. Het vermogen is in lijn met dat van een gemiddelde personenauto, al kun je met een sportief exemplaar behoorlijk vlot uit de startblokken schieten. Aandrijving verloopt via de achterwielen, handig voor een korte draaicirkel. De Volkswagen ID.3 is vrij hard geveerd. Dit zorgt voor een strakke wegligging, maar het betekent ook dat je hobbels soms aardig kunt voelen.
De Volkswagen ID.3 is met zijn lengte van 4,26 meter een compacte gezinsauto. Dankzij de hoge, geronde daklijn en de lange wielbasis van 2,76 meter kun je zowel op de voor- als achterbank zeer comfortabel plaatsnemen, ongeacht of je kind of volwassene bent. De kofferruimte is vergelijkbaar met die van de Golf. Dit is ruim voldoende voor de dagelijkse bezigheden. Het ontbreekt de Volkswagen ID.3 wel aan een zogeheten ‘frunk’ – kofferruimte waar de motor normaal gesproken zou zitten. Volkswagen heeft de neus expres klein gehouden om de interieurruimte te maximaliseren.
Volkswagen ziet elektrisch rijden als de toekomst en dit denkbeeld wordt vereeuwigd met de ID.3. Het design van de vijfdeurs hatchback is bovenal futuristisch. Dat is misschien wat polariserend, maar hij is er niet minder populair om. Hij vliegt als warme broodjes over de toonbank. Het aanbod aan Volkswagen ID.3 occasions groeit daarom met de dag. Je kunt hem krijgen als vrij compleet instapmodel. Voor luxe uitvoeringen betaal je een meerprijs. De midrange variant – 58 kWh, goed voor 420 kilometer rijbereik – is veruit het populairst. Mag het een maatje groter, overweeg dan de ID.4 of ID.5.
De ID.3 zou geen Volkswagen zijn als de meeste kleuren niet grijs of wit waren. Opmerkelijk genoeg keert zwart nauwelijks terug op dit model, al is er een donkergrijs om die rol te vervullen. Volkswagen heeft de ID.3 nadrukkelijk onder de aandacht gebracht in een kenmerkende groen-blauwe tint, die regelmatig terugkeert op occasions.
Als recent model in het gamma van Volkswagen heeft de ID.3 nauwelijks tijd gehad om in prijs te dalen. Tweedehands exemplaren met een hoge tellerstand of een eenvoudige specificatie zijn het meest toegankelijk, maar het zal nog even duren voordat een Volkswagen ID.3 occasion voor iedereen betaalbaarder wordt. Dat gezegd hebbende, zijn de gebruikskosten van een elektrische auto een stuk lager dan van een auto met brandstofmotor. Qua prijs kun je Volkswagen ID.3 occasions vergelijken met rivaliserende modellen als de Born van zustermerk Cupra en de Nissan Leaf.