Elektrisch rijden hoeft zo erg nog niet te zijn.

Nu CUPRA zichzelf als eigen merk mag gaan bewijzen, ligt er flink wat druk op het merk om te presteren. Als sportieve performance-tak van SEAT is het immers belangrijk om auto’s te introduceren die we normaal gesproken niet van SEAT zelf zouden krijgen. Waar het in eerste instantie enigszins leek te floppen met de CUPRA Ateca, brengt de e-Racer datgene dat we graag zien: ongegeneerde prestatiecijfers.

Er is echter een nadeel: de auto zal niet in productie gaan. Dit betekent echter niet dat hij nergens in actie komen. Het gaat namelijk niet om een studiemodel, maar om een naar het elektrische TCR-toerwagenkampioenschap gespecificeerde bolide.

cupra-e-racer-achter.jpg

Om een beetje competitief te zijn in deze raceklasse heeft CUPRA, tevens verantwoordelijk voor de racerij van SEAT, ervoor gezorgd dat de auto genoeg vermogen heeft. In de e-Racer vinden we een elektrische aandrijflijn die normaal gesproken goed is voor 408 pk, maar pieken levert tot 680 pk! Tezamen met een spectaculair aerodynamisch ontwerp zal de auto goede resultaten moeten binnenhalen.