Cupra Ateca

De Cupra Ateca is een zeer sportieve SUV die zich baseert op de SEAT Ateca. Het sportieve model combineert zo de ruimte en hoge instap met een dynamisch rijgedrag, een stoerder uiterlijk en een hoogwaardige uitrusting.

Bekijk 33 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntSoepele automaat
  • PluspuntZeer krachtige benzinemotor
  • PluspuntVeel binnenruimte
  • PluspuntRijk uitgerust interieur
  • PluspuntVierwielaandrijving
  • MinpuntHoog brandstofverbruik
  • MinpuntStevige vering
  • MinpuntStuk duurder dan de SEAT Ateca

De Cupra Ateca op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De Cupra Ateca combineert vierwielaandrijving met een 300 pk sterke 2,0-liter benzinemotor. De Ateca is daarmee bloedsnel en heeft altijd voldoende grip. De Ateca stuurt scherp en de automaat schakelt soepel. Met zijn stevige vering en grote wielen voelt de Cupra wel hard aan op hobbels.
  • Verbruik: In de praktijk rijdt de Cupra Ateca al snel 1 op 9. Dat is gezien zijn formaat en sportieve motor naar verwachting, maar niet zuinig.
  • Uitrusting en comfort: De Cupra Ateca is als premium model zeer rijk uitgerust. De basisversie biedt onder andere vierwielaandrijving, een 8 inch touchscreen, digitaal instrumentarium, 360 graden cameraweergave, parkeersensoren aan voor- en achterzijde en sportstoelen.
  • Betrouwbaarheid: De Cupra Ateca baseert zich op de SEAT Ateca en volgens de Wegenwacht is dat een zeer betrouwbare auto. Wel kan door sportief rijgedrag extra slijtage optreden.
  • Kosten: De Cupra Ateca is als overtreffende trap van de SEAT Ateca een prijzig model in aanschaf. Het hoge brandstofverbruik leidt ook tot hogere gebruikskosten. De Ateca nodigt bovendien uit tot sportief rijden, waardoor banden sneller kunnen slijten.
De Cupra Ateca gaat verder waar de SEAT Ateca stopt. De Cupra oogt stoerder, is luxer en vooral: sportiever en krachtiger. Ander pluspunt: de Cupra Ateca is altijd vierwielaangedreven.
Jens
Automotive expert
Cupra Ateca (2018 - 2020)

Cupra Ateca (2018 - 2020)

De Cupra Ateca onderscheidt zich van de SEAT Ateca waar hij op gebaseerd is door middel van een sportiever uiterlijk. Onder meer een honingraatgrille, glanzend zwarte accenten en een spoiler onderstrepen dat de Cupra fysiek meer in zijn mars heeft. De Cupra Ateca is immers voorzien van vierwielaandrijving en een 300 pk sterke benzinemotor. In combinatie met een zeventraps automaat, is dit een SUV om uit de startblokken te schieten, al dan niet geholpen door de aanwezige ‘launch control’.

Sportief is de Cupra Ateca zeker, maar met zijn ruime interieur en veel bagageruimte is de SUV ook praktisch. De praktische zit ook in het hoge trekgewicht van 2.100 kg. Een grote caravan of boottrailer kan met gemak mee op reis. Het interieur is van alle gemakken voorzien, met onder meer sportstoelen, een digitaal instrumentarium, groot touchscreen en 360 graden camera.

De Cupra is er ook als Limited Edition in een beperkte oplage van 1.999 stuks. Slechts een aantal exemplaren van die luxer uitgeruste uitvoering zijn in Nederland geleverd. Nieuwprijzen voor de Cupra Ateca lopen uiteen van €62.277 tot €72.760.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Jens Holierhoek

Automotive expert

Sinds 2007 schrijft Jens over auto’s en alles wat daarbij komt kijken. Wat begint bij regionale autokranten groeit al snel uit tot het werken voor een internationale uitgeverij gespecialiseerd in automotive. Daar test hij als (hoofd)redacteur wekelijks uiteenlopende modellen, van compacte stadsauto's tot luxe sportwagens en zo bouwt hij een brede autokennis op. Later start hij als freelance redacteur en richt hij zich - onder meer voor AutoTrack - op aankoopadviezen, zoals lijstjes met de beste gezinsauto’s of de meest aantrekkelijke elektrische modellen. Daarnaast verdiept Jens zich in bredere mobiliteitsthema’s: van autodelen en duurzaamheid tot fleetmanagement en autorecycling.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoweek.nl
  • ad.nl
  • autoblog.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op