Aston Martin DB11

De Aston Martin DB11 is een Gran Turismo; een buitengewoon snelle auto die vooral op lange afstanden een unieke, comfortabele rijervaring biedt. Met zijn lange motorkap is hij een elegante verschijning. Hij combineert kracht, design, exclusiviteit en een hoogwaardig interieur.

Bekijk 9 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntHet infotainmentsysteem van deze Aston Martin is beter dan voorheen.
  • PluspuntDe motoren zijn ongekend krachtig.
  • PluspuntHet voorkomen van de Aston Martin DB11 is bijzonder elegant.
  • MinpuntAchterin is niet veel zitruimte.
  • MinpuntDe aanschafwaarde maakt deze auto voor veel mensen onbereikbaar.
  • MinpuntDe Aston Martin DB11 verbruikt veel brandstof.

Aston Martin DB11 op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De Aston Martin DB11 accelereert als de beste en kan hoge snelheden realiseren. De vering is niet te hard en besturing reageert allerminst nerveus. In die opzichten biedt dit model voor een sportwagen veel comfort.
  • Verbruik: Als brandstofverbruik voor jou een belangrijk criterium is, kun je misschien beter bij een andere automerk kijken. Wil je dat niet? Kies dan voor de V8, want dat verbruik ligt minder hoog dan dat van de V12.
  • Uitrusting en comfort: In een Aston Martin DB11 krijg je van alles het beste. Het interieur is eigentijds, maar heeft een afwerkingsniveau dat je klassiek kunt noemen vanwege het traditionele vakmanschap dat nodig is om het te creëren.
  • Betrouwbaarheid: Net als de meeste Aston Martins is de DB11 bij regelmatig onderhoud een betrouwbare auto.
  • Kosten: Voor aanschaf, reparaties, onderhoud en wegenbelasting betaal je de hoofdprijs.
De Aston Martin DB11 brengt je snel, veilig en in stijl naar verre oorden. Hij is exclusief, dus de kans dat je buurman er ook een koopt is klein. Dat maakt hem een echt visitekaartje.
Harry
Automotive expert

Aston Martin DB11 Coupé (2016-2024)

De Aston Martin DB11 Coupé is in tal van opzichten een technisch hoogstandje. Op veel aspecten is hij tijdens zijn productie de meest geavanceerde Aston Martin ooit. Dat merk je onder andere aan de digitale displays. Al die techniek is mogelijk dankzij Mercedes-Benz, dat tal van onderdelen leverde, waaronder het infotainmentsysteem en de V8-motor. Uniek is het vernuftige design rondom de luchtcirculatie, dat het gebruik van een achterspoiler op deze coupé overbodig maakt. Op die manier worden de gracieuze lijnen van de koets niet verstoord.

De verschillende motoren leveren 510 tot 639 paardenkrachten. Nieuwprijzen liggen tussen pakweg €257.000 en €300.000. De DB11 Coupé is er als 4.0 V8 instapmodel, 5.2 V12 en extra sportieve 5.2 V12 AMR.

Let bij aankoop op de volledigheid van onderhoudshistorie en maak goede afspraken over de garantietermijn. Wees ook alert op de werking van de elektronica. Kijk daarbij eveneens of het leer overal nog goed vast zit, met name op het dashboard.

Aston Martin DB11 Volante (2018-2024)

Aston Martin DB11 Volante (2018-2024)

De Aston Martin DB11 4.0 V8 Volante is de cabrioletversie. Hij heeft dezelfde motor als het instapmodel van de coupé en die is goed voor 510 paardenkrachten. De dakconstructie is afkomstig van Mercedes-Benz en neemt enige plek in.

Het gevolg is dat de bagageruimte een inhoud heeft van 225 liter. Dat is 45 liter minder dan de coupé biedt. De nieuwprijs is circa € 275.000. Net als bij iedere cabriolet is het ook bij de DB11 verstandig om tijdens de proefrit de werking van het dak te controleren. Wees eveneens alert op sporen van lekkage.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Harry Wibier

Automotive expert

Van oorsprong is Harry historicus met een specialisatie in media. Hij heeft een brede belangstelling en die is terug te zien in zijn CV. Zo maakte hij in het verleden radiodocumentaires voor de publieke omroep. Ook zat hij in de redactie van een tijdschrift over strips. Jarenlang was hij ICT- en organisatieadviseur. Sinds 2019 is hij actief als zelfstandig copywriter en beeldend kunstenaar. AutoTrack was zijn eerste klant. Mogelijk wordt het ook ooit zijn laatste, want Harry houdt van auto’s en hij krijgt er maar geen genoeg van om heldere en overzichtelijke stukjes te schrijven over sterke punten van specifieke modellen.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoweek.nl
  • exoticcarhacks.com
  • pistonheads.com
  • wikipedia.org

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op