Volkswagen Polo occasions
De Volkswagen Polo is een compacte hatchback met drie of vijf deuren. Sinds de jaren zeventig beleeft generatie na generatie plezier aan zijn degelijke bouwkwaliteit en zijn voorspelbare karakter. Wat deze auto zo briljant maakt is dat met name nieuwere exemplaren van binnen een ruime beleving bieden. Alles voelt solide. De stevige wegligging geeft genoeg vertrouwen om de snelweg in volle vaart op te rijden. Daarbij is het interieur zo ruim dat volwassenen op de achterbank voldoende bewegingsvrijheid rond hoofd en voeten hebben. Ook kunnen ze nog hun bagage achterin kwijt.
Jouw zoekopdracht
Sorteer:

Helaas. De auto die je wilt zien is waarschijnlijk al verkocht.
Bekijk hieronder de door ons gevonden alternatieven.

Ben je een foutieve of misleidende advertentie tegengekomen? Laat het ons direct weten. Wij zullen actie ondernemen om deze te corrigeren.
Bouwjaren Volkswagen Polo occasions
De oudste Volkswagen Polo komt uit 1975. Sinds 2017 staat de zesde generatie in de showroom. Met een lengte van 407 centimeter is die bijna een halve meter langer dan het allereerste model. Hij is zelfs twee en een halve decimeter langer dan de eerste Volkswagen Golf. Toch is die nieuwe Polo nog een fractie korter dan de stationwagen of Polo Variant met bouwjaren 1997 tot 2001. Andere carrosserievormen uit het verleden zijn de CrossPolo (2006-2017), de Polo Sedan (1996-1999) en de Polo Coupé (1982-1994). De Volkswagen T-Cross kun je met enige goede wil ook als een alternatieve Polo beschouwen.
Interieur Volkswagen Polo
Het interieur van een Volkswagen Polo biedt alles wat je mag verwachten van een auto in deze prijsklasse. Je krijgt een praktische indeling, handige kleine opbergruimtes en comfortabele zitplaatsen. Nergens zie je kaal metaal. De afwerking is in dat opzicht goed verzorgd. Alleen als je een hekel hebt aan hard plastic kan de inrichting van oudere modellen je wellicht iets tegen gaan staan. De achterbank laat zich naar beneden klappen en daarbij ontstaat een nagenoeg vlakke laadvloer. De tildrempel bij derde of vijfde deur is beperkt.
Uitvoeringen Volkswagen Polo
De Volkswagen Polo bestaat zo lang dat het aantal uitvoeringen inmiddels al in de honderden loopt. Wat betreft de aandrijving kun je kiezen tussen een benzine- en een dieselmotor. Een elektrische versie bestaat niet. De meest compacte Volkswagen die daarover beschikt is de Volkswagen e-Up!. Hybride versies bestaan evenmin. Desalniettemin is het brandstofverbruik van de Polo bescheiden, zeker als je kiest voor een recent exemplaar. Uitzondering op die regel vormt de Polo GTI; die rijdt niet zuinig, maar wel snel.
Aanbod Volkswagen Polo occasions op AutoTrack
Het enorme aanbod van Volkswagen Polo occasions op AutoTrack kan een overweldigende indruk maken. Als je het niet helemaal door wilt nemen, kun je selecteren op het aantal deuren, de locatie van de aanbieder, het bouwjaar of de tellerstand. Ook kun je selecteren op trefwoorden als ‘GTI’ of ‘Cross’. De uitrustingsniveaus variëren van Spartaans tot superdeluxe. Opties als een panoramadak, cruise control, parkeersensoren, lederen bekleding, Android Auto, Apple Carplay en navigatie vind je eenvoudig. De meeste tweedehands Polo’s hebben een handgeschakelde versnellingsbak, tellen vijf deuren en rijden op benzine. Stationwagens en coupés zijn tegenwoordig een zeldzaamheid. De CrossPolo zie je veel vaker.
Kleuren Volkswagen Polo occasions
De Volkswagen Polo is tweedehands in bijna iedere kleur wel ergens voorradig. Het kan alleen moeilijk worden als je hem in roze of in goud wilt. Zwart en grijs zijn de meest voorkomende kleuren, zowel aan de binnen- als de buitenkant. Desalniettemin kom je regelmatig interieurs tegen met speelse kleuraccenten die het interieur flink opfleuren.
Prijs tweedehands Volkswagen Polo
Er is een Volkswagen Polo voor iedere portemonnee. Een oud model met een hoge kilometerstand hoeft niet veel te kosten. Let wel op de volledigheid van de onderhoudshistorie, want zelfs een kwaliteitsproduct als de Polo kan niet zonder. De maandelijkse kosten voor de wegenbelasting, brandstof en onderhoud zijn over het algemeen relatief laag. Je betaalt het meest voor relatief nieuwe GTI’s en rijk aangeklede modellen.